Gisteravond lekker wat kunnen doen aan de vleugels en stabilo.
Alle drie zijn geschuurd en weer gelakt en liggen te wachten op de volgende schuurbeurt.
Daarna ben ik `s avonds nog naar iemand geweest die ook met een Formost vliegt.
Zijn versie is niet geheel zo versterkt als ik doe, en niet voorzien van een intrekbaar landingsgestel.
Op zijn kist zit een Jet Joe 1200, vleigewicht een 6/6,5kg, vliegklaar met 2 ltr peut dus 8 a 8,5 kg.
Hij heeft wel een centrale hoogteroerservo gemonteerd van ik dacht 9kg trekkracht, rolroerservo`s van 5kg.
De vleugels is voorzien van een carbon buis en dezelfde bevestiging als ik heb gemaakt met 1 bout.
Wel gebruikt hij de ander 4 bouten om de staartbomen vast te maken (wel handig voor vervoer eventueel, kan die zo heel de auto in excl. de buitenvleugels.
De carbonstaaf loopt ook verder door de vleugel in en die 2 extra ribben zijn wel verstevigd door de vleugel voor een klein deel te openen.
De kist schijnt perfect met deze opstelling te vliegen.
Ben dus benieuwd wat de mijne zal doen.
Vanavond de flapservohouders gemaakt: