Gestolen spullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is bij mij ingebroken en er zijn modelbouw spullen gejat, 1 van deze spullen, staat nu te koop op marktplaats, heeft er iemand hier op het forum, daar ervaring mee en hoe te handelen ???

Gr Japiooooooooooo

Dat is Shit,

Jaap, gerichte inbraak naar Modelbouwspullen of toevallige buit?
Helaas is mij het zelfde overkomen met een navigatie systeem,
die stond ook 2 dagen later op marktplaats.

1. Dader kan hier meelezen, dus voorzichtig met info.
2. Advertentie meerdere malen uitprinten (met alle links openen) oa. lokatie.
2. Koop bezichtiging afspraak maken via een vriend uit hele andere kant van het land.
3. Als afspraak staat, met alle gegevens en vooral bewijzen naar Politie.
4. Opbezoek gaan met agent in burger.

succes,
Martin.

PB me de marktplaats advertentie eens.
Niet hier melden anders hebben ze het snel door.

Contact opnemen met Marktplaats. Die hebben hier procedures voor. Verder beschikken zij over zogenaamde IP-logs. Van iederen worden de internetadressen geregistreerd en op het internet is NIEMAND anoniem. Er is redelijk snel te achterhalen vanaf wel internetadres de advertentie geplaatst is en waar de emailberichten worden uitgelezen. Dat internetadres hoort bij een provider en de provider weet wie zijn klanten zijn. Dit soort kneuzen weet echt niet hoe je dergelijke dingen moet omzeilen.

(mijn credit card nummer is 15 jaar geleden misbruikt, ik had hem in 4 minuten zelf getraceerd via Website/HotMail/provider, een flapdrol in Rotterdam)

Laatst bewerkt:
Tenzij het een slimmerik is en hij vanuit een internetcafe zijn malafide zaakjes regelt...

Tering Jaap, wat een rotstreek zeg, ik wou dat mensen eens van andermans spullen af konden blijven.
Dat ze dan ook nog zo dom zijn om het op marktplaats te zetten zeg, daar kijk je toch als eerste ?

Tenzij het een slimmerik is en hij vanuit een internetcafe zijn malafide zaakjes regelt...
Zoals gezegd, dergelijk lui zijn niet het slimste. Het is al niet slim om direct na de inbraak spul te koop te zetten op het internet. Die gasten hebben geld nodig voor hun stuff, meer niet. En als ze het via een internetcafé of de coffeeshop doen, dan nog is het traceerbaar. Dan is het internetcafé of de coffeeshop ook betrokken bij heling. Internetcafé hebben daarom bewakingscamera's zodat ze in ieder geval nog beelden hebben, kunnen ze zich nog enigszins indekken.

Jaap,
ik neem aan dat je al wel aangifte hebt gedaan van de diefstal en daarbij doorgegeven hebt wat er gestolen is? Volgens mij heb je die aangifte nodig voordat Marktplaats IP-adressen gaat achterhalen e.d.

Gewoon een afspraak maken dat je graag wilt komen kijken .
Dat samen of met een agentje , of zelf agentje spelen zodra je weet waar die klootviool woont en er zeker van bent dat t echt JOUW spullen zijn .
Ik zou t wel weten , maar ja dat ben ik .
Succes met de afhandeling .

...of zelf agentje spelen zodra je weet waar die klootviool woont en er zeker van bent dat t echt JOUW spullen zijn...
Ja daar hebben we wel wat aan, eigen rechter spelen. Zo moet het in elk geval dus NIET. Persoonlijk wil ik graag dat Nederland een rechtsstaat is en geen achterbuurt.
Alle wél goede suggesties zijn al gegeven. Succes Jaap.

Tuurlijk Bart, eigen rechter spelen is nooit de juiste oplossing maar af en toe...
Ik zou zelf ook de neiging hebben om een afspraak te maken en er met 3 man naartoe te gaan om mijn spullen terug te halen, moeten ze maar met hun poten van mijn spullen afblijven.
Even een gewetensvraag, wat zou jij doen als je een inbreker betrapt in je eigen huis?
Wachten tot hij weg is en dan de politie bellen ?
Of eigenhandig zorgen dat hij bij jou thuis nooit meer terug komt ?
Als je het volgens de regels wilt doen moet je duidelijk laten weten dat in huis aanwezig bent, hem sommeren je huis te verlaten en dan maar hopen dat hij onder de indruk is en het hazenpad kiest.
Van mijn spullen blijf je af, zo niet ga je het merken...

