Jeetje mina, wat een hoop pessimisme hier zeg. Ik vind het harstikke fijn dat jullie emoties hierin meespelen, maar mijn probleem is niet voortgekomen uit een onderzoek naar jullie persoonlijke meningen en is ook niet ontstaan uit de ambitie jullie aanwezige kennis te strelen.
Ik heb een probleem, en hoopte hulp te ontvangen van mensen met wat meer kennis dan ik. Rationeel onderbouwde frustraties zijn meer dan welkom, echter ben ik niet gediend van de kortzichtige, negatieve houding van enkele leden. Excuses als ik jullie gevoelige snaar hiermee raak
Om maar even terug te komen op mensen die het nut van een HELPforum wel inzien:
1) Zeewater en RC-schepen zijn sowieso al geen vriendjes van elkaar, tenzij je heel goed kunt bouwen.
2) Zeewater en subs zijn al helemaal vijanden; doorlaatfactor van zeewater voor RC-signalen is vrijwel gelijk aan 0,0.
3) 20 km varen onder de zeespiegel? Heb je berekend hoeveel opgeslagen vermogen daarvoor nodig hebt? En hoeveel ruimte dat inneemt?
Nog afgezien van eventueel sterke stroming...
1) Daar ben ik mij inderdaad heel goed van bewust, echter houdt dit mij niet tegen om te doen wat mij leuk lijkt, ik denk dat velen ver zijn gekomen puur gedreven door ambities. Ik heb daarnaast ook een zeer sterke borstelloze motor ter beschikking en versterkte en vergrote roeren om de zee en stroming te kunnen weerstaan.
2) Dit is inderdaad ook een probleem, maar het merendeel van de autopiloot systeem komt met een externe GPS ontvanger en deze zal dus ook gewoon blijven drijven!
3) Op deellast trekt het motortje, in de ergste situatie 17A ( vollast is enkel haalbaar gedurende 60 seconden oid.) Ik heb al een aanbod van LiPO pakketjes met een capaciteit van 5200 mAh, er passen er 6 van in de plaats van de 2 originele loodaccu's. Hiermee zou ik ruim een uur kunnen varen. Echter heb ik nog een 1,2 V NiMh cel gezien met een veel hogere capaciteit. Hier kan ik er dan 10 van in serie schakelen en daar 2 pakketjes mee maken.
Ik verwacht niks achter de duikboot te hoeven slepen, alleen een eventuele antenne of GPS ontvanger.
Ik ben me zeer bewust van de beperkingen die mijn ideëen met zich meebrengen, echter is dat ook precies de reden dat ik me tot jullie heb gekeerd.
Licht dat er nu aan dat we wat ouder zijn dat we met zo een ideeën niet komen.
Of is het zo dat de jongeren jonger zijn?
Tsja, ben er nog steeds van overtuigd dat passie en ambitie niet gekoppeld kunnen worden aan leeftijd.
Nogmaals mijn excuses aan mensen die ik heb beledigd of gekwetst, maar als ik op zo een manier geholpen wou worden, had ik wel advies op een basisschool gevraagd.
En mijn waardering is groot voor de mensen die wel gewoon op een rationele wijze proberen te helpen met mijn probleem!