giant scale

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Dirkyformant, 28 feb 2018.

  1. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Vergissing...1/3,3....6m en 148kg

     
  2. Dirkyformant

    Dirkyformant

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    131
    Het liefst zou ik hier een apart draadje willen over openen maar ik hou het nog even zoals het is:
    > B-25: Inderdaad super zwaar, maar die mensen hebben helemaal anders geredeneerd: Ze bouwen een B-25 rond 2 stuks MOKI 400cc van elk 9.8kg. Nog vóór er ook maar 1 detail uitgedacht is weegt hun toestel al 20kg. En de gehele constructie moet dan van die aard zijn dat het gewicht kan gedragen worden. evenredig zwaar dus...
    > Murphy aircraft Maverick; ik heb zo'n ULM tweezitter gebouwd en die weegt leeg (dus zonder piloot/passagier/fuel) 192kg. Dat ding heeft 15m2 vleugeloppervlak. Eens temeer duidelijk dat de B-25 mannen veeeel te zwaar hebben gebouwd, toch?
    > Ju88 1/4: die wordt tot in de puntjes in 3D uitgetekend en elk onderdeel krijgt het juiste materiaal met het juiste soortelijk gewicht toegekend. Vóóraleer de motoren te kiezen zal ik dus weten welk gewicht door de motoren moet voortbewogen worden. En wees gerust, ik zal die PK's van de B-25 NIET nodig hebben... :)
    > Blijf ik beneden de 25kg? geen idee, maar ik werk er naartoe. Het enige wat me zorgen baart aan een te laag gewicht is dat je vanaf een 4 a 5 Bft niet meer kan vliegen.
    > en ik kan er nog enkele ter staving aanhalen; ga eens op zoek naar gewichten van de vliegtuigen van de pioniers, de eerste Messerschmitt's, de ERLA's, ... Allemaal stuk voor stuk groot met klein gewicht.
     
  3. Chip

    Chip

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Schoten, B
  4. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Ja Han maakt die dus zelf..."Han skin"
    Scheelt een berg Euro's
     
  5. Dirkyformant

    Dirkyformant

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    131
    Bedankt! Lijkt me idd leuk materiaal en het is onder verschillende benamingen verkrijgbaar.
    Nu nog uitzoeken in welke industrie dergelijke platen gebruikt worden. Wellicht zijn die elders voor veel betere prijzen verkrijgbaar...
     
  6. Dirkyformant

    Dirkyformant

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    131
    femmo en freekt vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina