Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Berto

Is die Formost echt zo`n bende, qua gebruikte materialen, nog even en ze hebben papier gebruikt en daar zijn die chinezen goed in!!!!!

Die Rene Witteman heeft helemaal gelijk, de conus van je boormachine rammelt er zo uit, daar kun je op wachten, dat is niks.

Doe al je draaiewerk thuis/werk en kom dan een daggie bij mij, mijn freesbanken staan tot je beschikking, met digitale uitlezing, of een nonius verdeling, wat jij het makkelijkste vindt, het is jou feesie.

Ik zorg voor de koffie jij voor het gebak en je kunt gelijk de gaatjes boren en met de juiste draad voorzien (M4) voor de trekveren, de juiste maat trekveren heb ik voor je liggen die heb ik eens speciaal laten maken voor mezelf.

Vriendelijke groeten Jaap

Nou, dat is een mooi aanbod :thumbsup:

Scheelt je een hoop ge-etter en nog eens een lekker bakkie koffie erbij ook :D

De aanbiedingen vliegen om m`n oren ;-)

Jaap alvast bedankt, je hebt het al eerder aan geboden maar ik hou wel van een beetje aanklooien dus dat doe ik dan ook nog maar even.

Ik moet tijdens m`n werkweekend toch ergens mee bezig zijn ;-)

O ja Jaap,

om nog even terug te komen op dit:
Is die Formost echt zo`n bende, qua gebruikte materialen
Ja da`s echt zo.

Heb net even 1 flap losgedremeld:
jet24.jpg

En inwendig ziet het er zo uit :cry:
jet25.jpg

De vleugelbovenzijde heeft 5mm lucht tot de rib :bad-words:

Maar dat was bekend dat de chinezen kunnen bouwen met lucht ;-)

Versteviging bij het landingsgestel? waarom??
jet26.jpg

De blokjes hout waar het landingsgestel ingeschroefd moeten worden zijn van een hard soort balsa EN ze steunen nergens op.

Alle krachten komen dus op de huid van de vleugel terecht :roll:

En dat moet een turbine kist worden ?

Ik ben best tolerant, maar dit zou ik dus niet pikken.
Na alle rompslomp zal je het gevoel hebben een zwaar gecashde kist te hebben opgebouwd ! Bovendien zou ik niet meer geloven in de kist in zijn algemeenheid. Laat staan dat ik er een turbine aan zou wagen.

De kist is eigenlijk voor een 1.20 - 1.80cc motor, echter heb ik dan ook mijn twijfels bij de sterkte van de bouw.

Hij wordt hier en daar wel aangeboden als turbine kist maar veelal (af en toe niet) wordt erbij vermeld dat de kist wel gemodificeerd moet worden.

Echter zeggen ze er niet bij wat, maar ik was er op voorbereid daar op RC Universe alle problemen van deze kist naar boven zijn gekomen en er passende oplossingen voor zijn bedacht.

Dit mee genomen en het feit dat deze kist 3x goedkoper is dan bijna elke andere turbinetrainer ben ik voor deze gegaan.

Daarnaast spreekt deze vorm me net even meer aan dan de welbekende Boomerangs die er rond vliegen (al zijn de verschillen minimaal).

Kort samengevat:
ik was van dit alles op de hoogte en heb toch nog bewust voor deze kist gekozen.

Berto,

Rhelie heeft wel ergens een punt, ziet er gewoon vreselijk uit als je zijn ingewanden bekijkt, zeg nu zelf, spanten die nergens op rusten en die dus voor nul komma nul nada stevigheid zorgen en zo.

Je hebt bepaalde zaken blootgelegd door te dremelen en uitspraringen te voorzien maar ik wil niet weten wat ze er op, voor het oog, verborgen plekken van gemaakt hebben.

Stevo

Ik zeg niet dat Rhelie geen punt heeft.

Dat heeft ie zeker wel en dat was ook bij mij bekend en voor mij geen punt.

Verborgen plekken zal de kist verder niet krijgen of houden, alles wordt zover open gemaakt dat je overal bij kan, ook de vleugels worden ontdaan van hun beplanking en gemodificeerd :D

Oké Berto,

I REST MY CASE, wil gewoon niet dat dit de pret drukt maar daar maak ik me verder geen zorgen over met jullie:D

Stevo

formost

Julie hebben gelijk het was mij ook op gevallen maar voor een klein prijsje kun je ook niet zo veel verwachten
Hij vliegt prima een vlucht of 70 er mee gemaakt het landings gestel zit er nog steeds onder.
In de praktijk valt het reuze mee maar als je toch bezig bent zou ik het allemaal tip top in orde maken.
Het had niet veel meer moeite geweest om in de fabriek alles beter te lijmen .

met vriendelijke groet G J

Het had niet veel meer moeite geweest om in de fabriek alles beter te lijmen .

Dat was het zeker niet en is eigenlijk een must, toch bij zulke kisten los van wat het nu precies gekost heeft. Het is gewoon "Not done". Lijkt wel of die kist is samengesteld door een stelletje absolute no no's ( wat die chinezen eigenlijk ook wel zijn)

Dat jou resultaten bevredigend tot goed zijn komt dit project alleen maar ten goede natuurlijk, en weer een reden voor Berto om vooral door te gaan.

Stevo

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Berto, schandalig dat ik dit draadje nu pas zie.. Gaat iig bij de abo's!

Dat kan dus nog wel iets erger!:hammer:
inmiddels bij-gelezen en ik blijf het volgen.....
Budget is idd hoog maar niet onhaalbaar...:thumbsup:
(kan je mij die blik je ogen leren voor als ik met de tijd naar mijn vrouw moet...?):agrue:

Laatst bewerkt:
Hehehe, je kan niet alle draadjes blijven volgen Femmo maar leuk dat je meeleest :D

Wat betreft dat budget valt het ook wel weer mee, al sik kijk wat mijn Cessna Skymaster zou moeten kosten als ik alles aan zou moeten schaffen dan zal dat dicht bij deze jet in de buurt komen.

Wat betreft die blik in mijn eigen daar zwicht ze al niet meer voor, zou ze dat wel doen dan kom ik met teveel thuis.

Tegenwoordig moet ik dus ook goed argumenten hebben om iets aan te schaffen, nu kom ik mijn P-40 kwijt dus daar hetgeen wat ik nu heb heeft niets extra`s gekost.

Hetgeen wat nog aangeschaft moet gaan worden is een grotere dobber, nu verdien ik gelukkig zelf nog wel eens wat geld zodat ik niet onze rekening hoef aan te spreken.
+ het resterende deel leen ik wel van de baas, werk ik maar een paar weekenden voor niets ;-)
En anders verkoop ik ter zijner tijd wel weer wat :-(

Zonder dit zou het ook voor mij niet doorgaan :nooo:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back