graupner husky

raymon zei:
welke heveld heb je?

Dubro #366, aan servokant de originele van Hitec, die zijn i.t.t. de meeste andere standaard hevels stijf genoeg voor ball-links :)

Grt.

Nope, Hitec is anders. Je kan wel (hobbyin heeft ze op voorraad) die zware uitvoering van mpx nemen, die passen ook. Worden verkocht per 2 in een zakje.

Grt.

Die op je servo kan je bij de 507 rustig laten zitten.
Ook de ballink kan je daar opschroeven (als het dan zijn moet)

Alleen geen ballinks aan die draaiende roerhevels.

Ik begrijp ook niet helemaal dat je van de eene kant bezorgt bent over de aansluiting van de andere kant niet over na denkt of jou servo´s dat wel willen/kunnen.

Mvg Johan

ik wil de std hevels wel gebruiken berto maar die heb ik niet meer.
dus had andere besteld.

ik probeer het ook std te houden. maar dat was weer niet goed zijden jullie.

ik doe alleen op de servo hevels bollinks
de andere kant quicklinks.

ruder blijft closeloop.

nog meer dingen die moeten veranderd worden?

zo niet moet ik dit nog doen:
wachten op de motor. morgen of overmorgen moet die binnen zijn.
rolroeren aansluiten.
hoogteroer servo kabels verlengen.
closeloop aanlegen
kristal bestellen
MAIDEN!!!

raymon zei:
maar alexzz..
jij hebt ook aan beide kanten bowllinks, en dat kan wel?

Mijn roerhevels zijn heel erg stijf, dan kan het makkelijk. Ook de servohevels zijn erg stijf. Maar het zou bij jou aan de roerkant in principe ook wel kunnen, met die moertjes erbij dan, zo heb ik het op een 2.5m Laser ook gehad.

Grt.

Ik heb vanochtend om half 11 de Mvvs mogen bewonderen.
Donders wat een mooi ding. 8O

Ben ook nog op de foto geweest even ter vergelijking hoe groot de Husky is.

Echt een gaaf ding! :thumbsup:

Peter-Jan zei:
Ben ook nog op de foto geweest even ter vergelijking hoe groot de Husky is.

Klein jochie+middelgroot vliegtuig=extra grote indruk van het vliegtuig :lol:

Grt.

Denk dat de verkeerde toestellen hier vergeleken worden. De Funtana van Alexzzz is een kunstvlucht/3D toestel, waarbij een precieze en spelingsvrije aansturing echt van belang is.

Goed, spelingsvrij wil je het natuurlijk wel zoveel mogelijk hebben, maar superprecies hoeft het niet op een toestel als deze. Gewone standaard verbindingen werken prima.

Gewoon laten zoals je het hebt nu, zal prima werken.

Op mijn Cessna (2m6) zit alles met 3001-tjes en normale, nylon quicklinks. Dat werkt gewoon prima.

Henri; wat je niet moet vergeten is dat hier een 35cc benzinemotor op komt en dat het toestel ook gebruikt gaat worden als werkpaard (slepen). Als je dan nu al twijfels hebt over de aansturing, dan zal dat na een paar maanden helemaal dramatisch zijn als je op alle roeren speling hebt (als het toestel al niet eerder naar beneden is gekomen door flutter). Waar het mij met name om ging was het gebruik van de ball-links op te zwakke servohevels en de mogelijkheid van het wegdraaien van de hevels aan de roerkant.

Grt.

DSC00750.JPG

DSC00751.JPG

3 meter zwever trekt ie dan ook.

En een stuk lichter is hij dan ook, power is wel leuk maar het gewicht word wel vaak een nadeel.

Ik personlijk hou het liever licht als het mogelijk is.

Mvg Johan

Persoonlijk denk ik dat die 35cc een mooie maat is, zoweizo voor sleepwerk.

Ik heb op mijn Super Decathlon ook een 35cc MVVS zitten (wel een oudje) maar voor het mooi zou ik graag een iets grotere willen hebben (of tzt een reso erin).

Back