Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Ger,

die gear-up landingen gaan zeker wel eens komen :yes:
En ben zeker niet bang om de kist kompleet open te trekken, hij zal en moet turbine bestand worden ;-)

En volgens mij gaat dat zo ook wel lukken.

Hee Gary,

Werk valt op zich nog wel mee, gaat allemaal lekker voorspoedig dus de snelheid blijft er redelijk in zitten zo.
Dat modificeren van de kist heb ik gelukkig niet zelf hoeven uit vinden, op RC Universe hebben een aantal vliegers dat gedaan en dan dan is het makkelijk om dat over te nemen.
Het zijn beproefde modificaties dus het moet goed komen.

En hier 1 vleugel voorzien van de modificaties (behalve de rolroerservo verplaatsing):
jet58.jpg

je bent lekker op dreef Berto, je laat er geen gras over groeien.
dit gaat niet zo lang meer duren, dan kun je er een turbine in gaan leggen.
al enig idee?
groeten Gertjan

@Berto

Uiteraard volg ik jou draadje hier met veel interesse en belangstelling en hoe jij die Formost aan het upgraten bent om die TURBINE VLIEGKLAAR te maken, daar geniet ik met volle teugen van, dat is pas ECHT turbine vliegklaar maken en je laat niets en helemaal niets aan het toeval over helemaal TOPPIE van je.

Mijn complimenten van deze kant en ga zo verder en ik blijf je met veel belangstelling volgen.

Groetjes jaap

P/S ik zit je laatste foto te bekijken jajaja een beetje te goed denk ik, ik zag een klem een beetje raar zitten en dacht dat kan niet klemmen en ja hoor dat klopt ook nog, jij hebt de, ik zal het maar zo zeggen de klemmer en het einddrukstuk omgedraait, zodat hij drukt inplaats van klemt, jeetje dat ik daar nooit op gekomen ben en anderen hier nooit geen opmerking over hebben geplaatst.

422764517_6_ABNg.jpeg

Er zullen natuurlijk opmerkingen kunnen komen met van , wist je dat niet, nee dat wist ik niet, maar ik weet wel weer truckjes wat anderen weer niet weten en dan denk ik maar zo, och jo, die zijn voor mij de normaalste zaak van de wereld, wist jij dat niet???

Goed idee van je, men petje af eg wel.

Laatst bewerkt:
Hee Gertjan,

Ben erg lekker op dreef en hoop vanavond eigenlijk de andere vleugel ook zo ver te krijgen.

En ja dan schiet het allemaal wel erg op, ben al wel rustig aan het rondkijken, het liefst wil ik een Jet cat P80 om de een of andere reden maar elke andere betrouwbare turbiine die ik tegen kom voor een betaalbare prijs is ook welkom ;-)

En het lijkt er dus ook steeds meer op dat het 2009 gaat worden :yes:

Hee Jaap,

De kist wordt zwaar gemodificeerd zoals aanbevolen op RC Universe maar dat mag ook wel met mijn vliegkunsten ;-)

En da`s het mooie van die klemmen, ze kunnen klemmen en drukken :cool:
Wereldse apparaten zijn het :yes:

Tjonge jonge, ik lees had dus her en der al vernomen dat je begonnen was aan een jet, dan ook dit draadje gevonden en beginnen lezen enkele weken terug.
Echter in de veronderstelling gebleven dat dit project voor lange duur was niet vaak terug gekeken.
Kijk ik dan even terug en mag ik meteen 10 pagina's doorlezen.

Je gaat wel ERG snel voor een projectje dat geen haast heeft:D

Maar het ziet er allemaal wel ongeloofelijk goed uit zoals je bezig bent.

Als ik het goed lees ben je van een 'waardeloze' kist een prachtige jet aan het maken.

De vleugels ga je ook glassen net als de skymaster neem ik aan?

Ga zo door zou ik zeggen en binnen enkele maanden heb je een vliegende jet.
Ik blijf het vanaf nu wel op de voet volgen;)

Succes.

Hehehehe, ja het gaat allemaal sneller dan verwacht :roll:

Yep, deze waardeloze niet geschikte turbine kist gaat omgetoverd worden tot een geschikte turbinekist en ja de vleugels gaan geglast worden.

En binnen die paar maanden moet wel lukken, ook nu we op 1 van de velden waar ik lid van ben mogen jetvliegen draagt daaar denk ik wel toe bij en ben daarom ook al lekker aan het rondkijken naar een turbine.

