Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik een paar keer met die van Hanz maar is ook alleen vliegen geweest
niet dat dat erg is want het vliegen was al een sensatie genoeg

Had graag wat starts en landingen gemaakt, dan had ik even kunnen voelen hoe de turbine dan reageert maar ben er zelf niet zo heel bang voor.

Ga de kist ook gewoon zelf invliegen met Ger als coach naast mijn zij :-)

Verder blijft het een gewoon modelvliegtuig ;-)

hey berto,

Je installatie ziet er goed uit!!

Vergeet je fodscreentje eh.

En voor de eerste vlucht: gewoon gas open en gaan met die handel, zo doe ik het altijd :-P

Ziet er inderdaad goed uit. Hij lijkt er bijna klaar voor :) Het is inderdaad gewoon een vliegtuig en dit is een trainer dus die zal je niet snel verassen. Het vermogen komt alleen wat laat als je gas geeft, tenminste bij die wat oudere turbines. Die nieuwst jetcat's reageren heel erg direct. Hoe doet deze motor dat? Duurt dat een seconde of 3?

Hee Koenyboy (wat klinkt dat "lekker" ;-) ),

Fod screen ga ik zeker niet vergeten zal komende dagen eens op zoek gaan in de keukenlaadjes :-)

En, yep, gas open en gaan :yes:

@ Tadango,

Schiet zeker wel lekker op, ik weet van de vertraging met de turbines, met de Velox van Ger vondt ik het erg meevallen, hoe deze het doet weet ik niet nog geen flauw benul van.
Dat is langzamer opspint weet ik wel maar we zullen zien, da`s even een gewenning maar daar zal ik vast snel aan wennen.

Vanochtend op het werk aangekomen lagen daar 4 mooie hoofdbandjes klaar van Graupner.
Duurt een week of 2 a 3 maar heb nu 4 bandjes incl. verzending voor de prijs van 2 vanuit nederland excl. verzending ;-)

Dus kan velgen en remmen gaan tekenen en draaien.

Mooi, zelf velgen draaien :) nu nog een bos modelair logo erin vrezen en je bent helemaal the bomb :cool:

Dat vertraagd oppakken zul je alleen tegen komen bij een doorstart denk ik. Dan moet je niet gasgeven en direct de neus omhoog trekken. Normaal zal je er niet veel last van hebben.

Dat vertraagd oppakken zul je alleen tegen komen bij een doorstart denk ik. Dan moet je niet gasgeven en direct de neus omhoog trekken. Normaal zal je er niet veel last van hebben.
Klopt, beste methode is zover omo met wat gas aan te komen en pas als je zeker weet dat je goed uitkomt gas eraf halen.

Met wat gas eraan komen zal ik toch wel moeten gezien het gewicht, denk dat ik op een 8,5 a 9 kilo uit ga komen vliegklaar lege tanks.

Naja, we zullen zien.

Zit alleen nog even te dubben wat te doen betreffende de striping.

Mijn uitgangspositie is om de kist een kompleet eigen striping te geven zodat niets meer verwijst naar het orgineel.
Of dat ik toch voor dit seizoen met witte vleugels ga vliegen om dat komende winter aan te passen.

Daar ben ik nog niet over uit.

We weet ik hoe ik deze afwijking aan ga pakken :-)
jet124.jpg

vliegen formost

Zaterdag nog een vluchtje gemaakt nr 85 motor heeft in de formost bij na 8 uur gedraaid.
Op de zweefvlieg club met een 25 mensen om je heen landing voor de voeten goed af gevangen vol rem kleppen ik moest iets gas bij geven prachtig om het te horen en te zien binnen 10 meter stil op het lier pad.
Zo als ik al vertelde de rem kleppen perfect en heb je echt nodig om een precisie landing uit te voeren.
Mocht je gaan maiden houd er rekening mee dat de formost zweeft en niet wil gaan zitten.

Het schiet lekker op met je formost. gr Gerrit Jan

Hee Jaap en Gerrit Jan,

Dank en het schiet zeker lekker op.

Ben momenteel lekker op dreef en werk er ook met plezier aan, kijk al uit naar de eerste vluchten :yes:

Ik denk dat hij de servo afdekking, dus die bobbel aan de onderkant van het hoogteroer met het uiteinde van de romp bedoeld. Misschien rechts iets verlengen?

YEP, Dat is het "probleem".

Niet helemaal meer want de oplossing is gevonden maar beide staartbomen wijken af naar recht.
Niet 1 graad maar echt meerdere graden en daar neem ik geen genoegen mee.

Weet ook de oorzaak.
De staartbomen kunnen iets kantelen op de hoofd spar, maar op de hulpligger zitten ze klem.
Nu zijn de gaten niet helemaal netjes geboord en hierdoor hebben beide staartbomen een afwijking naar rechts.

Ik heb nu beide staartboom gaten uitgevijld zodat de staartbomen voldoende kunnen kantelen om ze recht te krijgen.

Echter ontstaat er dan een kier aan de bovenzijde van de romp vleugelverbinding en aan de onderzijde van de vleugel staartboom.

Hier moet ik dus even shims voor maken.

Maar dan is de kist ook wel recht ;-)

Knutsel de Knuts

Vrij:
rem1.jpg

En REMMEN maar!!!!!!!!!!!
rem2.jpg

Laatst bewerkt:
Hey berto, leuk bedacht :) Ik ben alleen bang dat die slangetjes erg snel doorgesleten zullen zijn... Kwestie van proberen natuurlijk maar vuil wat er tussen loopt vreet erg in het rubber denk ik.....

Wellicht kan je een vergelijk baar systeem maken wat een schijfje naar buiten drukt. Zo werken de meeste lucht rem systemen. Of maar een ring / rem schoenen om het slangetje heen zodat deze beschermd zit.

Slijtage zal vast wel gebeuren echter rem je natuurlijk niet konstant.

Heb dit systeem van Gerald overgenomen en hij gebruikt het naar volle tevredenheid op zijn F15 en Rafale.

Als het bij hem werkt moet het hier ook werken.
En af en toe een slangetje vervangen moet geen probleem zijn :noo:

En zoals ik al zij, je remt niet konstant en het zal ook niet op elk veld nodig zijn dus de slijtage zal wel binnen de perken blijven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back