Bouwverslag Gloster Gladiator Mk. I ⇨ L8011 80 Sqn | Flt. Lt. Pattle

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door ramses, 27 okt 2010.

  1. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
  2. juweeltje

    juweeltje

    Lid geworden:
    15 aug 2011
    Berichten:
    1.248
    Locatie:
    Belgium an t' zeeken
    schone vogel....
     
  3. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Mooi Han!

    Eerlijk gezegd twijfel ik eigenlijk al een tijd of ik deze Gladiator wel af ga maken... ik ben namelijk gaan twijfelen over de grootte (= klein) van deze kist in schaal 1:6.9 en het daaruit voortvloeiende gewicht met alle details die ik erop wil hebben...

    Op rcscalebuilder.com is iemand ook begonnen met de Brian Taylor Gladiator (schaal 1:6.9) en halverwege de bouw gestopt en opnieuw begonnen in een grotere schaal. Hij heeft de tekening van Brian Taylor opgeblazen naar schaal 1:5 en dat vind ik een goed idee! In die grotere schaal kan er meer detail op zonder te zwaar te worden en groter vliegt ook nog eens fijner...

    Er zit best al wat werk in dit kleine 1:6.9 rompje, maar dat vind ik totaal niet erg, was leuk om te doen! En het rompje staat best leuk op m`n kast ;) Er komt nog wel eens een grotere Gladiator, maar eerst wat anders...

    Ik denk dat ik komende winter met een nieuw project ga starten en die wordt minstens zo gedetailleerd als deze Gladiator. Kan ik mooi wat technieken die ik bij deze Gladiator heb uitgeprobeerd weer toepassen. Een soort leerprojectje dan toch... ;)

    Is wel weer iets heel anders. Ben nu eerst de haalbaarheid aan het uitzoeken, als ik zeker weet dat het doorgaat laat ik het wel weten d.m.v. een nieuw bouwdraadje t.z.t...

    Groeten, Ramses
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2014
  4. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    We zijn benieuwd!
    Zelf ben ik ook weer met iets nieuws in de weer (kan het niet laten).
    Binnenkort wellicht wat plaatjes.
     
  5. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    1.42 m is inderdaad niet groot . . . :nooo:

    Je was wel erg mooi bezig! :yes:

    Succes met een nieuwe project. :p


    jan.
     
  6. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    @ Wouter: Nou maak je mij weer benieuwd! Ik zal binnenkort een draadje starten van m`n nieuwe project. Start jij ook een draadje van jouw nieuwe project? :yes:

    @ Jan: De 1.42m spanwijdte van deze Gladiator is inderdaad toch wat klein voor een full-scale model. Toen ik eraan begon (m`n eerste 'echte' schaalmodel) dacht ik dat het een mooie maat was, maar inmiddels ben ik erachter gekomen dat een maatje groter toch wel wenselijk is voor een full-scale model...
    Zeer waarschijnlijk maak ik deze Gladiator toch een keer af om mee te kunnen vliegen, maar dan gewoon volgens tekening van Brian Taylor zonder verder al te veel details. Semi-schaal met een flink uitgewerkte cockpit! ;) Dan zal de Gladiator verder licht genoeg blijven om toch ook prettig mee te kunnen vliegen.

    Na enkele restauratieprojecten en bouwprojecten van sport/semi-schaal kisten wil ik nu als volgende project een 'full' schaalmodel gaan bouwen...

    Ik ben van plan m`n nieuwe project minstens zo gedetailleerd uit te voeren als deze Gladiator tot nu toe was. En aangezien de schaal van m`n nieuwe project een stuk groter wordt (ca. 1:5.5) kan alles een stuk nauwkeuriger en meer schaal gemaakt/uitgevoerd worden :D

    Ik heb inmiddels 6 boeken van het volgende project via Jan Hermkens in huis en kan me vast flink inlezen. Ook heb ik de bouwtekeningen die als leidraad gaan dienden voor de bouw van m`n model besteld in de USA. Ik kan niet wachten tot ik de tekeningen in huis heb... nog even geduld... Inmiddels wel al een heleboel foto`s verzameld en een voorbeeld kist uitgekozen. Het wordt zeer waarschijnlijk de P-SF...:confused: ;) maar binnenkort meer!

    Groeten, Ramses
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2014
  7. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    :banana:

    De tekeningen zijn onderweg! :D

    Om een tipje van de sluier op te lichten hier een afbeelding van een deel van de cockpit van het nieuwe project:

    [​IMG]

    Groeten, Ramses
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. frankh78

    frankh78

    Lid geworden:
    24 feb 2009
    Berichten:
    346
    Locatie:
    Overijssel
    Een Wh...d! ;) Toch?
    Prachtig!
    Succes met documentatie en bouw!
    Ik blijf je volgen!
     
  9. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Helemaal goed Frank! :thumbsup:

    Het wordt de Westland Whirlwind Mk.I "P-SF" "Comrades In Arms" gevlogen door Plt.Off. E. Musgrave:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Laatste weekje vakantie voordat school weer begint en morgen gaan m`n dochter en ik voor twee dagen naar duitsland (moviepark+hotelletje). Daarna meer over dit nieuwe project.

    Groeten, Ramses
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Haha maak hem 1:5 kunnen we samen scheuren.
    We hebben al geoefend. Lol.:p:p
    Nog een paar uurtjes kan bijna niet slapen zo komen de tekeningen deze kant op.:thumbsup:
    Pdf jes bij de copyshop.

    Succes Han.
     
  11. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Wow! prachtig model.
     

Deel Deze Pagina