GINAF 12x10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Peter,

Ok , dan is het duidelijk ;)

Bij mijn truck (1:13,2) is de koplamp opening bijna 10mm hoog , daarom vond ik het even vreemd dat de opening bij jouw schaal (1:16?) maar 4,5mm hoog was (en dacht daarom dat het de breedte vanaf de zijkant gezien was)

Maar samengevat kan ik ze helaas niet gebruiken voor mijn truck :puppydogeyes:

Bedankt voor het opmeten! :D

Groet,
Marcel

Hallo allemaal,

Na een lange tijd af en toe een uurtje aan de Ginaf te hebben gewerkt , ben ik eindelijk op het punt gekomen dat de ruwbouw klaar is van de bumper :D

Nu komt het moeilijkste van alles , de afwerking ;).

1 van de laatste punten was het randje tussen de koplampen en de bumper. Ik heb hiervoor 2 vierkante strips op mekaar gelijmd , gebogen en in vorm gesneden en geschuurd voor zover mogelijk.

03012011573.jpg

03012011574.jpg

En de huidige stand van zaken 8)

100_8759.jpg

Ik ben volgende week een weekje vrij , dus ik hoop nu echt een keer aan de cabine zelf toe te komen.

Groet,
Marcel

eindelijk weer een update van dit mooie project!!
in het midden segment vond ik de daf CF cabine de mooieste die er is!
knap hoe je die bumper zo hebt gemaakt! beloofd veel goeds voor je complete truck.

succes volgende week met de cabine!

m.v.g. jordi

Hallo Marcel,

Dat ziet er Super mooi uit, het is echt een mooie bumper met frontje en spatborden geworden !!

Jij bent echt een kunststof kunstenaar !!

Bedankt mannen :proost:
Vandaag ben ik eindelijk aan de cabine begonnen en na veel passen en meten staat de basis er eindelijk.

Komende week ga ik een weekje weg dus ik hoop volgende week een camera vol met nieuwe foto's te hebben met een (zo goed als) komplete cabine.

13022011005.jpg

13022011007.jpg

13022011012.jpg

13022011010.jpg

Dat was het weer voor zover. Ben benieuwd wat jullie er van vinden , ik ben er iig erg tevreden over :p

Groet,
Marcel

Grazie ! :D

Van de week weer iets verder gekomen , dit keer met de zijkanten van de cabine.

100_9024.jpg

En ik kon het niet laten om de cabine even op het onderstel te zetten 8)

100_9041.jpg

Groet,
Marcel

En weer een kleine update .. langzaam komt er steeds meer vorm in :D

100_9061.jpg

Wie weet komt de cabine nog in 2011 af in dit tempo:yes:hahaha

Groet,
Marcel

hallo
nou dat komt wel goed,
het is toch wel jammer dat onze lievelings truck model altijd massaal geproduceerd wordt in de verkeerde schaal,
zo ook deze daf in t rood tekno neem ik aan,waarom nou niet in 1:14 ipv 1:50 grrrr
mijn volvo flc heb ik in 1:43 motorart en is er niet in 1:14,waarom nou niet???!!!
mvg markioo

RESPECT!!!!!!!
Mooi hoor ontdanks ik geen DAF liefhebber ben.
Het is gewoon de bouwkunst
suc6 verder

heey marcel

echt top gemaakt!!!
je bent echt creatief met kunststof.
welke kunststof gebruik je en waar haal je dat vandaan??

doe jij ook in 1:50??
zo te zien aan de cf van lion car

gr

dat begint al aardig vorm aan te nemen :)
zeer mooi ga zo door ik volg het
en dat zal een grote kipbak worden :p

mvg dylan

Dit ziet er super uit!
Dit ga ik volgen :)

welke kunststof gebruik je en waar haal je dat vandaan??

Ik gebruik grotendeels platen polystyreen van 25x50cm van een onbekend merk. Deze heb ik al bij meerdere modelbouwzaken zien liggen in 0,5/1,0/1,5 en 2,0mm en kosten een paar euro per plaat.
Ik heb 1 keer die van het merk Evergreen gebruikt maar die waren kleiner , qua prijs het dubbele en ik vond ze niet lekker om mee te werken.
12082010096.jpg

Daarnaast gebruik ik wel de profielen van Evergreen voor dwarslatjes e.d.
12082010099.jpg

hallo
soms is een 1:50 of 1:43 schaalmodel perfect als 3D voorbeeld
als je geen tekeningen hebt,
jammer dat het niet helpt om zulke modellen pokon groenvoer te geven,ze groeien niet uit tot 1:14
mvg markioo

Bedankt allemaal :banana:

Ik heb dit modelletje speciaal voor dit project gekocht omdat er altijd wel iets is wat je niet uit een foto of tekening kan halen ;-)

De cabine is nog niet af , maar ik zit al een beetje na te denken hoe ik het beste de bak kan maken.

Ik heb wel eens iets gezien op modelltruck.de van een mercedes 10x8 met een bak gemaakt uit polystyreen , maar dat lijkt me niet echt sterk...

Weet iemand misschien een zaak die aluminium bakken maakt op verzoek?

Deze site heeft wel mooie bakken , maar zijn net niet datgene wat ik zoek... TAMIYA Mae der Mulden

Groet,
Marcel

Hallo Marcel,

Is het materiaal wat je voor de cabine gebruikt ook te koop bij de bouwmarkt?

Gr Robin

Hoi Robin,

Deze platen heb ik tot nu toe alleen in modelbouw winkels zien liggen en zijn ook te koop bij Kunststofshop.nl

De platen polystyreen die ze in bouwmarkten verkopen zijn gemaakt van een soort schuim als ik me niet vergis.

Groet,
Marcel

Hoi Robin,

Deze platen heb ik tot nu toe alleen in modelbouw winkels zien liggen en zijn ook te koop bij Kunststofshop.nl

De platen polystyreen die ze in bouwmarkten verkopen zijn gemaakt van een soort schuim als ik me niet vergis.

Groet,
Marcel

Hallo Marcel,

Klopt,ik werd steeds verwezen naar de piepschuimafdeling ;);)

Gr Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back