Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Rido,

Thanxs.

@ Jaap,

weet ik maar in april gaat het toch gebereuren vanaf Ede, kan ik alvast oefenen voor Appingedam ;-)
En ik zou het nu ook wel aandurven, ben bekend met het veld en dat scheelt al de helft.

Als er dan ook nog iets wind staat moet het al helemaal geen probleem meer zijn :nooo:

@ Jolmer,

Thanxs, heel houden moet zeker wel lukken als de techniek me niet in de steek laat.

En het viel zeker niet tegen, heb moeilijkere maidens meegemaakt waarbij ik harder heb moeten werken.
Waar je echt aan moet wennen is de tijd die de motor nodig hebt voordat ie op zijn toeren is.
Even snel gas geven is er niet bij, tijdens 1 van de overshoots merk je hoe lang het duurt, je moet dan de neiging onderdrukken om al te gaan trekken want anders valt ie uit de lucht, eerst snelheid en dan trekken.

Kreeg ik trouwens nog complinenten voor die aktie, dat ik hem dus lekker horizontaal liet vliegen ondanks dat de bergen op me afkwamen en pas bij snelheid de kist wegtrok.

De nieuwere motor accelereren wel veel sneller dus daar heb je het al veel minder mee.

Maar de kist vliegt zeer gemoedelijk.

Proficiat Berto met je maiden en nu drijvers er onder :mrgreen:
Er staat in de nieuwe FMT wel iemand die dit gedaan heeft er staat ook een filmpje bij FMT op de site.

En wat betreft Japio daar kun je nie van op aan roept bij Han dat tie gaat vliegen deze week ist tie te laat (Japie -5 Poten voor jouw).

Berto van harte!! Het is toch snel gegaan he, vanaf aanschaf tot 1e vlucht waarbij je de hele boel hebt omgebouwd en de motor hebt "gereviseerd"! Ik kijk uit naar de Rafale en de MiG15!!

@ Vliegman,

hehe, wie weet opoit, maar ik heb een filmpje gezien van zo`n kist op drijvers en dat leek eerder een speedboot die ook kon vliegen.
Man die had de hele vijver nodig om te planeren en dan nog moest die losgetrokken worden :roll:

En Japio kwam wel maar was gewoon wat vertraagd.

@ Gary,

is zeker snel gegaan, al met al een half jaar :cool:

@ Stephan & Jitze thanks.

HEt lijk tmet de gemiddelde BMA kist erger dan het is hoor, vele kisten van ons maken meer uren dan je denkt en als je dan leest dat we weer eens een crash hebbeb gemaakt dan lijkt het veel.
Maar afgezet tegen de vlieguren valt het reuze mee.

Zo net even gekeken naar de flaps en dat gaat wel lukken geloof ik, denk dat ik ze nu bijna 20 graden verder open krijg en nu staan ze bijna 90 graden (volledig 90 red ik net niet door de opbouw).

Zal eens kijken of ik straks een fotootje kan maken.

Grt,
Berto.

formost

Hallo Berto
Goed te horen dat ook jou formost het prima doet.
Van daag of morgen ga ik ook weer een paar vluchtjes maken.
Ik heb zo juist de lagers binnen gekregen van JM en daar heb ik even op gewacht.

Binnen kort meer over de lagers van JM

gr Gerrit Jan

Kissie doet het prima.

En ik hou de ervaringen van de lagers in de gaten.

Hier een fotootje van de "winst" op mijn flaps, zal al wel weer wat schelen :-)
jet176.jpg

Oude versie was 60 gr. nu zit ik op 83gr.

Daar moet ie het maar mee doen eens kijken hoe dit bevalt.

Leuk om te lezen berto en goed gevlogen wat ik zover op het filmpje kan beoordelen.

Je komt er toch wel eens mee vliegen op GE mag ik hopen? Of zitten er nog wat mensen dwars die 'nog' dat niet willen hebben? :nosmile:

Je komt er toch wel eens mee vliegen op GE mag ik hopen? Of zitten er nog wat mensen dwars die 'nog' dat niet willen hebben?
Wie weet wel een keer, als de kist gekeurd is en ik een jet brevet heb......

