Goedkoop vacuum ombouwverslagje

Zuigen kreng!

Eerste verbetering is doorgevoerd.

Ik had mijn twee balgjes in serie staan, maar dat gaf weinig effect!!!

Ik gebruik nu een balgje om het binnenste van mijn pompje vacuum te trekken en dat geeft effect!!

Het is nu dus alsof ik eens standaard pompje in een blik zet waar al 0,2 bar onderdruk is!!

Het effect is dat ik met de zelfde meting nu bijna op 12 cm kom

full

8/12 is 0,66 dus mijnpompje trekt nu 0,34 bar onderdruk, een verbetering van 0,12!!!!

Ben benieuwd!
Liggertjes zijn binnen gekomen maar helaas geen tijd vanavond!

Tjuus!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi joris,

Heb je de zelfde? Dus ook met twee balgjes?

Ik heb binnen in het pompje een slangetje lasgetrokken waardoor hij nu de lucht uit het binnenste van het pompje weg zuigt!

Vervolgens doe ik het hele pompje in een zak om hem dicht te sealen!

Uit de vacuum zak komt nu alleen het snoer! Een slangetje die op de uitblaas kant zit en een slang die vacuum zuigt!

Ik zal even een foto maken

full

Tadaaa! Ziet er niet heel hightech uit maar werkt als een trein!!

Zie ook vleugeltje met ingeschuurd sleufje voor de ligger op de achtergrond

ah, word dan de zak on het pompje strakgezogen om het pompje?
en welk slangetje moet ik dan loshalen in het pompje, bij mijbis er maar 1 slangetje die naar zo'n draaiknopje gaat ( ik gebruik hetzelfde pompje )

Hoi Joris hier ter verduidelijking even een schetsje,

Je kan het witte slangetje naar het regel ventiel los halen, dat heb ik ook zo gedaan.

Je gebruikt nu pompje B om de lucht uit het pomphuisje weg te zuigen, even afsluiten met een zak!

Pompje A bevind zich nu volledig in een ruimte met onderdruk, begint hier opnieuw met zuigen
en kan nu ten opzichte van de buitenlucht een verdere onderdruk halen.

Theoretisch zou je zeggen dat als een pompje een factor 0,8 haalt je dit nu kan vermenigvuldigen 0,8 x 0,8 = 0,64 dus een drukverlaging van 0,34

Dat komt redelijk overeen met mijn meting! Dus de mythbusters zouden zeggen..... Confirmed :yes:

full

Ik wil niet moeilijk doen, maar kan het in het andere draadje verder gaan over pompjes? Er is zopas nog een draadje geopend hiervoor... maak er gretig gebruik van... het gaat offtopic nu :)

Niels,

Met dat pompje, wat is het verschil met in serie zetten?

Hoi Frans,

Parallel halen beide pompjes 0,2 bar onderdruk, nu halen ze samen 0,34 bar onderdruk.

Ehhhhh
Of bedoel je hoe ik hem eerst in serie had???

Ik had hem eerst zoals op het schetsje maar dan was het buisje in het pomphuisje afgesloten, de pompjes stonden dus wel in lijn met elkaar, maar hadden beide gewoon buitenluchtdruk aan de buitenzijde van de balg,

Nu gebruik ik een balgje om de omgevingsdruk te verlagen in het pomphuisje en dan de andere om nog dieper vacuum te trekken!
Dus balgje B verlaagt de omgevings druk voor balgje A

Dat werkt goed!

bedankt voor de uitleg niels!
morgen maar eens proberen met een zak eromheen en dan hopen dat ook de le van de staartdelen goed lukt. dan heb ik mooi een composiet dlg voor voogende week zaterdag (met het frans bal vleugeltje, en de servo's van jouw (die onderhand na het weghalen van wat plasic, het stekkertje en de dikke draden nog maar 4 gram wegen ipv bijna 7gram)):D

Top joris!

Je kan ook nog proberen je mylar plaatselijk wat dunner te maken waardoor het soepeler wordt.
Ik heb wel eens gelezen dat je dit met een mesje wat kan afschrapen, maar nog niet zelf geprobeerd!

Fijn dat je de spulletjes al kan gebruiken!!!

Ben benieuwd volgende week!

bedankt voor de uitleg niels!
morgen maar eens proberen met een zak eromheen en dan hopen dat ook de le van de staartdelen goed lukt. dan heb ik mooi een composiet dlg voor voogende week zaterdag (met het frans bal vleugeltje, en de servo's van jouw (die onderhand na het weghalen van wat plasic, het stekkertje en de dikke draden nog maar 4 gram wegen ipv bijna 7gram)):D

Zet em op gozert, ik ben echt razend benieuwd wat een topkist jij gaat laten zien :D

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Ik heb een mazzeltje gehad.......

Als je me een pb stuurt met actie code 123456789 en een foto van je Mimi dan komen we mischien wel tot een speciaal prijsje..... Ik denk 2/3 van mijn vraagprijs of zo ;-)

Zo, ik heb inmiddels mijn pomp uitgerust met een automatische afslag! Volgens het schema dat dirk hier al eerder had neergezet!

Werkt als een trein! Ik kan de onderdruk traploos instellen en ook de maximum stijging waarbij hij weer aanslaat!

Als ik styrosol als kern gebruik (gele bouwmarkt spul) wat voor onderdruk gebruiken jullie dan? Ik kan tot -0.85 bar onderdruk (0,15 absoluut) en wat voor variatie is toelaatbaar?

Hoe groter hoe minder vaak hij aanslaat! Is 0,1 bar ok of liever naar 0,05 bar?

Groetjes!

ququpyvy.jpg

Pompie werkt als een trein!!!!!

Met een extra buffer slaat hij eens per half uur een paar seconde aan!

Misschien kan ik de variatie iets groter zetten want ik zie pp de druk meter mu bijna geen verschil

Back