Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon gezellig bij ons op de Hei, stroopwafel erbij en vliegen maar!

Volgens mij heb je op de hei wel eens vaker een kist gemaidened ;)

Over dat gastvliegen op EMCR zit wel snor.

En als ik van de VZG toestemming zou krijgen zou dat ook een optie zijn, komt Ger ook eens bij ons vliegen ;-)

Leuk! Meer mooie (turbine) toestellen! Heb ik weer wat om overheen te kwijlen ;)

Maar ik zie het al, er wordt van alle kanten aan je getrokken om straks je Formost te zien vliegen.
Straks moet je nog een Formost tour organiseren waarbij je bij een aantal velden langs gaat zodat iedereen hem kan bewonderen :)

LOL:D (je zal toch eerst toestemming van het bestuur moeten hebben voor je mag gastvliegen...)
Off topic.

Hoi Alex.
Over dat gast vliegen bij de EMCR.
Zowat iedereen die een jet heeft denkt dat het bij ons luilekkerland is en 'zo maar' met een jet kan komen aanwaaien, althans dat is de beleving van velen.
Echter wij 'de leden zelf' willen ook blijven turbine vliegen bij de EMCR en moeten hier wat aan gaan doen, met andere woorden, het zal ook bij ons wat moeilijker worden om te komen gastvliegen, als het aan mij ligt, maar zo denken er gelukkig meer vliegers over (toch blijven we progressief hoor).
Trouwens, ik denk dat inmiddels heel jet vliegend Nederland bij ons komt vliegen, maar ja da's mijn beleving hé.
En dan heb IK nog wel een eigen mening over wat betreft het gast vliegen bij andere clubs.
Buiten de meetings en shows is het praktisch onmogelijk om met een turbine kist aan te komen bij de meeste clubs in Nederland, let wel niet ALLE clubs denken er zo over.
Je weet ook wel Alex, op een showtje vinden ze het allemaal schitterend, maaaaaar kom je eens onverwacht aan waaien dan je weet metéén hoe het er bij een andere club aan toe gaat.

On topic.

Berto, je wordt een 'echte' bouwer joh, maar eh zonder gekheid, die turbine vliegerij kun je maar beter heel serieus nemen, is duur zat, enne ook al gevaarlijk genoeg met die snelheden.
Je belt maar als het nodig is.

Groet Ger.

Je weet ook wel Alex, op een showtje vinden ze het allemaal schitterend, maaaaaar kom je eens onverwacht aan waaien dan je weet metéén hoe het er bij een andere club aan toe gaat.

Ja, ik heb eens iemand die ik goed kende een vluchtje laten maken bij ons op de club, en had "half" toestemming gevraagd, maar niet expliciet genoeg, toen kreeg ik ineens de voorzitter op mijn nek dat dat niet de bedoeling is enzo. Het is gewoon een keiharde regel; eerst aan het bestuur vragen dus. Als er niemand van het bestuur aanwezig is, dan houdt het ff op, of je moet iemand opbellen.

On-topic:)

He berto schiet lekker op! Als het weer morgenmiddag redelijk is ga ik waarschijnelijk even vliegen bij dwarf. Kom dan wel even lang om je motortje te bekijken als dat goed is?

Je hebt wel lekker de vaart er in hoor enne dat maidene kan toch ook bij G&E? Inmiddels mogen leden daar jetvliegen toch?

Laatst bewerkt:
@ Jaap,
hij komt zeker eens mee naar de hei :yes:

@ Onno,
Tuurlijk maar dan wel doordeweeks dus hou 1 dag vrij tegoed.

@ Ger,
Bellen doen we zeker, begin 2009 ga ik een dagje werkbank bij je huren + personeel ;-)
Een eindje daarna een dagje op het veld om hopenlijk los te worden op de kist (maar de maiden doe ik zelf ;-) ).

@ Alex,
Geloof mij nou maar dat als ik daar de kist ga invliegen ik heus wel toestemming heb van het bestuur.

En als ik kom is het doordeweeks wat het vaak al een minder probleem maakt dan in het drukke weekend.

@ mattiejplane,
Je komt maar langs je weet me te vinden.

En ja op G&E wordt het ook toegestaan (al schijnt de keuring zeer streng te zijn, al heb ik daar zo nog mijn eigen bedenkingen over maar vooruit).
Maar ik wil allereerst een ervaren jetvlieger naast me hebben en Ger is daar de uitgesproken persoon voor + EMRC heeft een geweldig veld voor dit soort maidens (al gaat er bijna niets boven de hei op Ede maar daar zijn jets nog niet welkom voor zover :-( )

Laatst bewerkt:
Een eindje daarna een dagje op het veld om hopenlijk los te worden op de kist (maar de maiden doe ik zelf ;-) ).

