GPS VARIO Graupner

tadaaaa mooi zo. Dat is één.
Nummer twee is onderweg naar hier, die doet het straks ook hoop ik :-)

Ralph is net tevreden met een werkende GPS vario de deur weer uit :-)
Ook bij hem was het met het updaten van de vario naar v4 opgelost. Meeste tijd kostte het nog om te ontdekken dat ik de updatekabel verkeerd om in de USB kabel had geprikt :-)

data opnemen op sd kaart lukt alleen als de vluchttimer loopt.
die moet je dus wel schakelen. als het gelukt is zie je het symbool van de sd kaart vol lopen..

Hallo allemaal,
Haha...wat een geweldig forum zo, en de bereidheid van mensen om elkaar te helpen, ik ben inderdaad met een werkende GPS/Vario module de deur uit gegaan bij Arjan.

Arjan....bedankt nogmaals, en hoop dat iedereen die met dit probleem te maken krijg met de info in dit draadje uit de voeten kan, want een Graupner Hott zender programmeren is een verhaal apart, zeker als je zoals ik altijd Futaba gebruikt heb.

Succes iedereen en bedankt iedereen voor het meedenken.
Groeten Ralph.

Voor de MX-12 zit die gewoon in het pakket manuals, voor de MX-20 heb ik hem nog niet gezien

ik ga straks maar eens even de nederlandse versie uitprinten want nu zoeken we weer naar de vluchttimer :-)

De vliegtijd-klok , en eventueel de opslag van telemetrie-gegevens op een geheugenkaart in de kaartslot (zie
bladzijde 22), start altijd samen met de stopwatch, maar loopt echter verder, ook als de stopwatch stilgezet
(uitgeschakeld) werd en kan alleen bij stilgezette stopwatch door indrukken van de centrale ESC-toets van de
linker vier-weg-toets worden gestopt.

Hallo allemaal,

Ik heb helaas ook problemen met de combi mx16 en de gps/vario module. Ik krijg wel data op het display van de mx16 maar het is incorrecte info. Als mijn quad op de grond staat zegt hij bijvoorbeeld -326 meter en bij distance wel 6218 meter. Wat zou dit kunnen zijn?

Soms doet hij dat bij slechte ontvangst. Oplossing is normaal gesproken uitschakelen, even wachten en weer inschakelen (buiten, zodat je zeker weet dat je goede ontvangst hebt. Een TomTom doet het vaak ook niet binnenshuis)

Mja, ik heb een half uur gevlogen buiten, drie keer een lipo gewisseld en dus aan en uit, geen resultaat. De sensor zit bovenop gemonteerd, met niets storends er omheen...

Back