gfk mustang onbekend

hallo,
even een update van de projectjes:
de p40 van topflite staat in de spuitcabine ( spuiten en rc insteken +afwerking motor nog te bestellen) zeker tegen de zomer klaar(hopelijk tegen pasen)
de grote ziroli p40 ligt momenteel rustig op de kast, maar ik heb denk ik iemand gevonden die de stukken zou kunnen frezen dus...
Ik heb nog de mustang 1m90 van pica die eigenlijk klaar is om te glassen deze ging ik eerst afwerken, maar nu heb ik van iemand een grote gfk romp gekregen van een mustang die dus wat groter is en ik zou deze eerder willen bouwen dan de pica af te werken(iemand interesse in de pica?:p)

neen hierbij enkele foto's en gegevens en de bedoeling ervan.

kennis van mij bouwt zeer grote warbirds en hij maakt er ook mallen van, van deze kleine mustangromp wil hij deze zomer ook een mal gaan maken,zodat we er meerdere van kunnen maken, dus mag ik er nog geen gatenkaas van maken.
wel kan ik stabilo rudder en vleugels al bouwen + eventueel de motorbevestiging.
rudder heb ik al uitgetekend en staat op papier op de foto
stabilo is ook uitgetekend en zou ik in de komende weken wel kunnen maken denk ik, net als het rudder.

ik zit in dilemma over de vleugels. ik heb isomo vleugels liggen maar die zijn in slechte staat. nieuwe tekenen met ribben is ook een optie...
ook qua motor weet ik nog niet wat erop te steken...

er staat geen merk op enige dat ik weet is dat de wingspan 2m20 zal bedragen....
IMAG0089.jpg

IMAG0091.jpg

P1030658.JPG

hier de tekening van het rudder erbij

P1030659.JPG

Die vleugels zijn toch nog prima te gebruiken. Netjes beplanken, glas er over en je ziet er niets meer van. En anders nieuwe snijden.

rudder is al zo goed als af... vanavond even foto proberen te maken...
vleugels zijn idd eventueel te gebruiken... maar ik moet er dan een vleugelbuis in zien te krijgen, en wellicht ook liggers, en de retracts moeten ook op een manier vast geraken, dus daar moet ik even over nadenken dan...

ik ben ook op zoek om er eventueel electrische retracts in te steken.
qua motor nog geen gedacht. ik zou graag de neus openzagen om daar al enkele spanten in te steken, maar ik moet er ook nog rekening mee houden dat er een mal van gemaakt moet worden...

stabilo zal uit 2 helften bestaan die op 2 vleugelbuisjes glijden( wel permanent vastzetten)

Ik zou gewoon deze vleugels gebruiken, de grootste beschadigingen zitten toch op de gedeeltes waar de flaps en ailerons komen, en die kun je makkelijk uit balsa bouwen.

idd dit is waar, ik zou ze ook graag gaan hergebruiken... alleen zal ik wat opzoekwerk moeten doen over "hoe stevigheid inbouwen en hoe het best mijn retracts inbouwen, want een schuimvleugel is wat nieuws voor mij:p

vanavond proberen de p40 romp gespoten te hebben en rudder van deze mustang zo goed als af te werken!

oke hier en daar al wat gevonden van info. ik denk zelfs dat ik de vleugelhelften terug aan elkaar zal lijmen onder de juiste hoek 2m20 valt te transporteren en het gewicht van buis en huls valt ook weg...

over het totaalgewicht heb ik nog een raadsel.
arfs van deze span zitten tussen de 8kg tot 12kg.

nu was ik wat aan het zoeken op het net achter retracts en bij lindinger hebben ze pneumatische van eurokit. (electrische zijn zeker een optie maar moet ik vinden (heb er gevonden maar met unit zit ik aan 600euro)

tot 9kg:
Modellbau Lindinger Onlineshop

tot 15kg

het gewicht van de retracts staat er natuurlijk niet bij...

hier electrische tot 15kg
wel gewichten bij: 150gram zonder poot

ik geloof dat we ergens toch van dezelfde voorouders moeten afstammen hoor,
duizend en 1 projekten , het een nog niet begonnen en aan een ander denken.
wel ik heb nog een grote mustang vleugel liggen, vraag me niet dewelke hoor

rudder op zijn plaats ( nog niets vastgelijmd, daarom lijkt er speling te zitten)ook nog een beetje opschuren
P1030721.JPG

ondertussen de romp van de p40 verder gespoten( hier en daar nog wat foutjes wegwerken en de cockpit spuiten)
hij is wel niet schaal met de echte in dit schema, maar hij staat er wel bij als een echte WARbird:p
P1030720.JPG

stabilo rechts al eens samengezet:
P1030725.JPG

en ook al eens proefstukjes voor de p40 gespoten in soorten metallic
P1030724.JPG

de bovenste zou fraai staan op een complete mustang denk ik:)

Hé Chris... is dat wellicht niet een Fiber Classics rompje? Zijn veelal hoog gedetailleeerd. Op eBay de staat momenteel een Fiber Classics P-40je... Volop detail.
Hmmm... uutlaatpiepjes zijn over het algemeen roestig en verweerd. Niet bling, bling! :mrgreen:

Laatst bewerkt:
ik heb eens zitten kijken naar de retracts van eurokit. deze kan je via lindinger ook krijgen en dus gemakkelijk en snel leverbaar... over het algemeen lees ik ook goede revieuws.

nu twijfel ik tussen de retracts tot 9/10 kg of die tot 15kg...

per poot(zonder de struts) scheelt het 74 gram dus in totaal een goeie 150gram...

qua prijs scheelt het maar 5euro

Ik heb ooit een setje gekocht (tot 6KG) een jaartje of 15 geleden en heb ze nooit gebruikt (de kit verder verkocht zonder retracks). Ik vond het er TOEN slap en amateuristische uit zien , maar in 15 jaar kunnen die alleen maar beter geworden zijn.

Als die van 15KG in de vleugel passen, zou ik die kiezen

Wel een hele mooie GFK romp.

ps nog geen foto's van de Bud nosen P-51 van je kamaraad ?? hij heeft misschien alweer gevlogen :D

hehe neen nog niet gevlogen, maar de ene vleugelhelft is al hersteld, de 2de gaat nu van start denk ik ( ik heb dus nog wat in te halen met deze) hopelijk eind deze zomer samen de lucht in...:p

die van 15kg zullen wel in de vleugels passen denk ik... zijn schuim vleugels die ik nog moet gaan beplanken...

wel zit ik ook met een probleem voor gepaste struts...
deze moeten nogal lang zijn, en standaard heb ik er nog niet veel gevonden, of ze kosten 75euro per poot...

Back