Ga nog steeds voor een 2de handsje dus de zoektoch kan nog even duren maar een maiden in 2009 zit er zeker in :yes:

Hehehehe, ja het gaat allemaal sneller dan verwacht :roll:

Yep, deze waardeloze niet geschikte turbine kist gaat omgetoverd worden tot een geschikte turbinekist en ja de vleugels gaan geglast worden.

En binnen die paar maanden moet wel lukken, ook nu we op 1 van de velden waar ik lid van ben mogen jetvliegen draagt daaar denk ik wel toe bij en ben daarom ook al lekker aan het rondkijken naar een turbine.

Ga nog steeds voor een 2de handsje dus de zoektoch kan nog even duren maar een maiden in 2009 zit er zeker in :yes:

:rolleyes:Told you so:D

;-)

Vandaag nog een modificatie aangebracht aan de R-vleugel.
De orginele vleugelbuis kon max. 150mm in de romp steken (en dat werdt zelfs maar 120mm).
Dit hield in dat de vleugelbuis alleen door de eerste 2 ribben van de vleugel stak.

dat is dus te zwak gebleken (gek he) en ook hierdoor wordt er nu een carbonbuis (ipv de alu buizen) gebruikt die een stuk langer is.

Deze carbonbuis steekt nu 285mm de vleugel is en gaat nu door 4 ribben waarvan de laatste 2 6mm dik zijn.
Dat zal nu een stuk steviger aan gaan voelen :D

Zal vanavond even foto`s hiervan maken, tevens wil ik dan aan de L-vleugel modificatie beginnen.

het gaat dus toch een echte bosmodelair kist worden
Tja, het is m`n eertse echte nieuwe kist uit doos, dus moet ergens de BosModelAir filosofie op toepassen.

Al zou het zo maar kunnen dat er een nieuwe opkomt maar dat is niet het uitgangspunt.

Kunnen we het turbine gedeelte niet uit het forum wegschrappen??????????modelvliegen is al zo aansteekelijk als een griepje!!en dan lees ik nu dit van berto dat het ook niet zo duur hoeft te zijn met tubine vliegen,en het begint steeds meer te jeuken wat nu??het modelforum niet meer lezen of een weekendje ruzie met mn vrouw omdat de spaarrekening is geplunderd haha:cool::cool:

Hee Anne,

ja erg he,

Er staat hier nog een Formost te koop op het forum dus................ ;-)

En ook ik moet het ook met beperkte financiele middellen doen, en de spaarrekening plunderen is daar niet bij dan krijg ik echt een boze vrouw naast me in bed enb daar pas ik voor.

Of een jaar of 2 a 3 wachten dan staat er misschien wel een gemodificeerde en geteste Formost te koop :cool:

okeeeee berto dan houdt ik me aanbevolen het ziet er allemaal goed uit.:thumbsup:ik zal binnenkort bij iemand in zn werkplaats kijken en denk dat ik dan helemaal verkocht ben ach ja we zien wel..verder succes met de bouw..

Hehehe, jullie zullen toch nog even moeten wachten jongens voordat dat zover is ;-)
Maar mochten iemand een Formost kopen dan weten jullie waar je moet zijn voor de nodige modificaties (mhhhh "BosModelAir THE Formost modification company" ;-) ).

Om nog even terug te komen op dit verhaal
Berto zei:
Vandaag nog een modificatie aangebracht aan de R-vleugel.
De orginele vleugelbuis kon max. 150mm in de romp steken (en dat werdt zelfs maar 120mm).
Dit hield in dat de vleugelbuis alleen door de eerste 2 ribben van de vleugel stak.

dat is dus te zwak gebleken (gek he) en ook hierdoor wordt er nu een carbonbuis (ipv de alu buizen) gebruikt die een stuk langer is.

Deze carbonbuis steekt nu 285mm de vleugel is en gaat nu door 4 ribben waarvan de laatste 2 6mm dik zijn.
Dat zal nu een stuk steviger aan gaan voelen

Zal vanavond even foto`s hiervan maken, tevens wil ik dan aan de L-vleugel modificatie beginnen.
hier de foto`s.

De oude vleugelbuis is gemodificeerd als boor:
jet59.jpg

En dan komt het erzo uit te zien:
jet60.jpg

jet61.jpg

jet62.jpg

De krachten zullen nu een stuk beter verdeeld worden ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back