Goede combo voor in een Stampede

Heb m'n rally geruild tegen een full alu Stampede roller....wat raden jullie mij aan om er als krachtbron in te plempen? Het hoeft allemaal geen high- tech spul te zijn met programeerkaarten e.d.(snap ik toch niets van)De standaard Velineon set van Traxxas ? Zou wel het liefst iets hebben dat H2O proof is :cool:, moet wel flinke wheelies kunnen maken ;).

Een full alu stampede kan best zwaar worden. Als je dus volop wheelies wilt maken heb je best veel power nodig. Je hebt tegenwoordig ook best veel keus in kleinere 4 polige motoren, zoals de Castle 1406 of 1410.

Mijn keus zou de castle sct combo zijn. Meer power, echter wel ten koste van waterdichtheid. Maar de prijs is wel weer aantrekkelijk....

Een full alu stampede kan best zwaar worden. Als je dus volop wheelies wilt maken heb je best veel power nodig. Je hebt tegenwoordig ook best veel keus in kleinere 4 polige motoren, zoals de Castle 1406 of 1410.

Mijn keus zou de castle sct combo zijn. Meer power, echter wel ten koste van waterdichtheid. Maar de prijs is wel weer aantrekkelijk....

Vindt 130 usd excl. verzenden best veel; als je een beetje pech hebt pikt de staat ook nog een paar tienen van je. Of heb je een beter adres; heb nu op hun eigen site gekeken...

Een VXL setje kost $160 ex verzending, dus die is sowieso duurder.
Kijk bijvoorbeeld even bij liquidrc voor de castle sct combo, of ebay.

Een VXL setje kost $160 ex verzending, dus die is sowieso duurder.
Kijk bijvoorbeeld even bij liquidrc voor de castle sct combo, of ebay.

Met een beetje mzzl (en korte nachten ivm tijdsverschil) kun je wel wat leuks scoren op Ebay....Nu kwam ik ook weer komplete setjes van Ezrun tegen voor 60-80 euro; zou dat iets kunnen zijn :confused: . Er is zoveel te koop dat je haast niet kunt kiezen ;)
Kwam dit tegen voor 75 euries;
$(KGrHqF,!l0E2DwP)(v!BNiupp,6Eg~~0_3.JPG

Iemand nog andere suggesties?

Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd naar foto's van de stampede..

Overigens vol alu is niet echt handig..

Ik hou altijd aan: snel slijten = vervangen voor alu, langzaam slijten = plastic en slopen = plastic. Op die manier behoud je breekpunten in plaats van ze te verplaatsen naar duurdere onderdelen en hou je een lichte auto..

Maar het ziet er natuurlijk wel zeer vet uit :mrgreen:

Ik hou altijd aan: snel slijten = vervangen voor alu, langzaam slijten = plastic en slopen = plastic. Op die manier behoud je breekpunten in plaats van ze te verplaatsen naar duurdere onderdelen en hou je een lichte auto..

Uhmmmm, ben niet zo'n held met plaatjes posten....gaat niet rechtstreeks van je p.c. toch? Maar buiten dat, het leek mij wel een goede ruil, een rally roller tegen dit "beest".....

Uhmmmm, ben niet zo'n held met plaatjes posten....gaat niet rechtstreeks van je p.c. toch? Maar buiten dat, het leek mij wel een goede ruil, een rally roller tegen dit "beest".....

Ik heb een keer gekeken hoe baja's en fg's (bigscales) jump na jump (inclusief crashes) maakte zonder problemen.. vervolgens komt iemand met een full alu hormann aan.. Niet eens heel bijzonder hoog/ver/harde landing.. Maar wel paar honderd euro schade..

Het is misschien het overwegen waard om in ieder geval de draagarmen voor plastic te vervangen.. Als je volledig alu hebt en je gaat ergens tegen aan dan is ook meteen iets van alu (en iets duurs) kapot. ;)

Overigens kun je op http://imageshack.us/ of http://www.tinypic.com/ foto's uploaden.. meestal geven de sites zelf een link tussen

On request...... :cool:

pict1798.jpg

pict1799.jpg

pict1800a.jpg

Ik hoop dat je meer mazzel hebt met Integy dan ik. Niet echt geweldige kwaliteit alu die men daar hanteert.

