Ja, wat Dries schrijft... 'zuivere' e-prop nemen. APC is perfect. Je kan ook nog bij HobbyIn bestellen. Heb je een propruimer? Die heb je vast nodig.
Gaat dat een beetje mis... dan zitten er centreer ringetjes bij..pfoehhh... komt het alsnog zuiver genoeg op de as te zitten. Maar.... een Great Planes propruimer is toch wel verrekte handig voor het zuiver opboren.
En ja, meerlaags glas is prima. Meestal wordt een brede strook aangebracht, als een manchet, omdat dat als een sterke koker om de vleugel komt te zitten... en dat geeft de sterkte... ook zonder ligger.
Maar....verwacht er niet er een kasteeldeur mee in te kunnen rammen.
Ik zag de vleugel van mijn Big Stik exact breken op die naad, inclusief een triplex ligger.
Toen deze standje heipaal de grond in miepte na breuk van mijn zenderantenne. (te veel volk op vliegersplatform...). Ik zag het als vertraagd voor mijn ogen gebeuren.
En ik had het nog zo sterk geëpoxeerd... meerlaags. Iets moet meegeven. In de lucht hield het prima. TNO-test geslaagd.
De romp was nog 100%... en een vleugelhelft was ook nog fit, de andere helft stond prachtig
"cursief"... Ooit weer een revisie van de onderdelen. Heb al weer het een en ander bijeen gesprokkeld voor een nieuwe Stik.
Plaatje uit zowat 2007. Het rode centrale stuk was de overlapping van epoxy-glasweefsel. Om dat netjes af te dekken heb Oracal autobeletteringsfolie genomen. Een vilyl-folie, zelfklevend. Het plakt als een gek, brandstofbestendig. Oracover hecht daar prima aan, alleen moet je dat niet te heet hechten. Dan verbrand de vinyl. Kleuren zijn gelijk. De Oracal zet zich ook mooi over het glasweefsel.
Vergeet de gaatjes bij de servokabels niet op te schonen. Anders schavielen de draadjes door. Dat glas is vlijmscherp!
Gister idd prima vliegavondje... tot het te donker werd! Hele week even van nemen.