Bouwverslag Gloster Gladiator Mk. I ⇨ L8011 80 Sqn | Flt. Lt. Pattle

dank je ron voor de links.

Helaas voor mij was ik zelfs op school al geen ster in poppetjes tekenen.
Dus hoe ik een hoofdje zo krijg word een hele les heb ik het idee.
Misschien dat ik maar eens naar de hobbyshop hier in woerden moet gaan voor een demo.:oops:

Laatst bewerkt:
Aces of iron heeft 1/7 bustes.
Meeste hebben vanaf 1/6 en groter, poppen voor topflite kisten is lastig.

Voor mijn moth net 2 piloten besteld bij the pilot people.
Nu 10 weken wachten.......

tnx.

Staan inderdaad wat interessante links bij.
Zoekslag gemaakt op Ebay en daar kom ik ook bruikbare figuren tegen:D

@Femmo.
Ook bedankt.
is ook een goede alleen inderdaad jammer dat het 10 tot 12 weken duurt,maar dan heb je ook wat.

@ Frank; Ik ontvet en schuur `t aluminiumtape altijd eerst met fijne korrel, dan is er prima hechting.

@ Martin; PB beantwoord, pdf-file van `t pilootje verstuurd.

Komende week ben ik op vakantie en de week daarna aan het verhuizen. Het zal dus even duren voor ik weer op `t forum ben.

Groetjes, Ramses

Laatst bewerkt:
Oja Frank, vergeten te zeggen, maar ik gebruik op de aluminiumtape onder de kleurlak meestal wel hechtprimer (gewone uit spuitbus). Alleen niet op de kleine cockpitonderdelen, daar gaat na ontvetten en schuren direct de kleurlak op. Gebruik trouwens meestal korrel 320, wordt `t aluminiumtape ook wat mat van.

Groeten, Ramses

Bedankt Ramses, die hechtprimer inderdaad niet gek.
Heb het zelf nog niet gebruikt, had beter wel kunnen doen voor een strakker resultaat.

Hoi Ramses ik kwam toevallig een fototje tegen van E Smeets zijn Gladiator

PICT8146.jpg

groetjes

Hoi Eric, Tof!
Bedankt voor `t plaatsen.
Wat een beauty!!
Grt, Ramses

En uiteraard het pilootje :D En dat brengt mij tot de kern van mijn probleem. Ik kan nergens een passende piloot vinden voor mijn schaal 1:7 spitfire van TopFlite. Ben al aan het passen met actionmen figuren en zelfs de figuren van HM armed Forces. Deze figuren zijn 25cm lang maar nog heb ik het idee dat deze nog veel te lang is.

Ik zou wel een pb willen ontvangen over hoe ik dat kan aanpakken.
Grt

Heb inmiddels via PB en mail een flink aantal verzoeken gehad voor de files van het pilootje. Ik heb de files geplaatst in een tutorial zodat wie dat wil ze zelf kan downloaden.

Afgelopen weekend in m`n nieuwe hobbykamer het ophangsysteem gemaakt voor de kisten:

full

Nog een plank voor `t gereedschap en een grote kast inruimen en ik kan eindelijk weer aan de gang! :yes:

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
He Ramses.

Komt me bekent voor.:p\
Zo is mijn opslag ook, kan wel een copy zijn.:p
Alleen de modellen kloppen niet.

Groeten Han.

Back