Het ziet er strak uit, dat wel. Die EZrun set is een prima set zij het niet 100% H2O proof (maar dat is stiekem geen enkele set, waterwerend is een betere omschrijving).

Ik hoop dat je meer mazzel hebt met Integy dan ik. Niet echt geweldige kwaliteit alu die men daar hanteert.

Het ziet er strak uit, dat wel. Die EZrun set is een prima set zij het niet 100% H2O proof (maar dat is stiekem geen enkele set, waterwerend is een betere omschrijving).

Bedankt voor je reactie Leo, is dat wel makkelijk met zo'n kaart of wijst dat zichzelf allemaal uit? Heb nu wel zo'n velineon set in m'n andere modellen en dat is eigenlijk plug and play natuurlijk... Zou dat ding wel goed vooruitkomen met die set of kan ik beter een nog zwaardere nemen ( en hoe zie ik dat) :confused:.

Ai, een ( bijna) full integy stampede, had denk toch de rally gehouden, zeker omdat het een roller is waar je nog eens 100 euro aan moet uitgeven.
En dan heb je een auto die bij de eerste jump verbuigt ( niet perse bij de 1e jump, maar integy is slecht spul )
Ik vraag me af wat deze stampede meer weegt dan de stock stampede.
Anders zou die ezrun toch voldoende moeten zijn, gewoon je gearing erop aanpassen.
Een snelheidsmonster zal het toch niet zijn met al dat alu ;-)

Laatst bewerkt:
Ik raad sommige mensen aan of beter te kijken of een bril te kopen (;)). Het main chassis is namelijk van REM (of in ieder geval die plaatjes er boven op) niet van Integy.

Laatst bewerkt:
Ai, een full integy stampede, had denk toch de rally gehouden, zeker omdat het een roller is waar je nog eens 100 euro aan moet uitgeven.
En dan heb je een auto die bij de eerste jump verbuigt ( niet perse bij de 1e jump, maar integy is slecht spul )
Ik vraag me af wat deze stampede meer weegt dan de stock stampede.
Anders zou die ezrun toch voldoende moeten zijn, gewoon je gearing erop aanpassen.
Een snelheidsmonster zal het toch niet zijn met al dat alu ;-)

Wilde er eigenlijk wel een snelheidsmonster van maken ;). Heb vroeger ook met een full alu FG Stadium rondgeknart....nooit iets krom en dat ding woog toch 14,5 kg.
Is gewoon net wat je ermee doet denk ik zomaar....en met deze ga ik echt geen skatepark oid in dat doe ik wel met m'n kleine slash...weegt niets en met vleugels erop zou ie zeker 3 minuten zweven :banana:

Dus is er nog niks veranderd, want de draagarmen zijn volgens mij wel van integy, en die vangen toch de meeste klappen op .

Ps: de alu op je FG was bijna zeker van een ander alu als wat er op je stampede zit.
maargoed,:ontopic:

Wat weegt deze stampede nu dan?

Laatst bewerkt:
Dus is er nog niks veranderd, want de draagarmen zijn volgens mij wel van integy, en die vangen toch de meeste klappen op .

Ps: de alu op je FG was bijna zeker van een ander alu als wat er op je stampede zit.
maargoed,:ontopic:

Wat weegt deze stampede nu dan?

Zal 'm morgen ff voor je op de weegschaal zetten, zit nu nog op m'n werk :(.

Ben het verder wel met westcoast eens hoor. Integy staat niet bekend om haar goede repuratie omtrent de kwaliteit van het alu (wat ik me herinner is REM wel goed spul). Wil je echter enkel speedruns gaan doen dan zie ik daar niet zo snel een probleem in.

ps. van welk merk is de gearbox?

ps. Wie was toen die jonge op het forum die een straat Rustler had gemaakt? Volgens mij had die ook wat alu REM onderdelen.

EDIT: Joram reactie omtrent REM.

EDIT: Riko was die jongen.

Laatst bewerkt:
Back