Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berto ik zou het fijn vinden als je niet klakkeloos foto,s doet kopieren..

Uh daar mag ik eigenlijk nog niet aan denken Frank.

(maar ik vind een F-15 wel heel errug mooi :oops: ;-) ,maar da`s nog echt even toekomst :rolleyes: )

Een F-15 is werelds!
Nog geen centimeter mee gevlogen maar als ik de prijzen zo zie vind ik 1500 euro wel weer meevallen eigenlijk, hmmmmm :twisted:

@ Frank,
da`s een goed idee maar voor latere zorg, eerst rustig aan maar eens een keer op z`n ppotjes zetten ;-)

@ Sandor,
sorry maar dat maakte het voor Kim even duidelijker, het plaatje is weer verwijderd.

@ de rest,
thankx voor jullie ondersteuning ;-)

En vanochtend even aan het onderste deel begonnen:
Us55377.jpg

Het begint steeds meer ergens op te lijken :roll:

@ Robert14,
tuurlijk wordt het intrekbaar ;-)

@ Gerald,
We klooien maar een eind aan toch?!?! ;-)

en weer iets verder:
Tr51054.jpg

Dy79009.jpg

Heee

Dit gaat wel wat worden zo te zien. Het ziet er in ieder geval veel belovend uit.
En vijlse en schuurs en draaise nog eventjes.

Groeten

Zeker schande Gary ;-)

Zo zit het nu na wat aanpassen en inkorten (de maten volgens de tekening klopten wel maar de tekening niet :oops: ;-) )
Hf99674.jpg

Ez81592.jpg

Het komt in de buurt maar ben nog niet tevreden, vooral met een wiel erin komt de strut al snel te hoog te liggen :-(
Misschien wielbak verdiepen?? naja eerst maar eens verder knutselen :yes:

Dank je :-)

Kom er net achter dat de test band een goed 5mm breder is dan de banden die toegepast zullen gaan worden :D

Dus wielbak verdiepen zal geen must hoeven te zijn waarschijnlijk en zal het dus redelijk goed gaan passen zo :D

Hoi Berto

Ziet er zekers goed uit.
Hoe kom je uit als de veer op de poot zit of moet je dan als nog de wielbak aanpassen.
Ga zo door dan gaat het helemaal goed komen.

Groeten Ikke

Heel langzaam gebeurt er wel eens wat naast de andere lopende en belangrijkere projecten.

Gisteravond het inwendige alvast uit de romp gebroken, daar was niet veel voor nodig het hout wat ze gebruikt hebben breekt al bij de geringste inspanning dus dat is echt te slap.
Het moet iets van multiplex voor stellen maar soms kreeg ik het idee dat balsa nog steviger zou zijn geweest.

Tevens heb ik op de onderzijde van de romp afgetekend waar ik de flaps wil hebben, ik ga voor split flaps zodat de bovenzijde van de romp/vleugelmiddelndeel onaangeroerd blijft.
De flaps worden elk 175mm lang en 60mm breed, moet genoeg zijn om deze kist af te remmen.
Tevens op de onderijde van de vleugel afgetekend waar ik het landingsgestel moet opensnijden om stevigere ribben te plaatsen.

Komende week dit allemaal alvast maar eens uitvrezen.

Deze openingen geven mij dan meteen de gelegenheid om de vleugelbovenzijde goed aan de ribben te verlijmen, zoals ik al eerder aangaf is dat amper het geval en vanaf de hoofligger tot aan de achterlijst zit de vleugel aan de bovenzijde amper, zeg maar gerust niet vast aan de ribben.

Genoeg te doen dus :D

Tevens heb ik van het weekend weekenddienst en dan hoop ik weer wat verder te gaan met het landingsgestel.
nr 1 even verder afmaken en nr 2 hopenlijk net zo ver krijgen.

Heee, tijdens het wat rondrommelen in de draadtap laadjes tec. kwam ik 2 mooie frezen tegen.

Nu heb ik geen vrees maar met een beetje handigheid en wat hulpstukjes kan ik best frezen op de draaibank en de boorkolom.

Hetgeen wat ik nu gevijld heb wil ik dan straks gaan frezen :D

Als ik jou was zou ik het niet met de boorkolom doen, had ergens een keer gelezen dat dat gevaarlijk kan zijn en dat hij er niet tegen zou kunnen...

Mhhh, okee, breekgevaar?

maar nu gaan we niet meteen mm tegelijk doen maar frakties van???
Of eerst grof vijlen en dan alleen het laatste deel afvlakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back