Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
idd spuitplamuur is niet wat voor dit soort dingen . enigste goede is de motip fine putty nr;000156
Mijn doel is om 'm net zo strak als jou Kalif te krijgen(Al denk ik niet dat dat voor mij haalbaar is ;-) ) Overigens.. scotch-brite fine.. dat ken ik niet? Waar koop je dat en is het nog fijner dan laten we zeggen korrel 1000 waterproof?
Heb jij nog iets van blanke lak gebruikt over jou Kalif? Of iets gepolijst?
Vandaag stond ik in de karwei. Dacht ff spuitplamuur te halen, maar die meneer achter de balie begreep niet wat ik bedoelde.Spuitplamuur is in principe primer. Ik schuur het de eerste keer af tot ik kan zien of alle putjes dicht zijn, dan nog een dun laagje wat ik met korrel 400 strak maak. En dan aflakken. Neem wel witte spuitplamuur als je de romp wit wilt hebben want over die grijze krijg je het nooit dekkend.
Ok, ben weer wat wijzer. Ik ga voor de putty. Kan je dit dan ook rechtstreeks op een romp vanglas/epoxy gebruiken?Van Motip heb je Spray-Putty. Putty betekent plamuur.
Spuitplamuur - Motip
Primer is volgens mij een ruw soort verf die goed hecht op diverse ondergronden. En daar houdt lak dan weer goed op.
Motip heeft echter ook primer voor kunststof en primer filler....
Maar ik ben absoluut geen "verf-kenner". In de praktijk werkt dit spul prima op kunststof rompen. Praktisch ingesteld als ik ben weet ik niet zo goed waarom ik ander spul zou moeten gebruiken
Er zijn vast professionelere oplossingen (tegen een prijs)
Ja, dat heb ik altijd wel gedaan en ik heb er geen klachten over. Daarom gebruik ik het zo graag....Kan je dit dan ook rechtstreeks op een romp vanglas/epoxy gebruiken?
Het is mijn draadjeBeetje off topic ben ik bang.Sorry Wubbe, voor het vervuilen!
dat is rode scotchbrite ook te halen bij de praxis of gamma zaken .
heb er zelf al een paar auto's mee gewassen om ze te spuiten/rollen (dat is dan gelijk aan nat schuren )
maar vaak als je bij een autospuiterij om een stukje vraagt krijg je het wel mee
Weet ik wat ik ga gebruiken!Ja, dat heb ik altijd wel gedaan en ik heb er geen klachten over. Daarom gebruik ik het zo graag....
Oeps!Het is mijn draadje![]()