Graupner Kadett

• Topicstarter Topicstarter Pedro
  • Startdatum Startdatum
P

Pedro

Guest
Gisteren was ik in duitsland en heb natuurlijk even een grote modelbouw-shop opgezocht.
Daar zag ik dat Graupner inmiddels ook een electro kadett heeft.

Heeft iemand vliegervaring met de kadet????
Ik vind het namelijk een leuk toestel en ik overweeg om er een te gaan kopen.

Ze zijn er ook van SIG.

Spannweite ca. 1600 mm
Länge ü.a. ca. 1100 mm
Gesamtflächeninhalt ca. 48 dm2
Gesamtflächenbelastung ca. 31.25 g/dm2
Fluggewicht ca. 1500 g

Ik heb dit toestel onlangs aangeschaft en ben nu bezig om hem in elkaar te bouwen. Bij het openen van de doos had ik gelijk een goed gevoel bij deze kist. Hij ziet er erg goed uit en volgens mij is hij stevig genoeg om als een echte trainer door het leven te gaan.

Het bouwen valt mij opzich niet tegen (ben beginnend modelvlieger), ik vind het staartgedeelte wel lastig om in elkaar te lijmen. Met wat geduld en goed uitmeten moet dit geen probleem opleveren.

Weet je al welke motor je gaat gebruiken als je besluit om dit toestel te gaan kopen???
Zelf overweeg ik om een Graupner Compact 480 te kopen met een Graupner regelaar... maar dit is best wel prijzig. Nog maar even goed over nadenken.

Aangezien mijn toestel nog niet vliegklaar is kan ik nog niets zeggen over de vliegeigenschappen, maar heb er alle vertrouwen erin dat dit wel snor zit. Als hij klaat is ga ik mij aanmelden bij een club en vliegen maar!

Nee, ik heb nog geen idee wat voor een motor ik er in zou zetten.
Het hoeft van mij niet perse Graupner te zijn. :?
Meestal denk ik daar wel even wat langer over na en ga eerst wat vergelijkingen op digitaal papier zetten.

Wel heb ik een artikel gelezen in een modelbouw blad.
Men is wel te spreken over dit modelletje.
Tevens ging de doos even open in de winkel.
Ziet er gewoon goed uit. :lol:

Als ik vragen mag.... waar heb jij hem gekocht? :?:

Ik heb mijn Kadett bij modelbouwwinkel Krikke in Groningen gekocht. :thumbsup:

Tja... wat is duur :?: Als je een beetje gaat googlen dan kom de kadettjes niet veel goedkoper (plus e.v.t. verzendkosten) tegen dan wat ik er bij Krikke voor betaald heb. :pc:

Het blijft een feit dat een hobby nou eenmaal geld kost :wink: Je hebt het er voor over of niet.

Het voordeel is dat je in de winkel even kunt kijken of alles compleet is.
Andanks dat ik nog nooit meegemaakt heb dat er iets miste wil ik toch even kijken of alles inorde is.

Motor wordt zeker een brusless!
Typhoon of Hacker....imitatie... ik weet het echt nog niet!

klopt wel, maar krikke is volgens mij wel stukken duurder dan vele andere modelbouwwinkels in het land... helaas is krikke de enige in groningen/friesland voor zover ik weet :(

quartel is gelijk zo ver weg, maar als ik veel moet hebben ga ik altijd even naar zwolle... vind het toch een wat prettigere winkel ;-)

wat heb je er voor betaald bij krikke? ik vindt het wel een leuk toestel :) wel een beetje licht met 1500g :(

Tadango zei:
wat heb je er voor betaald bij krikke? ik vindt het wel een leuk toestel :) wel een beetje licht met 1500g :(

ik vind hem er ook wel interessant uitzien, maar als ik hem ga kopen wacht ik toch eerst ff tot ik die van jou zie vliegen ;-) ;-)

Ik heb bij Krikke 129 EURO voor mijn Kadett neer moeten leggen. Dit is trouwens ook de prijs dat Graupner op hun website heeft staan.

Tadango zei:

Ik dacht dat elektro-kisten zo licht mogelijk moesten zijn :?:

Als je nou Lipo-accu's vervangt voor bijvoorbeeld 10 cellen Ni-Mh accupacks (3700 mAh), dan wordt ie al wat zwaarder... of zie ik dat verkeerd???

met een lichte kist en een beetje wind is er al gelijk alle lol af vind ik... als ie met meer gewicht ook vliegt is dat met wind wel wat lekkerder... (als het windstil is mag het allemaal wel licht zijn ;-))

heb nu al een maand een eflight mini funtana in de kast staan, maar die dwarrelt als een gek met maar een zuchtje wind... niets aan, pak ik liever een motorkist.

classicracer zei:
Waarom willen jullie een zware kist? Dat heeft alleen maar nadelen!
Tja, dat weten wij...... :lol:
Als je met een licht model niet overweg kunt, heb je duidelijk nog wat te leren.... :D
Overigens is het hier getoonde model geen echte "Kadett", heeft wel dezelfde naam, maar daarmee is het er nog geen. :nooo:
Hier een bouwverslag van de enige echte "Kadett" :yes: :
http://www.einziehfahrwerk.de/jugend/jugend_2006_nost_01.htm
http://www.einziehfahrwerk.de/jugend/jugend_2006_nost_02.htm
http://www.einziehfahrwerk.de/jugend/jugend_2006_nost_03.htm
http://www.einziehfahrwerk.de/jugend/jugend_2006_nost_04.htm

Een lichte kist is in een paar seconden zwaarder te maken. Probeer een (te) zware kist maar eens lichter te maken.....
Zwaar bouwen kan IEDEREEN, maar licht en sterk bouwen is een kunst!

Back