@ Alex,
Geloof mij nou maar dat als ik daar de kist ga invliegen ik heus wel toestemming heb van het bestuur.

En als ik kom is het doordeweeks wat het vaak al een minder probleem maakt dan in het drukke weekeind

En ja op G&E wordt het ook toegestaan (al schijnt de keuring zeer streng te zijn, al heb ik daar zo nog mijn eigen bedenkingen over maar vooruit).
Maar ik wil allereerst een ervaren jetvlieger naast me hebben en Ger is daar de uitgesproken persoon voor + EMRC heeft een geweldig veld voor dit soort maidens (al gaat er bijna niets boven de hei op Ede maar daar zijn jets nog niet welkom voor zover :-( )

Toch hebben er een aantal mensen van emcr er problemen mee dat er gemaidend word op ons veld

Kijk je moet ook het van onze kant bekijken (NIETS PERSOONLIJK TEGEN JOU) maar in het algemeen.

Wij zijn blij dat we nog ergens kunnen jet vliegen.
Ik heb daar ook pas een discusie over gehad met een van de eerste jet vliegers op ons veld.
Het is namelijk zo , als een gast vlieger voor eenmalig of een paar keer per jaar komt vliegen en in het ergste geval een crash maakt met gevolgen.
dan bestaat de kans dat de vergunning voor jetvliegen opgeheven word.
Voor de gastvlieger geen probleem , die kan toch op zijn eigen veld weer verder gaan met zijn hobby.
wij zijn dan de klos.
kunnen niet meer jet vliegen en bij een andere club aankloppen voor jetvliegen ""vergeet het maar""

Tuurlijk wij kunnen ook een crash maken.
maar dan is het in iedergeval een clublid met JETBREVET wat verplicht is geworden op onze club.
Kan toch een andere situatie vormen.

En bij ons moeten de Kisten ook GEKEURD worden.

Ik ben er persoonlijk wel op tegen dat het doordeweeks gebeurd.
Omdat er dan geen controle is door andere jetvliegers en een andere meening kunnen hebben over de kist voor de keuring
Niet dat ik Ger niet vertrouw;)

Er is bij ons de laatste tijd veel aan gedaan om alles voor elkaar te krijgen door het bestuur.
Zou zonde zijn als dat voor korte tijd is.

Toch dit maar even als mededeling , en ik spreek voor meerdere van de club

Nogmaals niets persoonijks , Ik gun je het plezier van de kist en jetvliegen.

met vr gr maikel

Hoi Maikel en anderen,

voordat dit bouwdraadje een discussie gaat worden over "waar en hoe en met wie en wanneer en waarom" mbt tot een eventuele maiden van mijn eerste jet wil ik dat een halt toe roepen.

Niet omdat ik die discussie schuw maar gewoon omdat ik van mening ben dat dit bouwdraadje daar niet de aangewezen plaats voor is.
En om te voorkomen dat er buiten het bestuur om diverse uitspraken gedaan worden terwijl zij nergens van op de hoogte zijn en het hier niet mee eens zijn of achter staan.

Ik ken EMRC als gastvrije en meewerkende club en wil dat zeker niet schaden.

De discussie over waar mijn jet ingevlogen gaat worden ga ik hier verder dan ook niet voeren terwijl ik hem wel zelf gestart ben, we zien wel waar 2009 mij brengt ;-)

Sorry voor mijn enthousiasme.............

Dit gezegd hebbende wil ik wel even kort inhaken op keuringen (al vindt ik ook dat dat eigenlijk niet in dit draadje thuishoort).

Ik zeg niet dat ik tegen keuringen ben, echter wel dat men vaak een modelkeuring als iets heiligs ziet.
Geen van onze modellen zijn gekeurd, deze jet zal dus waarschijnlijk de eerste zijn.
Maar maakt dit dan dat onze andere modellen potentieel gevaarlijker zijn???

Zekers niet :nooo:

Ik weet dat sommigen het niet met mij eens zijn maar een keuring geeft een gevoel van schijnveiligheid.
Tijdens de keuring kan alles in orde zijn maar direct daarna crasht de kist toch ondanks dat de keuring goed is verlopen en de kist als "luchtwaardig" is bestempeld.

Daar kan niemand wat aan doen, dat is de techniek waar wij mee te maken hebben en niemand kan garanderen dat er niets gebeurt tijdens de vlucht.
(en dat is maar goed ook anders zou ik per direct de verantwoordelijkheid die ik heb op mijn werk opzeggen OF een belachlijk hoog salaris gaan vragen voor die verantwoordelijkheid).

