Indoorvlieger
Forum veteraan
hallo
ik heb die aaa in een duikboot zitten voor een kavan pomp van stroom te voorzien
daar zit een dikke stroom wretende motor aan vast en deze varta nikel sulfide cellen verdragen deze stroom afgave zonder mopperen
en 5 cellen is geladen meer dan 6 volt
wat er vroeger inzat
standaard servo
4 kanaals ontvanger robbe economic
mini ontvanger van robbe (klein zwart vierkant blokje)kon 1.5 amp aan dacht ik nog te weten
en 4 x1.2 amp sub C cellen en dan was de vegesack eivol en bleef toch drijven
gr raf
Ik neem aan dat de 2e ontvanger een snelheidsregelaar was. De vorige eigenaar van mijn "opknapper" had er een zelfbouw regelaar in van 38 gram, de nieuwe die erin gaat komen wordt slechts 6 gram, en kan ook nog meer stroom hebben. Hij had er ook 5 penlites in. Ik maak me om het gewicht geen zorgen, en als ik het echt superlicht wil hebben vervang ik de penlites door die AAA's. Gezien jouw ervaringen met die pomp, moeten ze toch ook een Speed 280 van "juice" kunnen voorzien. Dan kom ik voor de complete RC inbouw op
Speed 280: 42g
Thor 4 regelaar: 6g (met kabels)
Roerservo: 9g
Ontvanger: 11g
5x AA NiMh 2000 mAh: 125g
Blijf ik nog onder de 200g. Met bevestigings materiaal, stukje tape hier en daar om de draden netjes vast te zetten ga ik daar misschien net overheen. Volgens Hobby Direkt mocht de Vegesack 250 gram hebben. Bovendien is bij de mijne een deel van de houten kiel weggehaald, omdat er geen standaard servo in komt, en dat stuk dus overbodig was geworden.
Dus dat zal wel goed komen met deze componenten, denk ik. Waar ik me meer op richt nu is het weer waterproof maken van het houten opvulstuk van de beugel die vanaf de onderkant van de kiel doorloopt naar de achtersteven, om schroef en roer te beschermen. Daar zijn wat haarscheurtjes in het hout te bespeuren, net als waar de schroef naar buiten komt, dat deel is ook triplex, en blijkbaar niet afdoende geverfd. Nu het dek al vast zit, is het roer niet meer te verwijderen, dus schuren, plamuren, verven is niet echt een optie. Ik dacht eraan om er een laagje overheen te leggen, misschien een langzaamhardende epoxy, die mooi over het hout kan uitvloeien? Of G4? Of UHu Hart, schijnt ook waterbestendig te zijn, volgens de verpakking, en is transparant, dus dat scheelt weer verven. Handig als je de kleur niet weet, en de rest van de romp strak in de lak zit, dus ik niet echt zin heb die helemaal te verven...