Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De aandrijving van de koelfan heeft linksdraaiende schroefdraad.
Kijk die Rheli daar heb je wat aan! Verhaal klinkt heel waarschijnlijk.
Overigens las ik laatst in de ROTOR dat de 212 fabrieksvliegers indertijd stiekum OS motoren gebruikt zouden hebben. Dat moet dan toch idd een speciaal gebouwde motor zijn geweest.
Ik vind het iig leuk dat er meer mensen zijn die enthousiast worden van die oude spullen!
Dames en heren.
na een tijdje in de koelkast te hebben gestaan, ga ik vandaag weer keihard aan mijn graupner beel 212 twin jet aan de slag.
ik heb een tijd door gezondheidsproblemen niets kunnen doen. maar het word nu toch echt tijd dat ik ga zorgen dat ie operationeel word.
ik was al zo ver dat alle electra werkt.
nu de motor nog goed lopend krijgen.
ik weet niet of jullie ook zon v snaar onder de heli hebben om hem te starten?
maar dit systeem werkt bij mij echt niet. iemand een ander idee?
ik heb geprobeerd om een boormachine op mijn koelvin as te zetten maar die zit dus niet met een vaste verbinding aan de krukas/zuigerstang.
kan het kwaad als ik hier een vaste verbinding van maak of is dit geen probleem?
Mvg.
Rob Wisse
zoizo is de startmotor die erbij zat kapot.
nu heb ik de as hier uitgehaald en in een boormachine gedaan.
het is alleen een ramp om de gloieplug erin te stoppen en tegelijkertijd de heli te starten.
ik heb nu trouwens de motor weer uit de body gehaald om hem aan de praat te krijgen.
hij weigert nu alle dienst ineens dus ik moet hem eerstr weer lopend krijgen voor ik hem terug kan plaatsen in de body.
maar er is dus bij dit type motor geen andere mogelijkheid tot starten?
gr Rob
nee ik probeer de moto gelukkig niet de verkeerde kant op te laten starten.
en wat ik bedoelde is de 'plugklem' die me in de weg zit.
gr rob
Mijn inziens heb ik het idee dat de machine vanaf de verkeerde kant gestart word???? Ik heb al diverse mensen via de voorzijde zien starten en dat gaat niet goed.
Ik hoop dat je het zo ongeveer probeer. Die van mij start overigens altijd vrij snel.
[URL="motor RC Bell 212.avi - YouTube[/URL]
Hoop je hiermee van dienst te zijn.