gratis af te halen: Bleriot

Vleugel is niet bestuurbaar.

Vleugelprofiel is dun (in mijn herinnering plm. 7 mm.) en hol.

Stabilo is plm. 3 mm, ongeprofileerd.

jan.

Profiel:
View media item 227419
De prop is nog voor de sier.
Na wat schuren is hij overigens wel in balans, maar er komt een andere op.
Ik heb de bouw handleiding en een tekening. Zal even kijken wat de cg is en wat er over de afstelling in staat.

Uit de tekening haal ik het volgende:
Zwp 11,5 cm vanaf de voorlijst achterlijst vleugel op 50 % van de zijspanten
Domping motor 2 gr.
Stabilo ligt parallel aan de spanten van de staart. Geen hoek instelling te vinden en ook niet op tekening
Gewicht zonder accu +/- 350 gram
Accu 7 a 8 cellen is dus 3s lipo.

7 cellen = 7 × 1.2v = 8.4v

11.1 is echt een stuk hoger.

Maar alleen om even in de lucht te komen . . .

Wie weet.

Keep those camera's steady rolling!

jan.

Ja...zal vrij traditioneel worden..5 graden op de vleugel ( met 3 á 4 aan de tip) 0 tot 2 graden op het stabilo...3 á 4 graden domping...zwp op 40 %

Ach elektro...geen pruttelend dieseltje ????

Ja maar Jan....:rolleyes:;)
Juist een diesel kun je met een slang aan de demper de vette zooi helemaal achter aan het model laten afvoeren.:yes:
Ik zou eerder bang zijn dat de delicate constructie kapot trilt.

En de -bij thuiskomst- op licht beschuldigende toon uitgesproken constatering: " Je hebt zeker weer diesel gevlogen?"
Want geurvrij zijn die dingen nooit geweest, alhoewel ik begreep dat er inmiddels redelijk stankarme petroleum moeten zou zijn. Maar of die dan weer niet ontzettend koolt....:weetnie:

Zo'naar slang lijkt me dan weer niet echt schaal . . .

Los nog van de consequentie voor het zwaartepunt.

Maar, daar hebben we lood voor.

De geur zit voor altijd in mijn geheugen gegrift! (voor zover dat met geuren kan).

Vrije vlucht meetings Old Warden.

jan.

Laatst bewerkt:
Zo het was even stil hier.
Ben op vakantie geweest en na de vakantie bezig geweest met de B.
Wat tegenslag. Het tandwiel van de propas is al 2 x los gekomen. Vanavond de as eruit getrokken en een nieuwe lijm poging.
Die laat ik 48 uur uitharden en dan kijken of hij blijft zitten.
Ook een paar spanner van de spandraden zijn verdwenen. Ergens in het gras na een proef run zijn ze verdwenen.
Voorlopig ga ik dat oplossen met wat draad en als hij goed vliegt dan opzoek naar een paar nieuwe.
Zal daarvoor bij een boten modelbouwwinkel moeten zijn. Hobbyin hier in de buurt heeft ze niet.

Ze kwamen van Krikke in Groningen.

Inderdaad, botenspul.

Heb er nog wel een paar, maar ben er even niet.

Succes!

jan.

(Wat is het hier rustig! . . .)

Die neem ik graag van je over ivm de dezelfde schroefdraad anders moet ik ook een aantal spandraden vervangen.
voorlopig zet ik het even vast met ijzerdraad zodat hij kan vliegen zie je toch niet in de lucht.:)

Nu ik de kleine Bleriot heb is het gaan kriebelen en heb ik het plan om een grote te gaan bouwen.
Wilde een 33 % gaan bouwen, maar die is te lang en te hoog voor mijn auto.
De romp deelbaar maken zie ik niet als een optie. Qua constructie niet, maar ook niet op het veld ivm het opbouwen.
Het wordt dus een 25 % van Mick Reeves.
Mooie uitdaging veel onderdelen moeten volledig zelf gemaakt worden, maar dat ga ik voor een deel oplossen met 3D printen.
Een combinatie van ouderwets handwerk en higtech.
Als ik ermee begin start ik een bouwdraadje.

Back