Vandaag is het precies 15 jaar geleden dat Speed in de bioscopen in première ging, mooie dag voor een update.
Ik heb eindelijk achterwielen aangeschaft, de velgen zijn van aluminium met standaard Tamiya banden, setje was bij elkaar 60 euro.
Aangezien ik de wielkasten berekend heb voor de brede Super Single is er ruimte genoeg voor deze jongens.
De aandrijving ga ik zo simpel en goedkoop mogelijk maken, er komen trouwens geen schokdempers aan de achteras.
De body zit nu vast aan het chassis met 4 schroeven en vleugelmoeren, wel zo handig.
De moeren heb ik met een metalen plaatje door de vloer van de body vastgelijmd, het metalen plaatje zorgt dat de druk verdeeld wordt op de vloer, alleen nog even zwart verven.
Idem voor de achterkant, het kan wel zijn dat ik de vleugelmoeren aan die kant moet vervangen voor normale moeren, het ligt eraan hoeveel ruimte de motor nodig heeft.
De kleine zijraampjes worden bedekt met een zonnefilter, daarvoor heb ik gebruik gemaakt van transparant plastic die ik vervolgens met een lichte zwarte nevel heb bespoten (niet dekkend). De reclame heb ik met m'n pc (photoshop) een beetje bijgewerkt, daarna uitgeprint en uitgesneden.
Voor de reclame aan de andere kant van de bus moet ik nog even zoeken naar een goede afbeelding,
Ik heb nog een paar dingetjes nodig, een elektromotor en een kleine poelie voor op de motor.
Next update, ZSM.