Heel langzaam gebeurt er wel eens wat naast de andere lopende en belangrijkere projecten.
Gisteravond het inwendige alvast uit de romp gebroken, daar was niet veel voor nodig het hout wat ze gebruikt hebben breekt al bij de geringste inspanning dus dat is echt te slap.
Het moet iets van multiplex voor stellen maar soms kreeg ik het idee dat balsa nog steviger zou zijn geweest.
Tevens heb ik op de onderzijde van de romp afgetekend waar ik de flaps wil hebben, ik ga voor split flaps zodat de bovenzijde van de romp/vleugelmiddelndeel onaangeroerd blijft.
De flaps worden elk 175mm lang en 60mm breed, moet genoeg zijn om deze kist af te remmen.
Tevens op de onderijde van de vleugel afgetekend waar ik het landingsgestel moet opensnijden om stevigere ribben te plaatsen.
Komende week dit allemaal alvast maar eens uitvrezen.
Deze openingen geven mij dan meteen de gelegenheid om de vleugelbovenzijde goed aan de ribben te verlijmen, zoals ik al eerder aangaf is dat amper het geval en vanaf de hoofligger tot aan de achterlijst zit de vleugel aan de bovenzijde amper, zeg maar gerust niet vast aan de ribben.
Genoeg te doen dus
Tevens heb ik van het weekend weekenddienst en dan hoop ik weer wat verder te gaan met het landingsgestel.
nr 1 even verder afmaken en nr 2 hopenlijk net zo ver krijgen.