gratis af te halen: Bleriot

D
Als ik er een andere motor op ga zetten dan gaat hij zo goed als zeker veel te hard vliegen
at hangt er natuurlijk helemaal van af welke motor je er op zet.... Zo moeilijk is het niet om uit te zoeken welk toerental (en dus welke kV waarde) je moet hebben, en vanaf dat moment weet je ook ongeveer welke motor je moet hebben (zijn regeltjes voor: zoveel gram is ongeveer zoveel Watt, weet ze niet uit mijn hoofd maar valt wel op te zoeken)

Eerst ga ik proberen om de huidige motor een nieuw tandwiel te geven. Als dat lukt laat ik het erbij.
De geluiden van de tandwielen horen wel een beetje bij de kist.
Lukt dat niet dan ga ik voor een ander motor. Maar liever niet. Is een hele verbouwing met de nodige risico's
En,.. hij weegt 350 gram inclusief de huidige motor. Dus niet een kist die je elke dag kan vliegen.
Meer een hebbeding wat zo af en toe de lucht in kan.
Als hij niet vliegt hangt hij in de woonkamer aan de muur.
Mooie decoratie:)
Maar het is wel het plan om hem mee te nemen naar Zwitserland al is het alleen maar voor de show.

Vanavond na een hoop gepriegel een nieuw tandwiel op de motor gekregen.
En alles werkt prima, tot,.... het grote tandwiel van de propas weer los kwam.
Nu weer nadenken hoe dat op te lossen. De as is van staal en het tandwiel van kunststof.
Plakken werkt niet zoals gebleken is . De volgende optie is een gaatje boren en er een mini spanbus in ???
We geven nog niet op.:)

Onno, als je voor een verbouwing gaat; ik heb nog verschillende kleine tandwielkastjes liggen (Aeronaut, Graupner), misschien dat daar iets van te maken valt met een brushed of brushless motor.

Max.

Dag Onno,

Ben je niet bang dat het tot in lengte van dagen prutsen blijft met dat oude borstelding uit 1995?

Succes!

(Mooi plaatje in de krant overigens!)

jan.

Dat gesodemieter met dat tandwiel is toch zooooooo simpel op te lossen....een 0,5 ccm diesel...ja toch Bruno??
Uiteraard, maar met één kanttekening: lijkt me aan de krappe kant voor zo'n -modelvliegtuig geworden- flink stuk luchtweerstand
Met verzamelring en uitlaatslang moet een blubberend 1 1/2 cc-tje dit prima trekken.
O ja, > Groooote prop!

De kist is zo licht gebouw dat ik bij het aanstaan van en dieseltje ook de hele voorkant eraf sla.....

ik heb je op de vorige pagina al enkele opties aangeboden. ze gelden nog steeds. ik heb nog wat van die vertragingen liggen.

Back