Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt wel een BosModelAir opknappertje ipv een nieuwe toestel :oops: :(
Maar het ziet er goed uit, complimenten dat het bouwen van een jet serieus genomen wordt

Een paar fototjes van de toekomstige aandrijving :D

PICT5639Medium.jpg

PICT5641Medium.jpg

PICT5640Medium.jpg

Laatst bewerkt:
Hee Eric,

Helemaal TOP man :thumbsup: :worship:

Je hebt pb over hoe verder maar zal wel per post worden heb geen zin om op Marcel te wachten tot zaterdag ;-)

planning

Een klein verhaaltje.
Ik kwam nog niet zo lang geleden een goeie kennis tegen die zo'n turbine aangedreven kist wel interesant vond.
Afijn lekker gebabbeld met die kennis over de ins en outs van deze tak van 'RC' sport, reuze gezellig overigens.
Deze kennis wist mij nog wel te melden dat áls die 'ooit' aan zo'n turbine kist zou beginnen het nog wel een poosje (paar jaartjes) zou kunnen duren.
Let wel dit was een paar maandjes terug (3 volgens mij).
Ben toch wel verbaast achteraf (of eigenlijk ook weer niet :wink: ).
Ook heb ik deze kennis echt niet lopen pushen voor wat betreft de turbine vliegerij, echt niet :mrgreen:

Oh ja, jullie kunnen wel raden wie deze goeie vlieg kennis is. (hint, werkt op een klein vliegveldje in het midden van
Nederland).

Ger.

:rolling:
net even terug gekeken.

-M`n eerste (en tot nog toe enige) turbine vlucht was met Ger op 24 september.

-9 dagen later op 3 oktober startte ik deze draad omdat het toen al zeker was dat ik een trainer jet had gekocht.

-12 dagen later op 15 oktober werd de jet opgehaald en kon het bouwen beginnen.

- En nu 2 maanden verder is de aandrijving ook bijna in mijn bezit.

Mhhh, het gaat allemaal maar iets sneller dan verwacht, 1 jaartje ongeveer :roll: ;-)

Ha Berto,

Heeft EK toch de motor opgehaald om er zelf mee te vliegen, en moet ik dan even over zijn vliegtuigen lopen voor jouw als dat te ver is om naar Zwartbergen te komen :rolleyes::p:D

Nee, ik denk dat dat niet hoeft, de motor zal denkelijk goed in Huizen aankomen en mischien leent het toestel zich wel om mee te water vliegen :schrik::schrik:

Komt zker wel goed, denk ik ;-)

En weer iets gedaan.

De hoogteroerservo komt in het stabilo te liggen en er zal een bakje omheen gebouwd worden:
jet91.jpg

jet92.jpg

Mwah dat denk ik niet maar voor komend seizoen zeker wel.

Motortje schijnt morgen op het werk afgeleverd te worden en dan ergens begin 2009 even naar Ger voor een dagje OH`en ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back