GINAF 12x10

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ruitje
je kan er wel wat van zeg,
een echte kunstof/kunstenaar,de eerste letters kloppen al,
mvg markioo

Bedankt mannen :thumbsup:

Er gaat ongemerkt heel veel tijd zitten in het bouwen... zo zat ik nu al 2 weken te verzinnen hoe ik het beste de opstapjes kon maken omdat er heel veel rondingen en (schuine) hoekjes in zitten.

Zo kwam ik er bv ook achter dat de voorkant van de truck bol loopt in de breedte en daarnaast loopt de bumper ook nog rond in de hoogte.

Al met al ben ik zo een uurtje of 3 aan het knippen en plakken geweest voor de opstapjes, tussendoor ook nog een uurtje of 2 om te kijken hoe de constructie het stevigst wordt en hier en daar wat aan te passen. 8O

Op zich is het bouwen niet zo moeilijk , je moet alleen wel voor het mooie een goede tekening hebben en je creativiteit z'n gang laten gaan ;)

Ik zit ook heel veel naar scratch werk te kijken van 1:24 vrachtwagens. (meestal op www.modelbrouwers.nl) Daar kan je ook veel ideeen opdoen en technieken afkijken.

Groet,
Marcel

Dag Ruitje

Afkijken ?? Ö .. ;D
Inderdaad goeie site voor ideetjes op te doen.
De truck begint echt vorm te krijgen, en zeker genoeg tijd te vragen.
Doe zo verder (y) TTTTOOOPPPIIIEEEE !!!

Hallo allemaal,

Eindelijk weer een update , dit keer helaas vanuit de lappenmand :( maar gelukkig heb ik af en toe wat kunnen doen de laatste paar dagen.

Alle 'beplating' zit er nu op waardoor het nu echt vorm begint de krijgen. Ik moet hier en daar nog wat lagen er op plakken en nog een hoop schuren en plamuren maar de grondverf fase komt eindelijk in zicht :p

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden , kritiek / op- & aanmerkingen zijn welkom :teacher:

10102010222.jpg

10102010226.jpg

10102010229.jpg

15102010231.jpg

15102010240.jpg

25102010281.jpg

26102010287-1.jpg

26102010299.jpg

Dat was het weer voor nu ;)

Groet,
Marcel

Bedankt :thumbsup:

Was het maar zo makkelijk dat je even naar een winkel kon lopen , maar stiekem is het wel veel leuker om zelf te maken :D

Vandaag ben ik begonnen aan de vloerplaat van de cabine.

Als eerste heb ik een plaat van 1mm aan beide kanten meerdere malen ingesneden:
30102010321.jpg

Daarna heb ik de plaat met dubbelzijdig plakband op de onderkant geplakt:
30102010326.jpg

Vervolgens 2 lagen van 0,5mm in warm water gelegen en de rondingen er enigzins in 'gevouwen' en daarna er op gelijmt.

Daarna heb ik de vloerplaat er af gehaald , een laag van 0,5mm aan de onderkant geplakt en laten drogen.

Na wat snijden en knippen is dit het resultaat
icon_mrgreen.gif

30102010332.jpg

Als ik even tijd heb morgen ga ik beginnen aan de voor en zijkant van de cabine
icon_mrgreen.gif

Groet,
Marcel

hoi ruitje
dat van die vloer heb je slim en toch simpel(je moet er maar opkomen)opgelost zo,
nu de ronding van de cabinevoorkant vinden,
is zo een plastic ovale voorraadbus niet iets??!!!
mvg markioo

zorg maar dat je wat tijd hebt dan! :p
ik ben erg benieuwd hoe de voor/zijkanten er uit gaan zien! als ik naar de bumper kijk, zal het zeker goed komen!

succes met het bouwen!!!

Hallo Ruitje'

Ik heb op die wagen gereden toen het nog een 5 asser was.(auto 21)
Ik heb later op auto 28 van pouw 3 jaar gestuurd.

groetjes,
Steven

hoi

hoe heb je die stuur as onder je versnelingsbak gekregen als ik naar de stuuras van mijn king hauler kijk en naar de hoogten van de versnelingsbak past dat niet :confused::confused:

Hallo,

Het staat hier al veervuldig op het forum uitgelegd hoe dit gedaan kan worden. Afstandhouders van een moederbord worden vaak gebruikt.
Deze schroef je tussen je stuuras en je kogelkoppeling.
De stuuras hangt dan lager en komt onder je versnellingsbak te hangen.
Zo stuurt het model ook beter dan als de stang er voor zit.

@ruitje
Ziet er ontzettend goed uit.
Ik heb nog wel wat foto's voor je van een daf 85 (lijkt er best veel op)
Als je geintreseerd ben pm me even je e-mail.

Groetjes Mitchell.

Hoi Mitchell,

Bedankt :D

Ik heb je een pb gestuurd , weet alleen niet of je die gehad hebt want heb meerdere mensen al iets gestuurd maar niets meer gehoord.

@ Steven OW : das toevallig! misschien leuk voor je volgende project ? een 12x10 in schaal 1:4 :D

Groet,
Marcel

Laatst bewerkt:
Hallo Marcel, sorry dat ik zolaat reageer mmar dit ding is bij mij een aantal dagen uitgeweest. Maar wat bedoel je precies met de hoogte van de lampen? groetjes Peter.

Hoi Peter ,

Dat geeft niets hoor , maar ik dacht dat m'n berichten niet goed aankwamen ;)

Je gaf op de maten : In rechte lijn lengte 30 mm breed 4,5 mm

Ik neem aan dat 4,5mm de maat vanaf de zijkant gezien is ?

Of is het echt de maat van boven naar onder gemeten?

Groet,
Marcel

Hallo Marcel, met die 30 mm daar bedoel ik mee de lengte recht gemeten met met schuifmaat. Cabine voor je, linkerlamp rechtsonder tot linksonder. Gemeten dus zonder kromming. Met die 4.5 mm wordt bedoeld de breedte van de gehele opening. Ik zou het niet anders weten hoe ik je het moet uitleggen. Of wil je soms weten vanaf onderzijde en vanaf zijkant cabine. Groetjes Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back