Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooruitgang moet het zeker wel worden, anders ging die echt niet de deur uit.

Nu maar hopen dat alles loopt zoasl ik me voorgesteld heb en dan hoop ik jullie binnenkort weer met wat moois te verblijden ;-)

Berto,

vorig weekend, op de show van The Aeroscouts in Denderleeuw, was ik verstomd om een Formost te zien op electro !! Jajaja...

De man heeft me ook in geuren en kleuren verteld over alle ellende en aanpassingen aan de kit...
Motor was een Turnigy C6364-280 met 10S lipo's aan boord !

Ik heb (met slechte GSM camera) snel een kort filmpje gemaakt ! Foto's volgen nog !

Groetjes,

Davy

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Davy,

daar hoef je niet echt van op te kijken daar de Formost ook op te bouwen is voor een brandstofmotor in duw configuratie.

Elektro is dan maar een kleine stap.

Foto's zoals beloofd...

Ik vind het toch al een "serieuze" kist voor electro, maar goed, het kan allemaal !

Formost_001.jpg

Formost_002.jpg

Formost_003.jpg

Formost_004.jpg

Formost_005.jpg

Groetjes,

Davy

Ik heb er ook aan lopen denken want de kist kan het geel goed aan. Vlieg filmpje? Ben wel benieuwd naar het vermogen.

Even inhaken op deze setup,
Hier onder staan foto's van mijn ex. falcon 120 met de zelfde setup er in.
10 s 1 p 5000 mah , prop is een 15 x 12 en dan 10 min vliegen en met de 16 x 12 8 min en leeg.
Vlieggewicht ongeveer 7,3 kg .

gr vosje :)

022.jpg

thumb.display.php

thumb.display.php

thumb.display.php

Ik heb er ook aan lopen denken want de kist kan het geel goed aan. Vlieg filmpje? Ben wel benieuwd naar het vermogen.

Tadango,

ik moest het jammer genoeg doen met mijn GSM camera. Die is maar 0,8 Mpixels... :-( Daarom echt geen mogelijkheid om de vlucht te filmen. Kan zelfs niet inzoomen. Kan wel vertellen dat het toestel echt wel goed ging (net zoals die van vosje) .

Groetjes,

Davy

Het blijft toch maar electro he ;-)

Nieuwe vraagprijs: 850 euries.

Een goed bod wordt ook in overweging genomen ;-)

Voor meer info of wat dan ook per pb of mail naar berto at bosmodelair.nl

Electro is leuk, al lijkt me dat alles al met al ook niet een hele lage investering, al die electronica en accu's? Ik heb zelf een aantal jaar met EDF gevlogen en ben toen redelijk van de prijzen geschrokken...

Nog even doorsparen en je kunt 'em verturbiniseren (ik houd ervan af en toe eens nieuwe woorden te verzinnen)! :D

~Jolmer

Toch nog even in dit draadje ;-)

Door de vele zooi was het altijd een beetje bij elkaar rapen als ik ging jetten, heb dus een startkist gekocht en deze omgebouwd tot "jetstartkist" ligt allees niet meer door elkaar verspreid over de koffers en startkist.
jetstartkist.jpg

Moet nog even een pompje regelen maar verder zit alles erin.

Yep, duimen maar en zodra dat zover is dan zullen jullie daar een nieuw draadje van te zien krijgen ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back