Ja daar hebben we wel wat aan, eigen rechter spelen. Zo moet het in elk geval dus NIET. Persoonlijk wil ik graag dat Nederland een rechtsstaat is en geen achterbuurt.
Alle wél goede suggesties zijn al gegeven. Succes Jaap.

We spreken je nog wel als t jou gebeurt .
Maar Bart is natuurlijk al 63 , dus die leeft nog volgens de normen en waarden van 2 eeuwen geleden hè .
En nederland een rechtsstaat ?? hahaha laat me niet lachen zeg dat is DE natte droom van iedereen toch ??
Helaas spat die droom iedere keer weer uit elkaar .
Als je er met politie heengaat en meneer de dief zegt dat ie t gekocht heeft voor een redelijke prijs dan krijg je je eigen spullen niet eens terug in deze rechtsstaat .
Zo is t geregelt in die landje .
Ze moeten hun klauwen eraf hakken , dat helpt echt wel , de rest niet .

Ach als de politie ermee gemoeid is dan krijgt die dief een aai over zijn bol omdattie een moeilijke jeugd heeft gehad.
Ik zou ook een paar flinke vrienden optrommelen en even zelf gaan "aaien" als ik het zeker wist.
Wat wil zon figuur dan doen, aangifte doen dat iemand zijn gestolen spullen heeft terug gepikt?

En nederland een rechtsstaat ?? hahaha laat me niet lachen zeg dat is DE natte droom van iedereen toch ??.
Het probleem is dat hoe meer mensen die attitude kiezen, des te verder het ideaal van een rechtsstaat weg is. Als je het opgeeft, is het voorbij.

Ik zie Nederland liever niet als een bananenrepubliek. Natuurlijk zijn er dingen fout in onze samenleving. Die krijgen we niet goed door er tegenaan te schoppen, maar wel door ze te beargumenteren.
En, ja, ik ben 63. Dat betekent natuurlijk dat mijn wereldbeeld en idealen van vrijheid en gelijkheid verouderd en niet meer van toepassing zijn hè...
Maak je niet bezorgd, ik ga vanzelf wel dood en dan is de wereld van jou Eddie.

Maar Bart is natuurlijk al 63 , dus die leeft nog volgens de normen en waarden van 2 eeuwen geleden hè .
Het wordt tijd dat de Telegraaf een cursus rekenen publiceert... :rolleyes: ...Daar kan dan ook wel wat grammatica bij.

We spreken je nog wel als t jou gebeurt .
En nederland een rechtsstaat ?? hahaha laat me niet lachen zeg dat is DE natte droom van iedereen toch ??
Helaas spat die droom iedere keer weer uit elkaar .
Als je er met politie heengaat en meneer de dief zegt dat ie t gekocht heeft voor een redelijke prijs dan krijg je je eigen spullen niet eens terug in deze rechtsstaat .
Zo is t geregelt in die landje .

Hmmmm.....

PVV-taal, maar met in de laatste zin een islamitische oplossing.....

Interessant....

EDIT: trouwens, volgens mij is juist dat afhakken van ledematen als straf iets van nog veel meer eeuwen geleden...

Maar ik moet het met Bart eens zijn, eigen rechter spelen is niet de juiste oplossing: daarmee zet je namelijk óók de deur open voor de meneer die al dan niet terecht een meningsverschil met JOU heeft, en dus bij jou de boel komt verbouwen. Erg vervelend, en helemaal als die meneer achteraf tóch geen gelijk had, want dan moet jij weer bij hém op bezoek, etc etc, en voor je het weet word het dan een puinhoop. En als je dan achteraf nog bij de mannen in het blauw aan wilt kloppen om de uit de hand gelopen bende op te lossen, ben je te laat. Eigen rechter spelen mag niet in dit land, en daar is een goede reden voor.

