De gedachten prikkelen, dat is alvast gelukt.
@Btje,
De tekening heb ik puur als een praatplaatje in elkaar geflanst. Hoewel het er best aardig uitziet, is het niet meer dan dat, puur een schets. En natuurlijk horen stabilo's, kielvlakken en eventueel tippen een ronde vorm te hebben.
@Loet,
Als je wilt kan ik je de file opsturen, ter leering en vermaak. Welk formaat wil je hebben. Ik kan ook de Rhino file sturen, Met Rhino kan je op wel op honderd manieren naar honderd formaten exporteren.
Ruud laat eerst positieve mallen frezen uit hoge dichtheid Renshape (of zoiets). Dit materiaal schijnt echter nogal prijzig te zijn.
http://home.planet.nl/~zandv055/molds NemesisNL.htm
Als ik in het algemeen de reacties lees wordt het tijd dat er een soort van eisenpakket wordt samengesteld.
Hierin kunnen dan alle wensen qua uitvoering worden vastgelegd. (Welke goede dingen er zijn gepikt)
-Wat voor model moet het worden, "DLG-wedstrijkist" , ben ik helemaal voor.
-Hoe moet de romp eruit zien. Toegang via een cockpitkap of een opschuifbare neus.
-Wat voor een staartboom.
-Pendelhoogteroer of vast.
-Aansturing van de ailerons binnen of buiten de romp. (aileron-servo's in de romp of vleugel)
-Gooi pen. vorm.
-Vleugelvorm en profielen.
-Vorm en profiel staartvlakken.
-Wat is het streef gewicht.
-Toegepaste RC apparatuur. (servo's)
-Vleugel mallen of baggen
-Staartvlakken mallen of baggen.
-Vleugel op de romp of op een pylon.
-Hoe zit de vleugel vast, twee schroeven of een deuvel met een schroef.
-Antenne draad in de vleugel.
-Waar welk materiaal toepassen. Opbouw.
-Verschillende uitvoeringen. Een spaar-, gemiddelde- en wedstrijd-uitvoering. Elk met zijn eigen vlieggewicht.
-En ga zo maar door.
Dit zijn enkele punten die toch wel een richting moeten hebben voor een serieuze start gemaakt kan worden met ontwerpen. Wie dat ook gaat doen.
@ Sietse,
Precies, niets duidelijker dan een plaatje of tekening.
Frans