Goede combo voor in een Stampede

Is dit wat? Weet het nu onderhand echt niet meer....na wat lezen hoe lager het aantal T des te harder loopt zo'n motortje toch? Hoe meer T des te meer koppel dus geschikter voor zwaardere auto's? Hoe meer Kv des te sterker de motor of hoe zit dat nu; dat kon ik dus niet terugvinden. In geval van deze Stampede; is wat zwaarder dan een standaard; wil toch niet echt gaan bashen met dat ding (vindt ik zonde van al dat alu) maar hij moet wel echt hard lopen.... Is deze set makkelijk in te stellen met zo'n card? Heb dat nog nooit gedaan en als ik er niet uitkom vindt ik dat ook weer zonde; dan koop ik liever weer iets duurders velineon set bijvoorbeeld.

4-15.jpg

als je een snelheidsmonster wilt dan zou ik wel de 5.5t nemen en niet de 8.5t (ik weet niet welke dat op die foto is) die gaat namelijk een stuk harder...

Programeren met zo'n kaart is een makkie. Gewoon de ontvangerkabel van de ESC inpluggen en door de verschillende menu opties gaan die op de kaart zelf ook nog een keer staan uitgelegd.

[URL="
- EzRun - ESC setup with Program card[/URL]

Dank je Leo, maar hoe zit 't nu met die motor :confused:. Moet eigenlijk net iest harder lopen dan een 1/16 vxl slash

Laatst bewerkt door een moderator:
kv = aantal toeren per volt.

In principe komt het er op neer dat hoe hoger het aantal turns hoe meer koppel een motor heeft, hoe lager het aantal turns hoe meer snelheid de motor heeft (maar daarvoor heeft men voor brushless dus de kv rating). Voor brushless word die turns vermelding vooral gebruikt dat men snel kan zien of het een hoge toeren motor is of een hoog koppel motor, maar eigenlijk is de lengte en dikte van de motor gekoppeld met de kv een betere indicatie (edit: en dan wel de echte dikte, niet zoals met sommige dat een kleine motor in een grote behuizing gestoken word).

kv = aantal toeren per volt.

In principe komt het er op neer dat hoe hoger het aantal turns hoe meer koppel een motor heeft, hoe lager het aantal turns hoe meer snelheid de motor heeft (maar daarvoor heeft men voor brushless dus de kv rating). Voor brushless word die turns vermelding vooral gebruikt dat men snel kan zien of het een hoge toeren motor is of een hoog koppel motor, maar eigenlijk is de lengte en dikte van de motor gekoppeld met de kv een betere indicatie (edit: en dan wel de echte dikte, niet zoals met sommige dat een kleine motor in een grote behuizing gestoken word).

Welke merken doen dat dan :confused:. Dus als ik je verhaal goed begrijp moet je eigenlijk naar een motor toe met een hoog aantal turns ( voor het koppel) en een hoog Kv ( aantal toeren)?

Iemand hier ervaring mee toevallig ? Is een set van Hobbyking van 100 usd.

MEP-100-3650.jpg

Laatst bewerkt:
edit outrunner inrunner verhaal :
Yahoo Answers zei:
Inrunner Vs Outrunner:

An inrunner motor has stationary coils which surround the rotating magnet at the center.

An outrunner motor has stationary coils at the center, and the rotating magnet on the outside.

Outrunner motors generally have lower Kv ratings, meaning they run at a lower speed, but with more torque, which would allow you to direct drive larger props without needing a gearbox. Most RC cars and boats would require an inrunner brushless motor.

Je kan beter een laag KV hebben , dan kan je de motor meer belasten (hogere voltages) en dan kan je dus ook harder en de motor blijft koeler maar , als je alleen 2s wilt rijden kan je beter bijvoorbeeld beter een 4000kv hebben dan een 2000kv want die 2000kv heeft meer volt nodig om toeren te maken en dan ga je een stuk slomer maar daar tegenover staat dat die wel weer koeler blijft op dezelfde accu.

Laatst bewerkt:
die zou je kunnen nemen maar dat is wel een in-runner , een motor voor binnenin de auto , volgens mij licht de motor in een stampede achterin buiten het chassis dus je moet even zoeken voor een outrunner ivm zooi dat erin kan komen.

:confused: Dit is wel de mest bizarre uitleg die ik heb gezien mbt het verschil tussen een outrunner en een inrunner.... (klopt dus ook niets van)

Dus als ik je verhaal goed begrijp moet je eigenlijk naar een motor toe met een hoog aantal turns ( voor het koppel) en een hoog Kv ( aantal toeren)?

Dat zou ideaal zijn, maar helaas zijn deze eigenschappen aan elkaar gekoppeld. Een motor met veel koppel heeft automatisch al een lager toerental, je ruilt snelheid in voor kracht of andersom.

Iemand hier ervaring mee toevallig ? Is een set van Hobbyking van 100 usd.

