goudcontacten

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door TT-01 rcdriver, 13 apr 2005.

  1. precies ik heb in het begin een poos met tamiya stekkers gereden, altijd problemen mee, toen heb ik ze vervangen door goudstekkers en nooit meer problemen gehad

    ronnie
     
  2. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik zei regelmatig, niet iedere keer.
    met een heel seizoen racen met 4 stickpacks en elke woensdagavond trainen ( elke keer 10 packs leeg gereden ) heb ik dit sezoen pas een stekker hoeven vervangen.

    Ik Alkmaar heb ik het clubkampioenschap gewonnen met TAMIYA stekkers en een 10 jaar oude Tamiya F103 auto.

    Mijn mening: de stekkers zijn niet slecht als je goed mee om gaat.
     
  3. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Goed, regelmatig controleren dan... Da's nog altijd meer dan ik mijn goudcontacten controleer. Ik zie gewoon niet het nut an die dingen, maar ok, als het voor jou werkt is dat toch prima!?
     
  4. terencevg

    terencevg Guest

    ik vind die tamiya stekker ook alleen maar schijt dingen die stekkers werden bij mij al warm met een 27 turns motor
    ik vind die stekkers alleen maar goed nikko auto's en een standaard auto maar als je verder gaat dan is dat wel het minste wat je kunt doen met die auto want ik verklaar ej voor gek als je met een 19 turns motor gaat rijden met tamiya stekker en ik zal echt niet de enige zijn die dat vind
    ik blijf mooi bij mij goudcontact stekker makkelijk en beter
    grtzz terence
     
  5. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik zie dat je een nieuwe gebruiker bent en direct al allerlei krachttermen gebruikt.
    Dat is niet leuk en ook niet stoer.
    Dus zeg wat je wilt met respect en beschaafd.

    Yo chillen dus!
     
  6. 425cc

    425cc Guest

    hij heb een punt maar om even on topic te gaan...ik rij nu ook met goudcontacten, kunnen meer hebben, worden niet zo warm...maar ik heb ook heel lang met tamiyastekkers gereden en ik heb er nooit problemen mee gehad, enkel bij warm weer ging het fout(ik reed met 23 turns en vrij zwaar vertand)...goudcontacten zijn beter maar om die tamiyastekkers nu helemaal te gaan afbreken... :?
     
  7. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Dank u!
     
  8. 425cc

    425cc Guest

    snix :D der wordt naar mijn mening gewoon veel te hard overdreven met hoe slecht die tamiyastekkers wel zijn...
     
  9. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Het gaat met een 23T al fout, maar ze zijn zo slecht nog niet? :?
     
  10. terencevg

    terencevg Guest

    ik geef maar een mening ik rijd al 2 jaar met goudcontacts en nooit problemen gehad en tamiya stekker wel
    enne sinds wanneer zijn dit klachten termen ik noem dat meningen uit ervaring maarja blijkbaar mag je dus nu geen mening geven omdat ik nieuw ben nou ja dat zal ik dat wel doen he
    en ik heb heus wel respect voor andere rijders hoor en dat ik nieuwe gebruiker ben en dat niet mag zeggen vind iknergens op slaan want ik mog het dus wel zeggen als ik hier al een jaar op zit
     
  11. 425cc

    425cc Guest

    je mag best je mening geven hoor maar doe dat wel op een deftige manier, tis hier een forum en geen chatbox...

    @Vassago: ik heb zeer lang met 23 turns en tamiyastekkers gereden en enkel bij zeer warm weer ging het fout, het was toen rond de 25-30 graden dus je moet niet vragen hoe heet het asfalt dan is...maar voor de rest viel dat best mee vind ik. ik zeg het nog eens en ik spreek uit eigen ervaring...mijn goudcontacten zijn idd beter dan mijn vroegere tamiyastekkers maar je moet ze zeker niet gaan afbreken :)
     
  12. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik zeg het nog een keer en lees nu eens goed wat er staat !

    Ik zie dat je een nieuwe gebruiker bent en direct al allerlei krachttermen gebruikt.
    Dat is niet leuk en ook niet stoer.
    Dus zeg wat je wilt met respect en beschaafd.
     
  13. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    ...zucht.... houden we het wel gezellig hier...
     
  14. terencevg

    terencevg Guest

    vin dik een goed idee
     
  15. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    En je post nog eens doorlezen en van leestekens voorzien voordat je op die "OK" knop ramt is ook wel een goed idee terencevg. We zitten niet op MSN hier, dus je hebt alle tijd om je post te tikken, te lezen en te tikken.

    Over de goudcontacten: als jij het prettig vindt, gebruik ze lekker, maar als ze bij 25 graden en met een 23 T motor warm worden, dan hoeft er volgens mij niets meer gezegd te worden. Waarom denk je dat die dingen warm worden? Volgens mij is dat namelijk gewoon weerstand....
     
  16. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    En ik rijd met 19 turns met 25 graden en alles word loei-heet behalve die tamiya-stekkers ( vergulde versie )
    het kan dus echt wel !
     
  17. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Als alles loeiheet wordt zit er wat anders fout.
     
  18. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
     
  19. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    whauuwww, dit topic brand al bijna af, bij het gebruik van tamiya stekkers in de berichtgeving hierover. :wink: en dan is het nog niet eens 25graden buiten :lol:

    Cool the bad talk, guys :agrue:

    m.vr.gr. Per.
     
  20. Jurr

    Jurr Guest

    Mijn ervaring is dat toen de Tamiya stekkers 1x samensmolten ik maar ben overgestapt op Corally goudcontacten.
    Kan wel betere stekkersystemen bedenken, maar die zijn zo slecht verkrijgbaar hier in NL....
     

Deel Deze Pagina