graupner accu met 2 accusnoertjes, waarom?

Ik heb de PDF gebruiksaanwijzing van de gewone MZ 24 in het Nederlands, die is alleen te groot om hier te plaatsen. Ik heb ook een kopie van de laatste software en update files van alle Graupner Hott electronica voordat de Graupner site offline ging. Stuur mij je mail adres PB en dan Wetranfer ik ze naar je toe.

Ik heb de manual gevonden in het NL. De Graupnerfiles zijn te downloaden op de site van dpower

https://www.d-power-modellbau.com/d...YLsrodaDn2QDWuVkPykeSRpM640TPzKljgWJJhRaJQVnY

Alleen zit er geen Nederlandse voice file bij voor de MZ-24 Pro en ik weet niet of die van de MZ-24 op de Pro werkt. Het bestand is ook maar 1417kB groot.

Geef je nu werkelijk dit als advies?
Dat moet vast hoger kunnen, misschien is daar wel de 2e draad voor. Maar 2 of 2.5A moet prima lukken en anders trek ja van Ebay zo'n USB laadprintje, kost nog geen dollar en kan met 1 of 2A laden.

Aangezien het op de accu staat dat je niet met meer dan 1.5A mag laden
(zie ook het plaatje in de post van Arthur)

NL Voicefile (klik) 1,702Kb

Laatst bewerkt:
Geef je nu werkelijk dit als advies?

Aangezien het op de accu staat dat je niet met meer dan 1.5A mag laden
(zie ook het plaatje in de post van Arthur)

NL Voicefile (klik) 1,702Kb

Fabrikanten zetten wel meer onzin op een accu want een normale LiPo cel kan zeker tegen 0.5C
De 1.5A kan naar mijn idee eerder een andere veiligheid zijn zoals laden op 1 stekker of via de zender om verbrande stekkers of printbanen in de zender te voorkomen.

En dan is het advies van zo'n simpel LiPo/Li-Ion laderprintje van nog geen dollar een prima optie als je bang bent dat je gewone lader in tijdnood komt. Dat soort laders vind je overal in terug en werken prima.

Back