@ Jolmer,

dit is vrij standaar, jij heb het voordeel dat je nog een stuk speedbrake op je flaps hebt zitten.
Was voor mij ook wel een optie geweest maar vondt dit persoonlijk net wat mooier.

Houdt dus wel in dat de kist door blijft gaan, dus op deze manieer maar wat af zien te remmen.

Leuk om te lezen berto en goed gevlogen wat ik zover op het filmpje kan beoordelen.

Je komt er toch wel eens mee vliegen op GE mag ik hopen? Of zitten er nog wat mensen dwars die 'nog' dat niet willen hebben? :nosmile:

En 5 jaar lid bent, en niet de 11e jetvlieger bent, en je een niet door de KNVvL afgenomen jetbrevet hebt, enne wel door de ballotage komt, hmmmmm? (vast nog wel wat vergeten )
O ja, de turbine mag niet meer dan 12 kilo leveren, daarboven wordt het zeker gevaarlijk???

Hé, nu weet ik direct waarom iedereen op Rozenburg komt vliegen met z'n jet :yes:

Maar nergens wordt er gesproken over een brandblusser in de G & E regelementen.

Nou Berto, met jou flying skills ben je altijd welkom, je belt maar.

Ger Kovacs.

On topic dan maar weer, Berto vlieg ze.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die 5 jaar lid geldt gelukkig alleen voor de nieuwe leden, dat is m`n enige voordeel momenteel :roll:

Nou Berto, met jou flying skills ben je altijd welkom, je belt maar.
Thanxs, dat gaat zeker nog wel eens gebeuren in de toekomst :yes:

Ben ook benieuwd wat ze zullen zeggen van m`n 35mHz ppm ontvangertje (DS-IPD dat dan weer wel).
Bij voorkeur willen ze dat je een 2,4 GHz of PCM ontvanger gebruikt.

Gister heb ik geen enkele tik gemerkt van storing oid (had ook niet anders verwacht) dus ben benieuwd wat daar de reaktie van zullen zijn ;-)

Naja, net beide flaps even onderhanden gehad en die gaan nu bijna haaks (83 gr.) naar beneden, zal een stuk effectiever remmen zo zonder extra lift :D

Waarschijnlijk volgende week testen hoe het werkt :cool:

totdat daar ook de problemen komen omdat er teveel jetvliegers zijn.

kunnen we lekker met z'n alle iets anders zoeken ........top:rolleyes:

gr maikel

Zijn er problemen dan op de andere club's?
Nu maak je me wel heel nieuwschierig, als wij daar namelijk ook weet van hebben kunnen we onze 'mogelijke' toekomstige problemen voor zijn.
Enne we zijn géén elite clubje hé, wat voor het ene lid geldt, geldt ook voor de andere leden.

Wie bepaalt trouwens of we te veel jetvliegers hebben? dacht dat de leden dat zelf uit kunnen maken door dat kenbaar te maken aan het bestuur tijdens de jaars vergadering.

Ger.

Enne we zijn géén elite clubje hé, wat voor het ene lid geldt, geldt ook voor de andere leden.

Wie bepaalt trouwens of we te veel jetvliegers hebben? dacht dat de leden dat zelf uit kunnen maken door dat kenbaar te maken aan het bestuur tijdens de jaars vergadering.

Ger.

absolute mee eens dat we geen elite club zijn.

maar ja ik ben niet voor niets vorig jaar met nog een paar andere appart geroepen bij het bestuur (voor een vergadering)voor jet vliegers en zeer grote toestellen;)

waren toch wat op en aanmerkingen van clubgenoten gekomen.

we gaan weer on topic , zonde van dit leuke verslag

gr maikel

Die 5 jaar lid geldt gelukkig alleen voor de nieuwe leden, dat is m`n enige voordeel momenteel :roll:

Thanxs, dat gaat zeker nog wel eens gebeuren in de toekomst :yes:

die flaps zijn wel wat veel van het goeie..
leg je CG maar eens om te beginnen met 15-20mm verder naar achter , dan ken je de kist niet meer terug.
je moet zorgen dat hij neus hoog hangt in de landing.
te hoog? duwen snelheid maken
doordat je te zwaar ben voren , blijft die te lang doorduwen.
teveel speedbraking kan resulteren in vreemde avonturen..
ik kan het weten :-0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back