Graupner Cirrus 75 opknapverslagen

Ik ook!

Van een clublid heb ik een mooie (lege) Cirrus 75 kunnen overnemen.

Nog te doen:
  • Hij is helemaal wit, da's niet zo mooi. Er moet iets rood/oranje bij.
  • De Cockpitkap is zwart. Die moet natuurlijk vervangen wordern door een doorzichtige.
  • Hij is helemaal leeg. Er moeten dus 4 nieuwe servo's in (en lood)
Foto's volgen.

Foto's

Dan hier de beloofde foto's.

Ik vind hem mooi:
full

De cockpitdeksel die ik wil vervangen door een doorzichtige:
full

Het interieur. Tamelijk leeg...
full

Nog een plaatje, omdat ie zo mooi is:
full

Eerst maar eens bij mijn vrienden in Hong Kong shoppen voor een paar servo's. Rolroerservo's heb ik al. Ik heb richting- en hoogteroer servo's nodig, en een voor de sleepkoppeling (moest van Fotor).

Laatst bewerkt door een moderator:
Wubbe, hij IS mooi. Echt strak. Mooie aanwinst voor je., nu moet je wel weer naar de VGG Meetings.

Groet,

Jacob Bos

Wat is het toch een mooie kist!! Zijn het de ribbenvleugels? Of de schuimvleugels zoals ik heb?
Het zijn de ribbenvleugels. 3m spanwijdte.
Wubbe, hij IS mooi. Echt strak. Mooie aanwinst voor je., nu moet je wel weer naar de VGG Meetings.
Tsja, ik ben er zelf ook wel blij mee. Wanneer is de volgende VGG meeting? Daar wil ik zeker bij zijn.

Ik kan via Marcel Trübe (topsecret99@online.de) voor € 15,20 (exc. verzendkosten) een doorzichtige cockpitkap kopen. Da's alleen het 'glas' deel, niet de 'houder' (of hoe heet zoiets).

Laatst bewerkt:
Volgens mij hadden we een uitnodiging voor het volgende vintage glider treffen van Johannes in september.
Max

11 september, Enkhuizen!!

Volgens mij hadden we een uitnodiging voor het volgende vintage glider treffen van Johannes in september.
Yep, ik zie het nu ook: 11 september in Enkhuizen (waar ken ik die datum van :rolleyes:)
De Cirrus 75 gaat daar aan de fietslier :yes:

Wubbe, waarom is zo'n zwarte kap eigenlijk lelijk? Als je hem doorzichtig maakt, komt er dan wel een poppetje in? Dat moet wel!
Je zegt "rood of oranje erbij", gaat dat matchen met die blauwe rolroeren? Beetje vreemde kleurencombinatie.

Wubbe, waarom is zo'n zwarte kap eigenlijk lelijk? Als je hem doorzichtig maakt, komt er dan wel een poppetje in? Dat moet wel!
Je zegt "rood of oranje erbij", gaat dat matchen met die blauwe rolroeren? Beetje vreemde kleurencombinatie.
Daar heb je wel een punt. De rolroeren moeten gewoon wit, denk ik. Die gaan opnieuw gefolied worden.

Ik denk dat ik jullie advies ga opvolgen: eerst vliegbaar maken en dan misschien eens kijken naar cosmetische zaken als een kapje.

Laatst bewerkt:
Ook ik ben vandaag even aan het bouwen geweest met de Cirrus 75

* Richtingsroer + scharniering ruwbouw opgebouwd
* Rompje grof geschuurd om de naad (van de twee mal-helften) er uit te krijgen.

Echter wil ik natuurlijk straks een megastrak rompje. Ik wil daarom eerst de romp spuiten met spuitplamuur, om dat vervolgens helemaal glad te schuren. Moet ik overigens een laagje spuitplamuur op de hele romp laten zitten? Of schuur je het kaal totdat je alleen nog spuitplamuur in de on-effenheidjes hebt zitten?

Nu is mijn vraag of ik die spuitplamuur gewoon op de romp kan spuiten, of moet ik eerst een primer aanbrengen? Wat is de juiste volgorde in deze?

Laatst bewerkt:
Spuitplamuur is in principe primer. Ik schuur het de eerste keer af tot ik kan zien of alle putjes dicht zijn, dan nog een dun laagje wat ik met korrel 400 strak maak. En dan aflakken. Neem wel witte spuitplamuur als je de romp wit wilt hebben want over die grijze krijg je het nooit dekkend.

Toch nog lekker aan het sprayen en schuren geweest, maar ik krijg de naad er niet helemaal uit. Heeft iemand nog een goede tip? Of toch even met echte plamuur aan de gang gaan?

Back