Gloster e 28-39

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Mooi werk Dick! Het ziet er uit alsof je het allemaal in een handomdraai doe! :D

@ Ray, als je de G4 met glasdoek goed aanbreng dan zul je nooit pinholes hebben. De laatste oneffenheden wegschuren of opvullen, meerdere wegen naar rome. Ik ga meestal voor de moeilijke weg, zo min mogelijk vuller en de G4 zo veel mogelijk wegschuren tot bijna de mat er doorkomt, de volgende laag G4 (gewoon met roller) trekt dan al bijna zo strak als een spiegel:

GroteFoto-UWVL6S8D.jpg


GroteFoto-MWM6WKAS.jpg


GroteFoto-QVFRR77D.jpg


Na 3 lagen superglad:
GroteFoto-DXEHYBBY.jpg


Groetjessss,
 
Hallo Ray,net wat Gerald zegt schuren lakken met G4 of PU 100 dat een aantal keren, tot de glasmat niet meer te zien is, ik persoonlijk gebruik filler om de laaste oneffenheden weg te werken de filler wordt voor het grootste gedeelte weer weg geschuurd met waterproef schuurpapier en dan gespoten met de airbrusch.
Alleen bij de roeren heb ik 1 laag gebruikt als je dan aflakt dan is het net of de roeren een bespanning hebben wat bij de G28 nog het geval was,tevens heb ik smalle stroken 0,4 mm triplex gebruikt om een nog mooier effect te krijgen
gr
Dick.

full


Dat is het weer

Ik wens iedereen een goed 2013 toe en een mooi vliegjaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dick
Dank voor al je bijdragen, ook op het veld.
Veel plezier in het nieuwe jaar. Kan me er al erg op verheugen deze kist te gaan zien vliegen.

Groeten
Arjan
 
Mooi werk Dick! Het ziet er uit alsof je het allemaal in een handomdraai doe! :D
Groetjessss,

Hallo Gerald nou ik ben wel een stuk langzamer geworden,maar ik heb een zee van tijd ik word ook betaald door de staat der Nederlanden,en een pensioen:cool:.
 
Ja ik lig stil met de w.z.h :bye:wacht op een hoonapperaat, is zoek geraakt bij de pakket dienst,:bad-words:het was de bedoeling om de cilinders te honen deze dagen(tussen het glassen in), is niet gebeurd nog, ik wil de V8 dit jaar nog draaiende hebben.

En verder met schuren na steeds weer wachten tot de boel droog is, het ziet er naar uit dat ik t.o.v L59 Albatros behoorlijk wat gewicht ga besparen, dat vind de P20 ook wel zo prettig.
Of meer kero meenemen:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begonnen met schuren je kunt zien dat de meeste filler er weer afgeschuurd wordt.
Daarna een klein stukje proefspuiten.

full


full




Gr dickie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet mooi out tot nu, maar als ik een beetje advies mag geven, als met een vele geel of rood kleur werkt, dekt ie veel beter ove een spier wit ondergrond zonder dat er wat doorscheint.

Als dat ondergrond super gald is dan hoeft er maar een laag geel erop.
 
Vind het een leuk toestel dit . .

Title-Gloster-E28.jpg

FW53_Painting.gif




Gloster-E28 | Aircraft |

Zou wel leuk zijn als er nu ook nog iemand een Heinkel He-178 bouwd.
heinkel_he-178_first_jet_plane_v320129.jpg



Ben zeer beniewd maar het eindresultaat , komt er nog een cockpit interieur in Dick ?



Mvg,

Bart
 
Malky96d: Dank je, een gele kleur dekt zeer slecht,dit is de eerste dunne laag hier komt nog een laag overheen,ik probeer het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Dit lukt niet met een laag grondverf.

Bart dank je: de kleur word groen grijs met geel, dit waren de kleuren van het laatste prototype er komt alleen een piloot in, een kist zonder piloot vind ik maar niks (persoonlijk)
Mocht de grotere uitvoering gebouwd worden dan komt er wel een schaalcockpit in

Gr
Dickie
 
Dank je: een gele kleur dekt zeer slecht,dit is de eerste dunne laag hier komt nog een laag overheen,ik probeer het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Dit lukt niet met een laag grondverf.

Kan het 3 keer doen, blijft het toch slecht helas, een wit ondergrond is best, erg zonde met je tijd tot nu als het niet goed komt, dez laag kan je weer afhalen of terug sheuren dan blijft het gewisht redelijk laag.
 
Kan het 3 keer doen, blijft het toch slecht helas, een wit ondergrond is best, erg zonde met je tijd tot nu als het niet goed komt, dez laag kan je weer afhalen of terug sheuren dan blijft het gewisht redelijk laag.

Och het is geen Lambo. maar een modelvliegtuig, wanneer er detail aangebracht word zal er weinig over blijven van de dekking.
zie foto hier onder , Toch.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een model maak je gauw te stak. De lak een vooral op de toestellen uit wo 2 was nooit strak vooral aan het eind.
 
Even of topic.
Tijdens het drogen van de lak heb ik mijn OS max FF320 gepakt, kreeg net een nieuwe carb. binnen voor 15 CC benzine motoren deze vervangd de OS carb. methanol, de motor heeft al gevlogen en gelopen op benzine, loopt heel mooi, maar ik denk dat het nog beter kan zeer zeker het afstellen.
ik ben tevreden met lopen op benzine, ik heb in geen geval oxidatie in de motor kunnen ontdekken of andere slijtage :banana:
vooral het aanslaan van de motor is prima in orde.

Hier nog wat foto,s

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top