Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga ik voor deze kist ook zeker niet doen met zo`n laag vermogen motortje ;-)

En als die klaar is gaan we hem wel even tot het uiterste testen natuurlijk :yes:

De draden bende opnieuw gerangschikt, een hele verbetering dacht ik zo:
MACFormost7.jpg

De alu-tape wil er maar lastig af, maar het gaat wel:
MACFormost8.jpg

En hier zat de hoogteroeraansturing op vast :oops:
MACFormost9.jpg

Nou dat was de eerste motor test.

Mocht van de vrouw deze keer niet in de tuin staan :roll:
Dus met de kleine man even naar de zandvlakte geweest en op een straatje gestart.

Hijj sloeg meteen aan maar klonk niet helemaal in balans voor ik door had wat er aan de hand was werdt het nog erger.

Direct motor af en hij wilde niet meer koelen, toen zag ik ook meteen het probleem.
De Bendix hing los :roll:

Dus maar een beetje met de hand ronddraaien en blazen tot ie een acceptabele temperatuur had.

Echter bleek dat na het verwijdeeen vand e startmotor de as kompleet is afgebroken van de startmotor :roll:
Nou daar is dus iets niet goed gegaan.

Naja, eerst maar eens een motortje scoren en dan kijken wat of ie weer zo gek doet.

Maar goed ook dat jij hem onder handen neemt,wel een leuk projectje zo op deze manier.
Jammer dat de startmotor kaduuk is ben zeer benieuwt naar de motor en hoe hij gaat draaien.

Het is wel een behoorlijk gebruikt kistje of niet... blijf het volgen:yes:

Haha, yep, zeker wel een leuk projectje en weer leerzaam :yes:

Heb hem direct ook maar van de site gehaald, eerst goed en veilig vliegbaar zijn.
Dan gaat ie er wel weer op ;-)

Bedoeling is om voor Pampa betrouwbaar vliegend te hebben, we zien wel of het lukt.

En ja, kissie zelf is redelijk gebruikt, maar da`s maar cosmetisch en op te knappen.

Hou jullie op de hoogte, eerst maar eens een startmotor scoren.

@ Herman,
is dat een Speed 300 voor deze motoren? en dan een 6 of 7,2V versie?

Weet jij dat zo?

Speed 300 6V zit erin. Deze starter was nog de originele.... Ik heb een brushless wel zien breken door het hoge vermogen maar een speed 300...... hij moet zijn blijven hangen denk ik.

Gaan we die even halen.

Yep, daar kwam ook de trilling vandaan, eens kijken wat ie doet met een nieuwe startmotor.

Nou waarschijnlijk wel kunnen maar ben er nog niet voor weggeweest.

Heel misschien vanmiddag, had (heb) even wat andere belangrijke zaken gedaan ;-)

Eindelijk een motortje besteld :lol:

Ook de onderzijde stabilo voorzien van alutape:
MACformost10.jpg

Hoop dat het motortje zaterdag binnenkomt, kan ik hem monteren en weer eens een startpoging doen.

Als de motor dan redelijk tot goed presteerd en ik heb het hoogteroer pas gemaakt kunnen we eens gaan testvliegen, de kist is er verder namenlijk klaar voor.

Eerst nog een paar regenbuien natuurlijk anders heb je weer code orange:rolleyes:
Maar zoals ik al aangaf er valt hier altijd een vliegstrip te regelen;)

full

Ik weet zeker dat Jolmer en Andre ook komen:yes:

Zo en nu weer :ontopic:

Waneer gaat het torretje draaien:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back