Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
stappie verder

@Berto.

Zo, de 1e flame out heb je ook achter de kiezen (nothing to it :wink: ) congratulations :yes:
Wordt je ook niet meer warm of koud van.
Oorzaak kan van alles zijn, je pompje die los komt na jaren liggen? aansluitingen van en naar de ECU? verdwaalt belletje lucht?
Motor is in ieder geval niets mee, loopt als een zonnetje, daar niet zoeken dus.
Maar door die Manual shut off denk ik dat er misschien een los/vast contakkie lelijk doet, no signal naar de ECU is namelijk ook Manual out.

Effe zoeken en een beetje friemelemenem.

Ger.

Mhhh, net de kist weer in de hangaar gezte, kapje er even afgehaald en eerste wat me even zo snel opviel is dat de stekkers in de ontvnage rvan kanaal 7, 8, en 9 niet helemaal tot het eind erin staken.

Van het weekende deze snoeren maar even iet sanders opbinden zodat ze in ieder geval beter blijven zitten.

Zou een mogelijk oorzaak kunnen zijn, even 1 keer iets slecht of onderbroken contact en poeffffff (wel zonder een witte rookpluim :-( ;-) ).

Mhhh, net de kist weer in de hangaar gezte, kapje er even afgehaald en eerste wat me even zo snel opviel is dat de stekkers in de ontvnage rvan kanaal 7, 8, en 9 niet helemaal tot het eind erin staken.

Van het weekende deze snoeren maar even iet sanders opbinden zodat ze in ieder geval beter blijven zitten.

Stekkertjes borgen met een lijmpistool, ben je overal vanaf:)

Je hebt het ook gewoon doorzichtig hoor, maar Urlien vond dit mooi:mrgreen:

DSC01422.JPG

de gasregeling zit gewoon op 1.

maar op 9 heb ik de aux schakelaar zitten (7 en 8 zijn gear en rem).

Mhh, vastkitten is een optie maar weer zo "definitief" maar zal dat toch maar even doen denk ik.

e dubben rustig verder ;-)

Mhh, vastkitten is een optie maar weer zo "definitief" maar zal dat toch maar even doen denk ik.

Niks definitiefs aan, je moet geen gewone lijm gebruiken he! Van die smeltlijm kun je zo met een vingernagel wegschrapen zonder resten, ik ben er dol op om die reden:cool:

Precies, dat gaat niet vanzelf los maar je peutert het er zo weer vanaf.

Ah, je gebruikt aux. Dan kan dat het heel goed geweest zijn. Straks testen door te draaien en dan de stekker eruit.

In volle vlucht is ie wel heel erg mooi hoor, heeft veel weg van de Elan vind ik. En je landingsgestel kan ook klappen incasseren he?

Heeft veel weg van de hele Boomerang serie ;-)

Yep, het gear is redelijk stevig genoeg, komt ook heel veel door het verende gedeelte, met een vast landinsggestel had ik denk ik al wel wat schade opgelopen.

Laatst bewerkt:
Zo vandaag eens de kist weer op het buro gehad.

Naar aanleiding van de overshoot het gear gecontroleerd, op de neuswielbesturing na was er verder niets aan de hand, even afgesteld en weer ok.

Radioplaat ook weer eens verwijderd, landingsgestelsnelheid iets lager gezet.

Nog even opzoek geweest naar de lekkage maar niets zo 1 2 3 kunnen vinden, druk zakt in een half uur tot de helft en dan kan ik nog cyclen, down kan dan zelfs nog ver daaronder, dus laat dat even zo.

Zwaartepunt verder naar achter kan nog wel iets, als ik iets maak dat de ECU akku en ontvangerakku naast de tank kunnen liggen dan scheelt dat al heel veel.

Heb alleen nog een lek in m`n remsusteem, weet ook heo dat komt, ga ik vandaag of morgen nog even proberen aan te passen, komt in ieder geval door de construcitie.

Verder wil ik de montage van de staartbomen iets verbeteren, deze kunnen nu lichtelijk bewegen waardoor ook de instelhoek van het stabilo een fraktie kan veranderen.
Zal niet vandaag of morgen verholpen zijn maar is wel een aandachtspuntje.

De stekkers in de ontvanger zijn met kit vaster gezet, eens kijken hoe dat gaat.

Hopenlijk komende woensdag weer goed weer gaan we weer jetten op Ede ;-)

Zo vandaag bezig met het aanpasen van m`n zendertje om wat dingen te gewijzigen.
Hier en daar wat schakelaars verplaatst en de aanwijzing gewijzigd, ben nu wel weer tevreden.

Ook direct even wat instellingen met betrekking tot de jet gedaan.

Verder zou de kist er weer helemaal klaar voor moeten zijn, dus woensdag weer vliegen en dan komende zondag op naar Appingedam.

Misschien vanavond de motor nog eens opstarten maar dat moet ik nog even bekijken.

Laatst bewerkt:
Hee Rene,

durf je niet uit te nodigen als gastvlieger op Ede, zeker niet met een Jet dan kom ik gegarandeerd weer in de problemen :roll:

Maar die fotograaf was in dit geval Onno (heb van de 180 foto`s de aardigste er maar uit gekozen :cool: ), dus als het zo een keer uit komen en we treffen elkaar dan willen we van jouw jet best een paar foto`s maken hoor :yes:

Heb zowiezo altijd standaard met het vliegen de videocamera en een fototoestel met 300mm lens bij me ;-)

Dus als het een keer zo uit komt..............

Grt,
Berto.

Begrijp het helemaal Berto,als je ergens kunt jetten moet je voorzichtig zijn met je locatie.
komt zeker wel een keer ,lijkt me wel wat samen met gerritjan een leuk vlieg dag af te spreken.
eerst maar even rustig aan weer het vlieg seizoen beginnen.
groetjes Rene.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back