Wel kun je een aantal zaken ondervangen, en mogelijke problemen voorkomen.
Dit is echter nog steeds geen garantie dat er niets zal gebeuren tijdens 1 van de volgende vluchten.
+ als de keuring eenmaal geweest is kijkt niemand er meer naar om, of je nu 1 uur per jaar vliegt met die kist of 15.
Eenmaal gekeurt is gekeurt en dan hoor je niemand er meer over terwijl er tussendoor nog zoveel kan gebeuren.

Maar daar komt de verantwoordelijkheid van de vlieger zelf naar boven en nemen we aan dat die niet als doel heeft om te crashen maar als doel om zoveel mogelijk veilige vluchten te maken en daarvoor zijn kist regelmatig zlef controleert om het luchtwaardig te houden.

Zo, nu hoop ik niet dat hier een discussie over gestart wordt in dit draadje, daar zijn deze draadje voor (mhhh, misschien weer eens wat naar boven halen die draadjes ;-) ):
modellenkeuring-discussie
[41893] welke-eisen-moet-een-modelvliegtuig
verplichte-keuring-op-club-hoe-dit-goed-aan-te-pakken

En dus gaan we nu weer On-Topic :yes:

Als het goed is komt vandaag m`n stofzuigertje binnen :yes:
Zit dus met spanning te wachten op een UPS mannetje die met een doosje aan komt lopen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt door een moderator:
UPS heeft nog 20 minuten maar ik ben bang dat ik tot morgen moet wachten :bad-words::snipersmile::hammer:

Ik ben het helemaal met Maikel eens.

groeten,

Peterjan.

Toch hebben er een aantal mensen van emcr er problemen mee dat er gemaidend word op ons veld

Kijk je moet ook het van onze kant bekijken (NIETS PERSOONLIJK TEGEN JOU) maar in het algemeen.

Wij zijn blij dat we nog ergens kunnen jet vliegen.
Ik heb daar ook pas een discusie over gehad met een van de eerste jet vliegers op ons veld.
Het is namelijk zo , als een gast vlieger voor eenmalig of een paar keer per jaar komt vliegen en in het ergste geval een crash maakt met gevolgen.
dan bestaat de kans dat de vergunning voor jetvliegen opgeheven word.
Voor de gastvlieger geen probleem , die kan toch op zijn eigen veld weer verder gaan met zijn hobby.
wij zijn dan de klos.
kunnen niet meer jet vliegen en bij een andere club aankloppen voor jetvliegen ""vergeet het maar""

Tuurlijk wij kunnen ook een crash maken.
maar dan is het in iedergeval een clublid met JETBREVET wat verplicht is geworden op onze club.
Kan toch een andere situatie vormen.

En bij ons moeten de Kisten ook GEKEURD worden.

Ik ben er persoonlijk wel op tegen dat het doordeweeks gebeurd.
Omdat er dan geen controle is door andere jetvliegers en een andere meening kunnen hebben over de kist voor de keuring
Niet dat ik Ger niet vertrouw;)

Er is bij ons de laatste tijd veel aan gedaan om alles voor elkaar te krijgen door het bestuur.
Zou zonde zijn als dat voor korte tijd is.

Toch dit maar even als mededeling , en ik spreek voor meerdere van de club

Nogmaals niets persoonijks , Ik gun je het plezier van de kist en jetvliegen.

met vr gr maikel

Gee Deurbel hiero (heeft het bedrijf ook niet ;-) ).

Moet dus morgen afwachten :cry:

sjah, UPS he... grootste klunzen op het gebied van verzenden die ik ooit mee heb gemaakt...

kocht 2 laptops, werden tegelijk verzonden met notificatie dat ze bij elkaar horen.

laptop 1: vanuit Ierland naar Parijs, amsterdam, utrecht
laptop 2: vanuit Ierland naar Bremen, rotterdam, utrecht

moesten tegelijk bezorgd worden, dus duurde nogal even...

maargoed, weer ontopic:

je hebt vandaag toch zeker wel wat gebouwd?

Tja, normaal weinig problemen met UPS maar vandaag net wanneer je op een leuk speeltje zit te wachten laten ze je in de steek.

Op het werk heb ik zat gebouwd ja, maar dan wel aan de kisten van het bedrijf ;-)

Hoop zo nog even wat te doen na wat e-mail afhandelingen.

Moet in ieder geval wel weer wat aanpassen daar ik vandaag deze meter bij de post vondt op het werk:
jet95.jpg

Met dank aan F. H. :D

Laatst bewerkt:
Haha, of krijg ik een doos met stenen ;-)

De meter zit ook, paste vrij snel maar had hier of daar een klein lek.
Totdat ik erachter kwam dat ik de remschakelaar verkeerd om aan had gesloten :hammer:
jet96.jpg

Alle retracts zijn nu aangesloten en bewegen dezelfde kant op, tijd voor de afwerking hiervan maar dat is voor een andere keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back