Wat de aai over de bol en de moeilijk jeugd van de dader betreft: tsja, het gebeurt, en da's inderdaad om misselijk van te worden, maar bedenk wel dat dit alleen de gevallen betreft die in het nieuws komen. Alle gevallen waarin de dader gewoon aangepakt wordt (en dat is toch het meerendeel) komen gewoon niet in de krant, net zoals één vliegtuig ongeluk wél, en tienduizend geslaagde vluchten níét in de krant komen. Daardoor word onze mening natuurlijk wél wat gekleurd.....

@ Jaap: ik hoop dat je je spullen onbeschadigd terug krijgt....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Ach als de politie ermee gemoeid is dan krijgt die dief een aai over zijn bol omdattie een moeilijke jeugd heeft gehad.
Ik zou ook een paar flinke vrienden optrommelen en even zelf gaan "aaien" als ik het zeker wist.
Wat wil zon figuur dan doen, aangifte doen dat iemand zijn gestolen spullen heeft terug gepikt?

Nee! In het beste geval doet hij gewoon aangifte van bedreiging, mishandeling of huisvredebreuk (en hij wéét wie hij moet hebben, want hij kent je adres omdat ie daar je spulletjes vandaan had....), en dan ben JIJ de pineut! Want er geldt in nederland nou eenmaal dat je geen eigen rechter mag spelen, en dan komt dat feit nog eens bovenop het feit van die mishandeling/bedreiging/huisvredebreuk. En dat is vanuit het oogpunt van justitie nog eens realistisch ook, want de dief heeft maar één misdrijf begaan (de diefstal) en jij twéé: mishandeling/etc etc én eigen rechter spelen! Want ook het recht in eigen hand nemen kan onder omstandigheden zwaar aangerekend worden: Hoe lichter het vergrijp waarvoor jij het recht in eigen hand neemt, hoe zwaarder dit word aangerekend. En geweldsdelicten (mishandeling) worden zwaarder bestraft als vermogensdelicten (diefstal). Ofwel: jij vergeldt een relatief licht misdrijf met een relatief zwaar misdrijf=>eigen rechter spelen word je dus zwaar(der) aangerekend. In dit geval mischien lullig, maar waar. En m.i. terecht.

in het slechtste geval trommelt hij (zodra hij weet hoeveel flinke vrienden jij hebt) nog méér van zijn eigen "flinke vrienden" op om jou even terug te pakken. De persoon heeft namelijk al laten zien dat hem ook niet echt veel aan normen en waarden gelegen is. En ik denk dat je daar ook niet gelukkiger van word.... Tevens word aangifte dáárvan doen, nog iets lastiger.

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Ok. Dan maar gewoon snachts de fik erin dan.
Een steek in het donker geven is koekje van eigen deeg, en zulk tuig verdiend niet beter.
Laat em dan maar uitzoeken wie van zijn misschien wel honderden slachtoffers dat gedaan heeft.

Politie en justitie doet geen HOL aan slachtoffers.
En al helemaal niet aan delicten waar ze niet op heterdaad betrapt zijn.
De keren dat ze bij mij al wat gestolen hebben, de politie komt niet eens kijken.
Je kunt allemaal wel lief en eerlijk en aardig doen,
maar met honing en azijn vang je geen vliegen.
Met een vliegenmepper wel..

Stel dat je de politie meekrijgt naar het bewuste adres en ze vinden de gestolen spullen en de "verkoper " tekent niet voor afstand te doen. Dan blijven de spullen op het bureau liggen, ook al staat je postcode erin gekrast. Kennis heeft dit letterlijk meegemaakt.

Maaaar ik denk niet dat er één agent is die meegaat, ze kunnen beter met een drie-poot achter de bosjes gaan staan. Lekker geen confrontatie aangaan, maar achteraf de rekening sturen. En bij een inbraakmelding lang wachten voordat ze ter plekke zijn, want stel je voor dat de inbreker nog in het huis is en dan heb je weeeeeeer een confrontatie.

Kan me een beetje opwinden over het politie-gedoe. Is wel positief bedoeld op de antwoorden die hier gegeven zijn.

Hans

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back