GH 56G new version

Ontsteking is het makkelijkste deel om af te stellen.
Met inlopen op z'n laatst voor een lekker rustig laag toerental en makkelijk starten en na het inlopen 1 a 1.5 mm vervroegen en klaar.
Zowel die van Bert als die van mij loopt daar het beste en elders lees ik hetzelfde dus ik durf wel te zeggen dat dat de sweetspot is.

Dat is een graad of 30-32 Voor BDP Bert?

0d544a6718209a176d40ceb66633f995.jpg

Alleen 2x uitlaat los getrild maar dat is makkelijk op te lossen

Zo te horen beginnen voor jou de puzzelstukjes dus op hun plek te vallen....

COOL!:koud::thumbsup:

Alleen 2x uitlaat los getrild maar dat is makkelijk op te lossen

M3x45 bestellen bij Bert of hier
http://rc-schrauben.de/10x-Stahl-Zylinderkopf-Schraube-129-M3-x-45mm
Doe er gelijk een paar flensmoeren achter want dat de draad in de uitlaat trek je er vanzelf uit.
http://rc-schrauben.de/10x-Stahl-Mutter-mit-Flansch-M3

Trek De moeren rustig kwartslag voor knappen vast en trek ze nog een keer na als je even gehoverd hebt en de motor op bedrijfstemperatuur is.

Misschien eens een Gh56 meeting houden en lekker een half litertje brandstof weg stoken.
Met methanol ben je dan in dezelfde tijd een liter of 5 armer haha

Ik kan je geloof ik (moet ik even narekenen) 2 bouten plus 2 flensmoeren opsturen voor rond de €2,50 (als ik mij niet vergis heb ik €1,20 per setje van 2 x 2 betaald, maar het zal wel nét 2 postzegels kosten denk ik...).

Heb nog drie van die setjes voor het doorverkopen....

Flensmoeren zitten er al op, maar wordt tijd om ze te vervangen door een paar verse.
Ik moet nog wel zoeken met de afstelling, maar hij loopt en blijft lopen, wil alleen nog iets meer Power om beetje vlotter door te kunnen vliegen.

Hoeveel uur heb je er ondertussen op zitten (of hoeveel brandstof er doorheen? reken per liter ongeveer 1 uur en 20 minuten vliegtijd).
Meer power is een kwestie van hitte zien kwijt te raken. Dan kun je harder doorgassen en eventueel een haartje scherper afstellen.
Maar dat is een kwestie van kleine stapjes...

Had je de governor al actief trouwens?

Waarschijnlijk zul je die power op je hoofdnaald vinden maar het werkt door op je low speed
Ietsje rijker op de hoofdnaald en ietsje armer op de low speed om het weer te compenseren onderin.

Die power komt ook met de tijd, hoeveel uur heeft die nu gelopen?

Nee, governor heb ik nu officieel opgeven, die werkt niet of mijn manier werkt niet.
Ik heb nu ongeveer 7,5 liter gevlogen dus nog niet veel. Maar als hij zo blijft lopen wordt dat snel meer [emoji1]
Ik hen alleen het idee dat mijn motor meer verbruikt dat jullie motoren. Met mijn tank, standaard raptor 50 rank vlieg ik 15 min.

Ja ik doe 45 minuten op een tank en die is net zo groot als een raptor tank met header zo'n beetje.
Op jou headertankje kan ik al rustig 10 minuten rondtuffen bij wijze van.

Gebruik je tankdruk en hoe staan je naalden nu ongeveer?

Hoe had je je set-up van de governor? En wat werkt er niet/wat gaat er fout? Want als je dat werkend krijgt, kun je de motor veel scherper afstellen.
Je motor verbruikt inderdaad behoorlijk veel: je zou toch gauw 30 minuten moeten kunnen vliegen op de hoofdtank alleen (die is bij een Raptor bij mijn weten 360 ml)....

Alles doet het het led's enz. Maar als de motor loopt neemt hij de gasservo niet over op welk toeren tal ik heb ook zet.
Maar zonder loopt hij goed dus ik ga effe door zo.

Dan staat er iets niet goed in je schakelvoorwaarden, OF hij heeft domweg niet in de gaten dat de motor loopt....

Maar ik bedoelde eigenlijk, hoe staat de boel ingesteld. Op een schakelaar? of gewoon boven een bepaalde gasstand automatisch inpikkend? waar haal je het signaal vandaan? Externe sensor of van de ontsteking?

Want ik garandeer je, MET governor loopt hij beter....

Hmmm denk dat de governor gas positie niet helemaal correct staat of het ding heeft domweg een aan uit schakelaar welke niet is aangesloten
Weet niet welke governor het is? De gy701 kan ik inmiddels dromen.

Zou het toch eens zonder tankdruk proberen en bij voorkeur met ontluchting onder in de tank, dat verbruik krijg je alleen als die fiks rijk staat en dat verklaard eigenlijk ook het gemis aan power.

Nou, nee hoor.... ik denk dat Kleintje volkomen gelijk heeft om eerst even niks te veranderen qua afstelling en brandstofsysteem.
Lopen is lopen, en als die 15 minuten per tank kloppen, heeft hij nog maar ongeveer 5 vlieguren opgebouwd.

Wacht eerst maar tot dat er tien of meer zijn....

Ik heb wel wat meer uren erop staan. Want voor ik de ls naald modder vet had staan vloog ik toch wel 25 min met een tank schat ik. Maar hij stopte er wel regelmatig mee[emoji15].
Nu kan ik voor het eerst sinds lange tijd blijven vliegen, ik heb gister zelfs 8jes durven vliegen [emoji1]
Ik ga nu ls naald toch weer wat knijpen, tot ik merk dat hij onderin ook op het gas gaat reageren , dan zal verbruik ook wel dalen.
Grootste verschil is dat ik nu met 4takt geluid vlieg. Ik stelde altijd af op 2takt geluid en dat was mijn fout denk ik .
Maar goed we gaan gewoon weer verder .
Wat betreft governor, ik denk zelf dat hij op de een of andere manier niet ziet dat ik boven de 30% throttle uitslag zit. Ik zal de instellingen nog eens goed nakijken.
Maar ik heb altijd al zonder governor gevlogen, dus dat gaat wel goed komen , ik hoop alleen snel mijn temp sensor binnen te krijgen, dat zal ook een beter beeld geven en iets meer vertrouwen en hulp bij afstellen.

Back