Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beide bedankt,
Zoals jullie wle gewend zijn hou ik jullie op de hoogte van het wel en wee met dit project.

WOW TOPPIE WOW TOPPIE WOW

Yes ik kom net thuis en gelijk ff kijken naar je nieuwe jet mooie kist hoor gaat helemaal goed komen met jullie.

Ik zie een foto waar R op staat !!!! wat heeft die kerel een bruine kop gekregen daar in S he.
Ik gun het hem van harte, toffe gozer die R uit E hihihi.

Groet Jaap

p/s eerdaags maar eens gaan buurten bij jullie

Hoi Allemaal

Het is echt een mooie kist om te zien wat de vorm betreft.
Na het verstevigen van het model heb je echt een schitterende kist voor je turbine droom.
R het was gezellig en bedankt voor de gast vrijheid en dat schitterende landingsgestel voor mijn cubje.

Groeten Onno

@Onno

Heb jij daar een landingsgestel voor een cup en welke schaal??? ik zoek nog voor mijn cup een tekening of voorbeeld van een landingsgestel, om zelf te maken.

Groet Jaap

p/s een foto zou leuk wezen mag ook via msn

Jaap is ondertussen al voorzien van de Piper Cub tekeningen :cool:

Zal zo nog wat foto`s van de jet plaatsen :D

Hier wat foto`s van het gekochte.

De stevig genoeg uitziende gears, incl. fles, schakelaar, slang etc:
jet2.jpg

De kleindelen zoals geleverd bij de kit, oa met schuimwilene, vast gear, genoeg roerhoorn, stangetjes, schroefjes en nippeltjes:
jet3.jpg

De standaar bijgeleverde 550cc tank en wielcover voor in de romp:
jet4.jpg

Hier zou de brandstofmotor en servo`s opgemonteerd moeten worden + landingsgestel blokken voor het vaste gear (dit wordt dus niet gemonteerd):
jet5.jpg

De pussel van Digitech voor turbine ombouw incl. 2 liter tank, links zie je de webbing plaatjes welke in de buitenste vleugels gemonteerd moeten worden ter versteviging:
jet6.jpg

Meer foto`s van de kist inwedig komen zo :D

Laatst bewerkt:
En de volgende batch foto`s :-)

Hier moet ergens het neuswiel komen, hierkomt dus een versteviging:
jet7.jpg

de middelste box waar de servo`s e.d. gepland was, dit moet er uit voor zover en komt een nieuwe box:
jet8.jpg

En de turbinelokatie:
jet9.jpg

De onderzijde vand e romp met de retracts op hun plaats:
jet10.jpg

Even met een wiel erbij:
jet11.jpg

Een tailboom met een hoogteroer lokatie (heeft de andere ook):
jet12.jpg

En de plaats voor het richtingsroerservo (de tailbooms zijn zonder spant in het kielvlak wat er wel in komt).
jet13.jpg

Bovenzijde vleugeltje:
jet14.jpg

Onderzijde vleugeltje:
jet15.jpg

CA scharnieren, die gaan er dus uit en daar komen echte voor in de plaats:
jet16.jpg

Bovenzijde stabilo:
jet17.jpg

Onderzijde stabilo:
jet18.jpg

De orginele aluminium vleugelpen en de carbon versie die een stuk verder in de vleugel zal steken.
De carbon versie is voor het mooie te kort om als 1 deel door de romp heen te gebruiken, 2 delen is een optie maar misschien dat de pijp inwendig verbonden wordt of ik haal een andere pijp:
jet19.jpg

De geweldige lijm pogingen, onder goed ingesopt boven bijna 0.
Ook in de romp kom je dit tegen (vergemakelijkt wel het verwijderen ;-) ) en breek je het hier en daar zo los.
jet20.jpg

Spuit en foliewerk is over het algemeen top, jammer dat alleen alles eraf gaat :cool:

Zo dat was het wel weer even.

@Onno

Jammer hahahaha maar msn is super snel he, Berto is net als ik ook zowat 24 uur per dag online op msn, maar ik kom eerdaags ff buurten wil ik je schaal langsgestel natuurlijk ff be wonderen / bekijken.

Groet Jaap

Mooi hoor, kan je nagaan, ik ben al blij met mij TwinStar en F117 uit depron. Dit is andere koek (vergelijk een kaakje met heerlijk gevuld speculaas :D)

Dat ziet er voorbewerkt en compleet uit, wauw! Ik begrijp dat er eea aangepast moet worden maar zo te zien ben je er al bijna.... nu nog een motorke....

Grt,
Gerald

Laatst bewerkt:
Thanks voor al jullie support.

En een 4t No Way :nooo:
Wat er ook gebeurt er komt een turbine in, de eerste euro`s daarvoor vandaag al weer verdient dus daar wordt al aan gewerkt :yes:

CA scharnieren kun je dus gewoon laten zitten
ik vlieg nu ruim twee jaar met mijn boomerang xl en die heeft ook overal ca scharnieren .
nog steeds tot volle tevredenheid

Als ze al vast hadden gezeten vooruit maar alle scharnieren zitten los dus nu nog vervangen is niet zo`n probleem.

Gewoon een persoonlijke keus, snap je ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back