Geen ervaring mee, maar heb je een link naar de specificaties? Een plaatje doet vrij weinig voor me.

let er dan maar niet op , zo heb ik het mij uitgelegd gekregen...

inrunner:
KB45_L.jpg

outrunner:
TR2830-1050.jpg

Bij de inrunner heb je alleen de as in het midden dat draait, bij een outrunner draait de behuizing van de motor ook, en blijft alleen de montageplaat (daar waar de draden op toe komen) stil staan. De behuizing is dus een werkend draaiend deel van de motor. In de meeste gevallen hebben deze motoren meer koppel en lager toerental dan de inrunners. Voor ventilatie is de behuizing vaak ook open, wat in zanderige omgevingen niet echt geweldig is, maar voor bijvoobeeld vliegtuigen en helis prima.

Laatst bewerkt:
Nog geen set gevonden?
Gewoon een vxl set nemen, of een 8,5t EZrun.
1/16 slash vxl ga je niet zo snel bij houden, tenzij je met nimh rijdt.
5,5t EZrun met 3s lipo moet wel voldoende zijn.

Dat zou ideaal zijn, maar helaas zijn deze eigenschappen aan elkaar gekoppeld. Een motor met veel koppel heeft automatisch al een lager toerental, je ruilt snelheid in voor kracht of andersom.

Geen ervaring mee, maar heb je een link naar de specificaties? Een plaatje doet vrij weinig voor me.

Paste-copy werkt wat makkelijker voor zo'n digibeet als mezelf :rolleyes:.

An extremely powerful brushless system for any 1/10 or 1/12 scale truck, car or buggy.The specially designed motor gives more run time and comes with thermal protection.Brushless Electronic Speed Controller(ESC).

Features:
Enhanced throttle response, excellent acceleration,strong brakes and throttle linearity
Programable with a HKSS programming card to make adjustments.
Automatically detects the number of cells within the battery pack.
Multiple protection features: Low voltage cut-off protection, over-heat protection, throttle signal loss protection and motor blocked protection
Compatible with NOVAK, LRP , ORION Sensored brushless motor

ESC Spec.
Continuous Current: 100A
Burst Current: 540A
Resistance: 0.0004ohm
Suitable Car: 1/8, 1/10, 1/12 on and off road.
Battery: 2-3 cells Lipo (5-10 cells NI-xx)
BEC output: 6V/3A switch mode buit-in
Motor type: Sensorless and sensored brushless motors
Dimension: 43 x 39 x 30mm
Weight: 102g

Motor Spec.
Model: 3650
Kv: 4000
Scale: 1:10
Max Current: 41Amp

Turns: 8.5T
Weight: 165g
Diameter: 36mm
Length: 52.5mm
Shaft length: 15mm
Shaft Diameter: 3.17mm

Contents:
ESC: 1 x 100A
Motor: 1 x 3650 (4000Kv)
Hobby King Programming Card

Nog geen set gevonden?
Gewoon een vxl set nemen, of een 8,5t EZrun.
1/16 slash vxl ga je niet zo snel bij houden, tenzij je met nimh rijdt.
5,5t EZrun met 3s lipo moet wel voldoende zijn.

Nope....er is zoveel joh, zie door de bomen de combo's niet meer ;). Kom nu weer een Castle Creations sidewinder combo tegen......voor 81 euro incl. verzenden....Aghhhhrrrr.....

Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt maar hoe je het uitlegt klopt naar mijn mening niet helemaal. Een grotere motor (die dus idd meer koppel levert) heeft meestal een lagere KV rating maar dat hoeft niet! Het koppel wordt niet bepaald door het aantal windingen maar door grootte ervan en de grootte van de bijbehorende rotor. Daarnaast heeft het aantal polen invloed.
Een identieke motor waarvan de ene 2 polig is en de andere 4 polig: de 4 polige levert meer koppel maar een lagere topsnelheid. De 2 polige is eerder op snelheid en zal een hogere snelheid halen.
De 4 pool is dus beter geschikt om zwaar te vertanden of om offroad te rijden. Een 2 pool zal eerder heet worden met een zware vertanding en beter tot z'n recht komen in een onroad of een boot. Om te rijden is een 4 pool per definitie beter dan een 2 pool omdat hij zonder sensors beter te doseren is. De betere 2 polige motoren hebben dan ook meestal een sensor systeem waardoor hij in lagere toeren controleerbaarder wordt.
Voor dit topic werd de Novak gesuggereerd. Helaas heeft de Novak een wat slechte naam gekregen omdat er nog weel eens rotors stuk gingen (stators die los gingen)
De Tekin SC4X heeft al vele harten gestolen en ik heb er nog geen problemen over gehoord.
Voor deze alu Stampede die toch wel zwaar is en met grote wielen rijdt zou ik kiezen tussen een Castle SCT 1415 2400Kv op 3S of 4S met een 32P conversie (48P is te zwak voor zoveel geweld) vertanden op 19/56 voor een leuke snelheid.
Of de Tekin SC4X 4.5 op 2S of 5.5 op 3S met Castle MMP vertanding moet je dan even uitreken adhv de bekende calculators.

Laatst bewerkt:
Back