Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaaaaa :banana:

De kist staat voor het eerst provosorisch op zijn eigen pootjes :D
nose3.jpg

nose4.jpg

nose5.jpg

Nu alles nog even fijntunen :-)

Het hoogste punt is berijkt zeg maar.
In de bouw wordt er dan op gedronken. :proost::music:

Ziet er stevig uit.

Zo en weer een stapje verder :D

Het BosModelAir jet landingsgestel, op de wielassen en remmen na klaar:
gear30.jpg

En de neus op lengte gemaakt:
gear31.jpg

gear32.jpg

De neuswielbak moet iets gemodificeerd worden zodat het neuswiel wel volledig in de romp valt:
gear33.jpg

Maar de kist kan volledig op eigen pootjes staan, weer een mijlpaaltje bereikt.

Kijk! Dat ziet er profesioneel uit Berto, kan geen A1 gear tegenop :D.

Kost je wel wat tijd maar zo is bruintje ook weer tevreden en het geeft je ook wel eer van je werk.

Grtz,
Gerald

Het ziet er allemaal erg mooi uit!

Uiteraard heb ik wel een vraagje.. bij deze foto:
gear24.jpg

Is die passing niet erg krap? Ben je niet bang dat straks tijdens het vliegen het wiel aanloopt en niet inklapt? Dat is natuurlijk niet iets waar je een kist op kwijtraakt, maar als je toch bezig bent, niet beter nu al ruimer maken? Hij hoeft maar 1mm op die veer te blijven hangen, en het zaakje klapt niet meer in, althans, zo lijkt het..

Is een oprechte vraag he, het lijkt mij krap, maar gezien het feit dat je het zo maakt, zal ik dat verkeerd zien ;)

@ Gerald,

Van een afstandje ziet het er leuk uit, dichterbij denk je van HHmmmm.

Maar het gaat werken en da`s het belangrijkste al heb ik al wel weer ideetjes hoe ik een volgende ste zou gaan aanpakken ;-)

Maar voorloipig doe ie het maar even zo :-)

Hee Henri,

de veer heeft ruimte genoeg, het is net dat ene schroefje aan de bovenzijde van de veer die maar net speling heeft, dat wordt dan nog ook iets aangepast:
gear34.jpg

gear35.jpg

neuspoot

@Berto.

Als je kist op z'n pootjes staat, staan de vleugels en stabilo dan negatief, neutraal of positief ten opzichte van de grond.
Als deze neutraal of negatief is kun je de neuspoot nog iets laten zakken doormiddel van de neuspoot montage, blokken eronder van +/- 2 á 3 cm, zodat het loskomen tijdens opstijgen geen vechten wordt, doordat de kist iets positief komt te staan vliegt die zichzelf los.
(just my two cents :wink: )
Ger.

Hee Ger,

toevallig heb ik dat gisteravond even opgemeten en de vleugels hebben nu een invalshoek van 1 graad.

ik kan ze nog iets meer geven ?!?!?!?

Ben druk bezig om de romp zover klaar te hebben dat we kunnen gaan proefdraaien deze maand :D

proefdraaien deze maand?? volgens mij moet je dat veranderen in proefvliegen ;)
hoe worden de remleidingen naar de wielen aangesloten, gewoon langs de poten??

Proefvliegen heb ik voor begin maart gepland maar je weet het natuurlijk nooit ;-)

Yep, de remleidingen lopen gewoon langs de poot op.

Doen Berto, mooi is +2 a' 3 grd, zodra je gas geeft ben je dit weer kwijt door de 'down' trust van de turbine. (turbine ligt hoger dan de vleugel). trust line ten opzichte van de kist hartlijn.

Ger.

Hee Ger,
toevallig heb ik dat gisteravond even opgemeten en de vleugels hebben nu een invalshoek van 1 graad.
ik kan ze nog iets meer geven ?!?!?!?

OK, net even iets meer gegeven en kom nu op 2 graden zonder dat ik zaken hoef te gaan aanpassen etc.

Voorlopig laat ik het dan even zo, mocht het loskomen "lastig" gaan, dan kan ik altijd de neuspoot naar voren plaatsen en iets verlengen om op 3 gradne of meer uit te komen.

Om dat streven te halen is er voor begin volgende week een dag gepland met Ger om de motor eens zien aan te slingeren.

Deze week wordt besteed aan het klaar maken van de romp en dergelijk voor die dag.
De vleugels volgen later eventueel wel.

Net de remmen even af gemaakt, dus vanavond eens een remmen test doen :-)

Had gister trouwens de kist onder druk weggezet (het gear systeem dan wel te verstaan ;-) ) en vanochtend was de druk gezakt van 0.7 naar 0.4 MPa.
Eens kijken hoe dat zich houdt.

Jaaaa :banana:

En de remmen werken, ze moeten wel iets aangepast worden dus ik denk dat ik even nieuwe remslanghouders ga draaien maar verder remmen ze perfect :thumbsup:

Dat gaat nog leuk worden.

Nu snel de romp gereed gaan maken ;-)

mooi dat het goed werkt, waarom moet je ze precies nog aanpassen? en heb je je vleugels eigenlijk al geglasd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back