Hey Piet,
Tja zo'n verdeel kop moet ik ook nog steeds kopen, maar het komt er steeds niet van.
Wat voor een diameter klauwplaat heb je erbij? Is zo te zien ook een speciale met doorlopende boutgaten.
De machineklem is Top ik heb dezelfde alleen de vaste uitvoering, omdat ik mijn twijfels heb over of deze wel stabiel genoeg is met die hoogte. Wel mooi spelingsvrij zelfs als je iets in de hoek opspant zit het nog goed vast geklemt.
Hallo Stefan,,
De 3 klauwplaat heeft een diameter van 125 mm.
Inderdaad heeft deze klauwplaat speciale doorlopende gaten, zodat je de klauwplaat rechtstreeks op de verdeelplaat kan schroeven, want een gewone 3 klauwplaat krijg je zonder koppelplaat niet vast op de verdeelplaat.
De verdeelkop en de 3 klauwplaat ziijn allebei van Vertex.
Ook is de machineklem van Vertex.
Ik had ook mijn bedenkingen of deze 2 assige machineklem wel stabiel en spelingsvrij was.
Bij VDH geprobeerd om de machineklem te torderen, maar dat lukt niet !!!
De machineklem is echt handig want nu hoef je de freeskop op de staande kolom niet te verdraaien, wat toch veel werk is voor soms 1 of 2 hoekjes frezen onder 45 graden, of welke vrij instelbare hoek.
De klemming van de bekken is echt heel goed, want ik had een Optimum machineklem, deze klemde toch minder dan deze Vertex klem.
Goede machineklem, maar niet goedkoop !!!
Maar ja, dan heb je ook wat hé, hahahaha.
Ik heb er ook nog prismabekken bij gekocht, want de de standaard bekken hebben maar een kleine prisma aan 1 kant.
Maar ja, dan heb je ook wat hé, hahahaha.