Gezocht: Modelvliegers

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door bluefalconholland, 18 sep 2008.

  1. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb ook nog niets gehoord...
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Pieter,

    Job change, of moeten er op het vliegveld vogels verjaagd worden?
    Da`s natuurlijk mooi, tijdens je werk je hobby beoefenen en dubbel betaald worden ;-)
     
  3. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Ik ga morgen is even bellen of ik in aanmerking kan komen voor deze baan!
    Moet n.m.l van baan gaan veranderen i.v.m knieklachten waar ik uiteraard van baal maar ja nood breekt wet!

    Mvgr hans
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tjonge wat zijn jullie ongeduldig, een "nieuw" bedrijf moet je niet pushen.
     
  5. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Ja Theo heeft gelijk, een bedrijf in oprichting krijgt veel voor z'n kiezen maar een ieder die gereageerd heeft wordt op de hoogte gehouden.

    Binnenkort komt er een uitgebreide televisie reportage, vara's nieuwslicht, op een woensdagavond, zodra het uitgezonden wordt zal ik het hier wel even plaatsen.

    Graag nog even geduld en nogmaals bedankt voor de mensen die gereageerd hebben.
     
  6. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    @ Berto ach is toch een mooi oefenterrein :) is ook iets voor jou toch, ipv alleen maar bouwen op het werk ook nog vliegen.:D

    @ bluefalcon ik zie de reaktie wel tegemoet.
     
  7. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Momenteel wordt er hard gewerkt aan de website, misschien alvast leuk om er een kijkje op te nemen:

    Robird.com
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Hij is misschien wat bot gesteld, maar als je als bedrijf werknemers zoekt, is het geven van een salarisindicatie wel handig.

    Als hij bv. zegt.. nou 5 euro per uur, dan denk ik dat een hoop geinteresseerden in dit draadje al afhaken.
     
  9. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Ik heb na een leuk en goed gesprek met dhr Jongen m'n CV gemailt.
    Hoop dat het gaat lukken om een vervolg gesprek te krijgen voor meer details e.d!!

    Mvgr hans
     
  10. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied

    Giere, lache, brule :rolling::rolling:
     
  11. kjel

    kjel

    Lid geworden:
    29 jul 2007
    Berichten:
    310
    Locatie:
    maastricht
    Ha ha, die ADHD vogel, die rare vogel.
     
  12. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    A.s. Woensdagavond, Vara's Nieuwslicht, een mooie reportage over de robotvogels in actie.

    Groetjes Robert.
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    21.15 Nederland 3
    Met jouw medewerking Robert?
     
  14. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Hoi Ron, jazeker met mijn medewerking. Er zijn opnamen gemaakt van mijn levende havik in vlucht. Met de kunsthavik worden meeuwen verjaagt op de vuilstort en een grootschalige kraaien verjaging op het vliegveld.
     
  15. Jahre Viking

    Jahre Viking Guest

    TNO heeft ooit een onderzoek gedaan naar de werkelijke overlast van ganzen voor boeren. Het blijkt dat het gras 1 dag later begint te groeien....tsjong....

    Boeren hebben overal last van als ze er geld voor krijgen. Verder verspreiden jagers ook de allergrootste onzin om maar weer te kunnen schieten. Bij roofvogel vergiftiging komt de politie toch vaak weer bij jagers uit die de roofvogel als concurent bezien.

    Dieren hebben recht om hier te zijn, meer recht dan ons. Wat menen wij wel niet met ons 200.000 jarig bestaan tov de dieren die hier al vele miljoenen jaren zijn.

    Het is meestal een luxe probleem, ook bij Schiphol, omdat de meeste vluchten voor de vakantie zijn, luxe dus.

    Die robotvogel hebben ze binnen een jaar door en kan je vliegen zoveel je wil. Huur maar een stel jagers in, dan kunnen die ladigen lood in het miljeu knallen, dat is niet erg namelijk. Lang zo erg niet als een ganzenpoepje.

    Ik denk dat de mens uitroeien de beste optie is.

    Ik vind rc mooi, maar niet hiervoor. Het roept alleen maar weerstand op bij de milleu partijen die de rc al liever zien gaan dan komen. Hiermee wordt een mooie schakel aangereikt om dit met elkaar te verbinden.
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zwartkijker ;) Ik denk dat het met die weerstand van die milieu-baarden wel mee zal vallen.
     
  17. Teus

    Teus Guest

    :offtopic:

    Wat een opmerking :confused:

    Hetgeen waar de boer op tegen is is dat deze ganzen het hele veldje, en dan ook het HELE veldje waar ze zitten volschijten en zodoende de koeien het gras niet meer of slecht willen eten! Wat zou jij doen als je moest eten van een bord wat regelmatig is volgescheten en slecht schoongemaakt?

    P.s.

    Ik ga hier niet verder op in discussie daar het dan toch een eindeloos geheel zonder einde wordt en dat is niet de bedoeling van dit Topic.

    :eek:ntopic:
     
  18. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Luxe, na een jaar hard werken mogen mensen best van de mogelijkheid gebruik maken, ik zie hier geen luxe.

    Echt bij de tijd ben je niet maar dat is wel aan je gehele bericht te lezen. LOOD mag al heel lang niet meer gezien de verontreinigende werking.

    Goede optie, geef het goede voorbeeld.
    Hilton Amsterdam hotel
    Doe het goed, hier heeft Herman ook zijn sprong gewaagt.
     
  19. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Ik zou willen voorstellen aan Jahre Viking dat als hij daar zo optegen is ook zo flink wil zijn om voor de kosten op te willen draaien voor de veroorzaakte schade door vogeloverlast. En om eens in een vliegtuig te gaan zitten met 13000 kg brandstof aan boord en door een groep spreeuwen te vliegen. Weet waarover je praat. Verjaging middels robotvogels is diervriendelijk vogels verjagen zonder stress en gewenning. Daarbij komt nog eens dat je groepen vogels kan "sturen" en naar gebieden kan dirigeren waar ze veilig zijn. Door open mijnbouw t.b.v. olie winning ontstaan enorme verontreinigde meren. Komen daar vogels in terecht is het met ze gebeurd. We maken allemaal gebruik van de olie producten, wil je vogels sparen, niet meer in de auto rijden, geen modelvliegtuigjes meer enz.enz....of misschien robotvogels inzetten?
     
  20. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ik ga in ieder geval kijken!

    Bedankt voor de tip!

    Wim
     

Deel Deze Pagina