GH 56G new version

Misschien de oorzaak al gevonden van het onverwachts uitvallen, de demper van de uitlaat zit los en kan mogelijk op een moment de doorstroom blokkeren waardoor motor direct uitvalt.

Nu wordt het weer even wachten tot ik een nieuwe krijg [emoji53]

Controleer in elk geval eerst je carburateur.... (zie PM)

In de bovenste foto van deze post: http://www.modelbouwforum.nl/thread...-50-klasse-benzine.224851/page-2#post-3554796

zie je tegenover de uitlaatbout, op de carburateur een klein gaatje zitten, waarin een afdichtplugje zit. Dat plugje is gewoon een M3 madeschroefje, maar die zat bij mij na verloop van tijd los. Gewoon uitschroeven, dik in de loctite zetten en terugplaatsen. Mag ook rode loktite zijn, of zelfs epoxy of steelputty, het ding hoeft er letterlijk nooit meer uit.... Als ie maar 100% luchtdicht is.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand een OS max-55 hyper of gelijkwaardig liggen die versleten is en niks meer mee doet??

Ik heb het draad voor de bougie in de kop van mijn GH 56G vernield en wacht inmiddels al ruim 2 maanden op een nieuwe en begin nu toch wel erg te twijfelen of en wanneer ik dat onderdeel nog ga ontvangen :(:mad:.
Ik wil de motor toch weer gaan gebruiken en wil hem met een donor kop toch weer proberen tot leven te wekken.

Als iemand mij kan helpen, hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank :)

Ja, dat kan en heb ik geprobeerd, maar een bougie heeft een fijne draad en daar had ik geen rekening mee gehouden en een tweede kans heb je daarbij dan niet meer [emoji16]

Nee hoor... deze bougies hebben een hele standaard amerikaanse draad: 1/4-32.

Gewoon even langs een Harley dealer gaan, die heeft als het goed is dergelijke Helicoils gewoon liggen. (EDIT: oh shit, ik zie nu pas dat je dat al geprobeerd hebt en dat dat mis gegaan is. Ook daar moet wel wat aan te doen zijn overigens, maar dat is wel een behoorlijk klusje....)

Neem anders contact op met http://www.bellgatedistributors.com, de amerikaanse distributeur.
Niet alleen schijnt die goed van leveren te zijn, hij schijnt ook als je wat bestelt, die onderdelen vrij vlot op voorraad te hebben.

Cylinderkoppen heeft hij momenteel niet liggen (wel zuigers, drijfstangen) maar toen ik de koelfannetjes nodig had waren ze net op, en hij had ze binnen 2 weken weer op voorraad.

Je kunt ook op zoek gaan naar iemand die een freesbank heeft en een nieuwe kop voor je kan maken. Maar dat moet dan wel een hobbyklus/vriendendienst zijn, want anders word het wel erg duur....

De twinsert gaat niet lukken, één helicoil was al heel moeilijk, je hebt namelijk maar weinig vlees, dus twee zal zeker niet gaan.
De Amerikaanse dealer kende ik niet, ik zal daar kontakt mee opnemen, de Nederlandse krijgt het niet voor elkaar in iedergeval

GO heeft ook een Facebook pagina, en ik heb een paar week of zo geleden contact met ze opgenomen i.v.m. die fannetjes, en ze reageren traag, maar kwamen wel met A) de toezegging dat ze rechtsstreeks van de fabriek leveren als je dat wilt, maar ze waarschuwen voor eventuele hoge verzendkosten, en B) een duitse distributeur (op Facebook zoeken naar "RC-profis") die de helimotoren in het programma heeft en dus alles zou moeten kunnen regelen.
Toen ik zei dat die duitser weinig op voorraad had, kwam men terug met:

They didnt show the fans and spart part on web, but if you ask them they will tell you, otherwise you directly buy from us, I will calculate total price to you

Als nu echt niks anders meer wil, dan wil ik wel een poging wagen, met een maat van me, die CNC frezer is, om een losse verbrandingskamer te maken en je oude kop zodanig aan te passen dat die verbrandingskamer daar in past, vergelijkbaar met hoe veel automotoren in elkaar zitten (losse headbutton). Maar da's denk ik niet gratis...

Maar wacht Bellgate even af, en neem desnoods even contact op met de fabriek zelf want die willen echt wel rechtsstreeks verkopen.

Laatst bewerkt:
Bellgate heeft al gereageerd en ik wacht even af wat de cylinder kop kost en wat de verzendkosten zijn.

Go Engines, heb ik via hun website 2x een bericht gestuurd met de vraag voor onderdelen en met het verzoek een berichtje terug te sturen. Het antwoord moet nog komen :(

Ik zal die Duitse distributeur ook nog wel even benaderen.

Bedankt voor de info in ieder geval.;)

Het duurde bij mij een week voor de fabriek reageerde. Ik heb dat via Facebook gedaan, want op e-mail kreeg ik een paar maanden geleden ook geen antwoord. Zou me niet verbazen als het een heel klein fabriekje is met heel weinig personeel.... :D
Er zit ook nog een webshop in Tsjechie, en die hadden in elk geval de fannetjes op voorraad. Ik had al bijna een deal met ze gesloten, maar dat duurde zo lang dat ik ze ondertussen bij Bellgate al gekocht had.
Prijsverschil voor 3 fannetjes incl verzendkosten slechts drie Euro. Ik weet niet of je voor spullen uit Tsjechie ook douanekosten moet betalen, voor spullen vanuit de USA in elk geval wel.

d6c875bc40a0fd6dbea99963d9b7532a.jpg

Cooling head is binnen [emoji323][emoji322]

Snel motor monteren en

Heerlijk geluidje, na zo lang wachten, toch?

Loopt netjes hoor!

Via wie heb je hem nu uiteindelijk binnen gekregen?

Ik heb hem besteld bij Bellgate. Binnen twee weken thuis [emoji1303]
Nu weer af gaan stellen, ik heb nu ook bezine met verhouding 5:1.
Dan het luchtruim in [emoji1]

Hij rook inmiddels weer als een echte ketting roker :D, zeker bij het starten en warmlopen.

En hij loopt inderdaad super, alleen nog niet betrouwbaar. Ik hoop met de laatste isolatie tips dat probleem ook te kunnen verhelpen.

Een vraag die ik helemaal vergeten ben: wat heb je voor die cylinderkop betaald eigenlijk? Beter koelen is beter koelen, en wie weet is het een betaalbare upgrade....

Eventueel wil ik je gestripte kop wel overnemen, om te kijken of ik wat aan die uitgelubberde draad kan doen....

en wie weet is het een betaalbare upgrade....

Heb ik ook al aan zitten denken gister avond toen ik van de vereniging terug reed.
Overigens zou je de koelribben van je huidige kop af kunnen steken zodat je de verbrandingskamer over houd en de kapotte kop van kleijntje uitsteken zodat de verbrandingskamer er in valt. Mits je met eventuele verhoging van de kop weg kan komen.
Ziet dit bij sommige auto motoren ook wel eens.

Ik hoop met de laatste isolatie tips dat probleem ook te kunnen verhelpen.

Zeker doen, het is maar heel even werk en het heeft heel veel effect.

Back