Gezocht: Modelvliegers

en er is nog steeds geen gewenning. Dus ja...hoelang zou je door moeten gaan?
Duidelijk verhaal. Nu ik er wat langer over na denk realiseer ik mij dat het juist moet zijn. 'De mens' gebruikt ook al eeuwen een herdershond om schapen bijeen te drijven. Geen schaap die door heeft dat dit het hondje van hun baasje is en niet een boze wolf.

ligt er maar net aan waar de vogel door de motor gaat ,hoe groot hij was en hoeveel het er eventueel zijn. Ik heb aardig wat motoren gezien waar een vogel doorheen gegaan is die zonder problemen verder draaien. Meestal gaat hij dan door de bypass. Gaat hij echter door de core van de motor dan heb je iets meer problemen...
Stinkt ook zo verschrikkelijk.....
De herculesramp en de noodlanding van het ryanair toestel werden veroorzaakt door een aanvaring van een zwerm (van enkele honderden vogel(tjes))

op een ander forum wat meer info gekregen over de noodlanding van het ryanair toestel door vogelaanvaring.

inside info:
Grease junior als PF
op 200ft in very short final multiple bird hits
nr 1 als eerste uitgevallen PF initeert TOGA
captain heeft direct overgenomen daarna (0,0020 sec) direct engine nr 2 uitgevallen.
Geen TOGA maar direct op runway gezet, (iet wat hard)en emergency declared.
nadere inspectie, 200 birdhits.
prima reactie crew, een aantal mensen (7) met nekklachten, afgevoerd naar hospitaal. geen ernstige verwondingen geconstateerd.
Voorval wordt nader onderzocht in DUB volgende week.
Grtsz
grease

geinig, in nieuwslicht werd gesproken over "tientallen" waarvan er "een paar" in de motor kwamen. Maar dit alles terzijde.

Back