Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles ligt klaar om vanavond de vleugels te gaan glassen, had nog precies genoeg glasmat op de rol zitten :-)

Dus de voorbereidingen zijn getroffen ;-)

En we zijn gestart:
jet101.jpg

En een kwartiertje later:
jet102.jpg

Op naar de volgende vleugel :D

de andere vleugel is ook gedaan, morgen of overmorgen de bovenkanten doen en dan kan het echte schuur en lakwerk beginnen.

Even met de pootjes bezig geweest.

Zo zit het rechterpootje er nu in:
jet103.jpg

jet104.jpg

Ga ook alle slangen vervangen door Robart slangen, de huidige slangen zijn erg stug en het ergste is dat ze op den duur door hun stugheid zo van de nippels schuiven als het systeem op druk wordt gezet.

Da`s niks dus dat gaan we aanpassen.

wel blijven oppassen he

@Berto.

Wel effe gezellig blijven hoor, kleine Joey zal wel constant door het huis sprinten met deze dagen, Patries moet zeker je niet vergeten deze dagen, gaat nu toch al opschieten met die dikke buik :wink: veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel aandacht geven hé.
Dusssssssss.......................................... neem de tijd om samen met je zoontje en vrouwlief te banken, wandelen, winkelen of whatever, maar stop niet álle tijd in je nieuwe speeltje, of heb je een beetje last (voordeel) van ADHD? (alle dagen heel druk)

Groeten Ger.

Hee Ger,

Vrees niet, al het werk wat je hier ziet is voornamenlijk in de avonduren gedaan tussen 21:30 en 23/24:00.
Die kleine ligt dan allang op bed en de vrouw valt meestal rond die tijd ook wel in slaap op de bank of in het bed.
Kan ik even lekker knutselen aan m`n speeltje :D

En ik vergeet ze beide zeker niet (hoe kan het ook anders) om Patries kan ik bijna niet meer heen (haha) en die kleine roept regelmatig "papa komen" om met z`n autootjes en vliegtuigjes te spelen.

Dat gaat dus prima zo :yes:

Ja het zit wel snor in huizen Bos hoor.
Heb gister even de Tor mogen bekijken en wat ziet zij er mooi uit aan de buitenkant.
Dit wordt duidelijk een geslaagd project op de Bosmodelair geslaagdeprojectenlijst.

Groeten Onno

@Berto

Ik ben helemaal trots op je, geweldig hoe je bezig bent en ja nu je nog tijd hebt en de vaart erin zit, moet je even doorgaan, straks als de kleine er is dan heeft Berto echt wel minder tijd voor zijn hobby.

@Onno

Wat gaat die berto he, toppie van die gozer hoor en wij genieten hier echt van zijn kunnen en zijn postings hier.

Vriendelijke groeten Jaap

ziet er goed uit berto! heeft het glassen veel meerwaarde dan de standaard vleugel? het wordt natuurlijk wel zwaarder

Hee robert14,

De meerwaarde is dat het wat meer stevigheid geeft aan de komplete vleugel en dat het oppervlakte harder is beter bestand tegen stoten etc.

Dat zwaarder dan oracover is maar minimaal, de glasmat is 25gr/m2, en alle lak (ps100) wat je erop smeert wordt voor een groot deel weer weggeschuurd.
Dan nog een verflaag of 2 a 3 erover en klaar.

Zoals altijd weer goed bezig Berto!!!

Toch vind ik zo langzamerhand (ook gezien ander projecten) dat je je naam eens moet veranderen in BosModelRepAir ;)

lijkt me toepasselijk.

:D

Mhhh, zal ik alvast beginnen met een apart jet deel op de site te zetten ;-)

Zal vandaag ook eens even nieuwe PS100 en een rol glasmat bestellen, had net voldoende om de vleugels te doen maar nu is het einde echt wel in zicht :-(

Volgens mij noemen ze het ook wel G4 :wink: oftewel polyurethaan 1 componentlak, hard uit door middel vocht wat in de lucht zit.

Ger

Ah, beetje gelig en het stinkt...........:D Als je een blik een half jaar laat staan kun je het ook niet meer gebruiken helaas.

Allemaal helemaal correct.

PS100 verkrijgbaar bij polyservice doet hetzelfde als G4.
1 ltr kost iets van 19 euro (geen idee wat G4 doet).

Maar werkt lekker (althans dat vindt ik ;-) )

Laatst bewerkt:
Ah, beetje gelig en het stinkt...........:D Als je een blik een half jaar laat staan kun je het ook niet meer gebruiken helaas.

Hoe kun jij dit nu weten Alex, jij vliegt toch alleen maar met ARFjes? :wink:

Ger.

Hechthars PS100, als hechtlaag op hout beton staal, te koop bij polyservice,Amsterdam.
500ml kost € 6,20, je kan ook PS101 gebruiken misschie iets beter.

Straalpijp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back