Gloster e 28-39

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Wat me nu tegenhoud is de motivatie dat verdwenen is om jets te ontwerpen.
Het probleem zit hem in "Denk ik wel belangstelling" had toentertijd helemaal de verwachting dat de Gloster en Yak15 flink zou gaan lopen, maar het leek eeuwen te duren voordat het een beetje van start ging en zelfs nu zie je er op het net nog weinig van terug met maar 1 Yak15 gebouwd door Oliver Wemotec.
Had toen juist helemaal de gedachten om een serie leuke minder bekende jets te gaan ontwerpen maar dat is toen een beetje doodgebloed, best jammer eigenlijk :cry:.

Wat ik nog wel eerdaags een keer ga ontwerpen is een Buccaneer voor 2x 90mm fans voor Wemotec, want dat is volgens Oliver zijn favoriete model en heb dat al met hem afgesproken te gaan doen. Vind dat zelf ook wel een mooie kist en de moeite waard.

Ton

ik heb geen inzicht in de verkoopcijfers van Rob, ik kijk in deze alleen naar mezelf. Ik heb je F-35 gebouwd en heb nog een paar modellen van RBC op mijn lijstje staan, de 90mm Panther ligt al klaar om aan te beginnen. Sommige zijn echter al zo oud dat ze eigenlijk een kleine update nodig hebben om op lipo te vliegen.
Maar goed, ik loop hier een mooi bouwdraadje te vervuilen, sorry en nu weer on topic ;)

Een heel mooi geluid!! De P-20 is nog wel onder de 80 dB te houden denk ik, maar groter is op heel veel clubs een probleem. Waar wordt tegenwoordig nog jet gevlogen in NL?
Ken voldoende clubs waar nog met jets gevlogen wordt in de NL.

En voor jets gaat het geluid van 80dB meting niet op, jets maken een heel ander geluid en dienen dan ook anders gemeten te worden.
Echter zie je dat op nog maar weinig clubs terug.

Een jet is eigenlijk ook alleen maar luid op de grond bij het opstarten, in de lucht is een jet stiller dan menig andere zuigermotor kist.

Maar dat is een heel andere discussie.

Goed bezig Dick van het voorjaar dus weer een mooi jetje op de hei en/of Deelen :cool:

Overzichtsfoto Albatros en Gloster.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan nu de waarheid in gewicht.:p
De Albatros.

full

En de Gloster.

full

Beide kisten zijn kaal, zonder apperatuur
VERSCHIL 700 gr Ja dit is een gunstig vooruitzicht.:banana:

Verder maar weer met de neus sectie.

full

full

Weer iets verder gekomen.

full

full

Nu nog in de plamuur filler en spuiten.

Dank je Super Cub.
Ton blijf mijn best doen ik heb wat hout weggehaald uit de romp.
word versterkt met koolstof band, eerst de turbine monteren wacht op een
nieuwe straal buis dubbel wandig.

full

full

He Ton de turbine weegt +/- 350 gr daar komt de electronica van de turbine
bij met de lipo.
het brandstofverbruik is bij vollast 90 ml/min
totaal 550 ml brandstof aan boort.

gr
Dickie.

Mooi gemaakt, die lamellen in de neus, lijkt me een lastig klusje geweest in die dubbel ronde neus. Ziet er goed uit!

Groeten, Ramses

dank je Ramses, vanavond schuren en spuiten
Ondertussen de turbine op zijn plaats gezet.
Nu wachten tot ik het koolstofweefselband binnen krijg.:o om de boel te verstevigen.

full

Ik ben nou nooit echt een straal vliegtuig liefhebber geweest, maar dit beestje wordt steeds mooier.

vlieg gewicht zal dus net een 2200 gram worden als ik het zo mag

De pijp ook binnen gewicht 81 gr lengte 42 cm dubbel wandig Grumania
De bovenste is enkel wandig had ik nog liggen.

full

Back