Gezocht (mede) Bouwers VolvoOceanracer

• Topicstarter Topicstarter frank hillenaar
  • Startdatum Startdatum
We gaan een beetje beetje :offtopic:
Een mm romp weegt ongeveer 100 gram.
ik heb al eens een koolstof mm romp geplakt en die woog 60 gram.

nu graag weer :ontopic: over de VOR 70

groeten
Jeroen

ps.
nog steeds geen antwoord op mijn PB's

ABN ONE, heeft de eerste etappe naar Cape Town gewonnen.

Iemand van het rcsailing zou binnen kort de plannen van de VOR Sony Ericcson plaatsen.
Maar het heeft nog niet echt haast , ik heb nu toch examens .

mvg Robert

wimg zei:
De Micro Magic lijkt misschien wat op een VO70?
Dan kan ik die romp gebruiken.
Dit is dus de reden dat ik over m'n MM-kloon begon.
Met deze romp zou ik een basis kunnen hebben voor een VO70-look-a-like.
(Tenminste, wanneer deze voldoende lijkt op de VO's)

Dus: afwachten op een tekening. Dan kan ik vergelijken en eventueel een van de huidige schepen als voorbeeld nemen.

Wanneer er inderdaad voldoende overeenkomsten zijn, en er is interesse in deze maat rompjes: jullie weten me te vinden.

Wim

Heel leuk project!

ik begin (nog) maar niet aan zo'n boot, ik heb al wienig tijd en ben bang dat de boot bij mij dan nooit af zou komen :?

ik zal dit draatje in ieder geval op de voet volgen. :)

Groeten Halmar

nog even hoever de microos al zijn met de VOR:
ned634.jpg

nu maar weer verder zoeken naar een romp vanaf 1 meter........

Mensen,

Goed nieuws.
Ik heb de tekeningen ontvangen van de Ericson.
Als iemand ze wil hebben Pb me dan even dan kan ik ze mailen.
ik heb wel alvast 2 foto's van de boot.

Ericsson%20046%20klein.jpg

Ericsson%20049%20klein.jpg

groeten

NOW we are talkig!!!! ziet er strak uit, wat zijn de formaten
ben benieuwd hoe ze zal varen.

LaurenZ-MM117[/code]

jha Jeroen, ik kreeg hetzelfde antwoord, de fotoos zien er goed uit.
maar ik krijg de plannen niet geopend,ik zal het morgen nog is proberen.

krijg er al zit in het bouwen, maar eerst exames pff

mvg Robert

het, is gelukt, om ze in een pdf file om te zetten., ziet er erg goed uit!

je kan hem normaal gezien printen op een bepaalde schaal , dus hoe groot willen we hem maken?

ik ga voor 140cm , omdat je anders denk ik niet genoeg plaats heb voor een kantelkiel .

mvg Robert

Hallo Ik ben Paul Dijkstra

ik vind het een heel mooi model en zou graag de tekenning er van willen hebben. Als 1 van julie die mij kan sturen zou ik daar heel blij mee zijn.Ik helaas niet mee bouwen omdat ik het heel druk heb dus als ik eraan beging ben ik ook wel effe bezig.

Alvast bedankt
groeten Paul

Ik ga voor de orginele lengte van de tekening, 122 cm dus.
Veel groter kan ik thuis niet kwijt en groter past niet dwars op de achterbank van de auto.
De boot op de tekening is ontworpen voor een vaste kiel.
Op zich niet zo erg want het scheelt een hoop gedoe met het kantel systeem.
Het kan natuurlijk altijd nog maar voor de mensen die het niet zien zitten is dit wel makkelijk.
Om de bouw voor mij zelf toch wat uitdagender te maken ben ik van plan om een genaker op de boot te bouwen. Dit wil ik al een tijd maar de Saphir waar ik dit op wilde bouwen had een te kleine opening waardoor alles in gebouwd moest worden dus dat lukte niet.

Wie gaat wat doen?
Ik hou me aanbevolen voor het maken van zeilen voor de mensen die dit willen.
Ik wil ook de mallen en de rompen wel plakken maar als een ander dit wil doen graag.

groeten
jeroen

ik wil best het prototype bouwen, enzo misschien ook wel de mallen en de bootjes plakken maar ik denk dat ik daar teweinig tijd voor heb.

ik wil graag voor het kantelsysteem gaan , en gennaker, :-) , maar eerst de kantelkiel.

mvg Robert

ps graag even zeggen welke lengte je het liefst zou hebben als je meedoet.

mij lijkt een boot van 120 cm het mooist, kan hij op de plaats van mijn huidige M-boot (die helaas overleden is) komen.

als iemand rompen gaat maken (mal) is het voor mij misschien ook nog interesant, ivm tijd. moeten ze wel betaalbaar zijn..

Groeten Halmar

Volgens mij vraagt dit om een poll....het klinkt of 120 populairder is. Zekker als je een klasse achtig ding wil beginnen is dit zeker van belang!

LaurenZ

Wel leuk dat iedereen hier tekeningen wil hebben maar met hoeveel zijn we nu echt om dit project te doen?

weet iemand waar je kleine hydrolische cilinders kan kopen? het liefst een webpagina. Als ik iets bruikbaarsvind kan dat misschien de kiel kantelen.

mvg Robert

Ha Jeroen e.a.,

Na m´n eerste oproep heb ik lange tijd niks van me laten horen, maar ik had dan ook niks toe te voegen.

Mooie romp van de Ericson. Ik wil graag wel een romp bouwen, maar heb hier helemaal geen ervaring mee, dus ´t zal even tijd kosten voor ´t een en ander klaar is. Volgens mij is er echter meer dan voldoende ervaring op ´t forum om elkaar te helpen. Misschien kan ik wat met iemand in de buurt (Den Haag -Amsterdam) doen, dus gezamenlijk een romp bouwen ?

Ik ben in ieder geval erg geïntereseerd in de bouwtekeningen.

Frank

@Jan, Bedankt voor de link, erg mooie hydrolica !

@Frank, wat bedoel je met romp bouwen? Het prototype waar later de mal rond gebouwt gaat worden? Of de rompjes in de mal lamineren.

Ik wil ook best het prototype bouwen, heb er al ervaring mee.

mvg Robert

Back