Graupner Kadett

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door HBZWEEF, 8 sep 2019.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.745
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Je moet even af van het idee "Pro mini te programmeren dat de telemetrie data kan worden weergegeven".
    De module geeft uit zichzelf al akoestische signalen zodra drempelwaardes worden overschreden.
    Het zou mogelijk moeten zijn om via die Rx/Tx aansluitingen de drempelwaardes in de DHT aan te passen. Dat wil ik wel eens uitzoeken.

    Vooralsnog zou ik m'n input gewoon aanpassen aan de reeds bestaande triggerpunten.
    Da's gewoon een kwestie van op de testbank/keukentafel uitproberen bij welke spanning het alarm inkomt.
    Dan de spanningsdeler voor de boordaccu aanpassen zodat die triggerwaarde wordt bereikt bij 3,7 volt (of minder als je dat wilt) per cel.

    Sowieso vind ik visuele informatie (afgezien van een knipperend LEDje dat je uit je ooghoek waarneemt) heel storend, ik kijk nooit op een zenderdisplay tijdens het vliegen.
    Pratende zenders vind ik al helemaal hopeloos, mijn autonavigatie staat ook altijd op stil... Die kan ik wel bekijken zonder mijn kijkrichting veel te veranderen.

    In ieder geval werkt zonder verdere ingrepen je reikwijdtewaarschuwing al meteen in combinatie met een D ontvanger (D8R, D6R, D4R).
    De DHT begint dan ruimschoots op tijd te gillen dat je moet omdraaien.... :eek::rofl:
    Maar dit alles valt eigenlijk onder 'vintagificeren van moderne electronika' :D
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2019
    HBZWEEF vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina