Gloster e 28-39

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dickie, 17 nov 2012.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Je gaat lekker Dick :thumbsup:
     
  2. elcees

    elcees

    Lid geworden:
    21 jul 2008
    Berichten:
    133
    Mooi werk Dick! Gebruik je filler uit een spuitbus?

    Groeten,

    Cees
     
  3. Dickie

    Dickie Guest

    Je hebt een e mail Cees.:cool:
     
  4. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Hoi Dick,

    Zie er super uit. Heb je last van pin-holes of sluit dat goedje alles af.
     
  5. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Mooi werk Dick! Het ziet er uit alsof je het allemaal in een handomdraai doe! :D

    @ Ray, als je de G4 met glasdoek goed aanbreng dan zul je nooit pinholes hebben. De laatste oneffenheden wegschuren of opvullen, meerdere wegen naar rome. Ik ga meestal voor de moeilijke weg, zo min mogelijk vuller en de G4 zo veel mogelijk wegschuren tot bijna de mat er doorkomt, de volgende laag G4 (gewoon met roller) trekt dan al bijna zo strak als een spiegel:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na 3 lagen superglad:
    [​IMG]

    Groetjessss,
     
  6. Dickie

    Dickie Guest

    Hallo Ray,net wat Gerald zegt schuren lakken met G4 of PU 100 dat een aantal keren, tot de glasmat niet meer te zien is, ik persoonlijk gebruik filler om de laaste oneffenheden weg te werken de filler wordt voor het grootste gedeelte weer weg geschuurd met waterproef schuurpapier en dan gespoten met de airbrusch.
    Alleen bij de roeren heb ik 1 laag gebruikt als je dan aflakt dan is het net of de roeren een bespanning hebben wat bij de G28 nog het geval was,tevens heb ik smalle stroken 0,4 mm triplex gebruikt om een nog mooier effect te krijgen
    gr
    Dick.

    [​IMG]

    Dat is het weer

    Ik wens iedereen een goed 2013 toe en een mooi vliegjaar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    En jij ook dick.een goed 2013.
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Dick
    Dank voor al je bijdragen, ook op het veld.
    Veel plezier in het nieuwe jaar. Kan me er al erg op verheugen deze kist te gaan zien vliegen.

    Groeten
    Arjan
     
  9. Dickie

    Dickie Guest

    Hallo Gerald nou ik ben wel een stuk langzamer geworden,maar ik heb een zee van tijd ik word ook betaald door de staat der Nederlanden,en een pensioen:cool:.
     
  10. Dickie

    Dickie Guest

    Ja ik lig stil met de w.z.h :bye:wacht op een hoonapperaat, is zoek geraakt bij de pakket dienst,:bad-words:het was de bedoeling om de cilinders te honen deze dagen(tussen het glassen in), is niet gebeurd nog, ik wil de V8 dit jaar nog draaiende hebben.

    En verder met schuren na steeds weer wachten tot de boel droog is, het ziet er naar uit dat ik t.o.v L59 Albatros behoorlijk wat gewicht ga besparen, dat vind de P20 ook wel zo prettig.
    Of meer kero meenemen:cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2013
  11. Dickie

    Dickie Guest

    Begonnen met schuren je kunt zien dat de meeste filler er weer afgeschuurd wordt.
    Daarna een klein stukje proefspuiten.

    [​IMG]

    [​IMG]



    Gr dickie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Malky96d

    Malky96d

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    151
    Het ziet mooi out tot nu, maar als ik een beetje advies mag geven, als met een vele geel of rood kleur werkt, dekt ie veel beter ove een spier wit ondergrond zonder dat er wat doorscheint.

    Als dat ondergrond super gald is dan hoeft er maar een laag geel erop.
     
  13. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Vind het een leuk toestel dit . .

    [​IMG]
    [​IMG]



    Gloster-E28 | Aircraft |

    Zou wel leuk zijn als er nu ook nog iemand een Heinkel He-178 bouwd.
    [​IMG]


    Ben zeer beniewd maar het eindresultaat , komt er nog een cockpit interieur in Dick ?



    Mvg,

    Bart
     
  14. Dickie

    Dickie Guest

    Malky96d: Dank je, een gele kleur dekt zeer slecht,dit is de eerste dunne laag hier komt nog een laag overheen,ik probeer het gewicht zo laag mogelijk te houden.
    Dit lukt niet met een laag grondverf.

    Bart dank je: de kleur word groen grijs met geel, dit waren de kleuren van het laatste prototype er komt alleen een piloot in, een kist zonder piloot vind ik maar niks (persoonlijk)
    Mocht de grotere uitvoering gebouwd worden dan komt er wel een schaalcockpit in

    Gr
    Dickie
     
  15. Malky96d

    Malky96d

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    151
    Kan het 3 keer doen, blijft het toch slecht helas, een wit ondergrond is best, erg zonde met je tijd tot nu als het niet goed komt, dez laag kan je weer afhalen of terug sheuren dan blijft het gewisht redelijk laag.
     
  16. Dickie

    Dickie Guest

    Och het is geen Lambo. maar een modelvliegtuig, wanneer er detail aangebracht word zal er weinig over blijven van de dekking.
    zie foto hier onder , Toch.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Malky96d

    Malky96d

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    151
    LOL, goed zo, as je maar blij bent, dan is het goed, ik blijft deze wel volgen.
     
  18. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Een model maak je gauw te stak. De lak een vooral op de toestellen uit wo 2 was nooit strak vooral aan het eind.
     
  19. Dickie

    Dickie Guest

    Even of topic.
    Tijdens het drogen van de lak heb ik mijn OS max FF320 gepakt, kreeg net een nieuwe carb. binnen voor 15 CC benzine motoren deze vervangd de OS carb. methanol, de motor heeft al gevlogen en gelopen op benzine, loopt heel mooi, maar ik denk dat het nog beter kan zeer zeker het afstellen.
    ik ben tevreden met lopen op benzine, ik heb in geen geval oxidatie in de motor kunnen ontdekken of andere slijtage :banana:
    vooral het aanslaan van de motor is prima in orde.

    Hier nog wat foto,s

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Hoe werkt de ontsteking van deze motor dick ? zit hier een DIS bobine op?

    mvg,

    Bart
     

Deel Deze Pagina