Dat is inderdaad een idee Discus. Moet even kijken of het wil want de neus is niet hol maar massief epoxy of glas de laatste 3 a 3.5 cm. Zet ik daar het lager nog voor dan kom ik wel erg ver richting motor en heeft het lager minder effect..
Vanavond lekker opgeschoten

.
In de vooravond kwam mijn kennis (die van de cnc bank) langs om mij iets leuks te brengen. Ik had het er eerder deze week over gehad dat ik nog scharniertjes voor de cockpitkap moest maken, het glas van de kap kan apart van de rest open. Mijn bedoeling was om deze zelf van messing te maken. Hij vond dit niets en heeft vandaag zijn best voor mij gedaan met dit als resultaat, werkelijk schitterend!
Het past exact en volgens mij doen ze niet voor de originele onder.
De andere kant van de kap ben ik nog niet helemaal uit en kan ik jullie hulp nog goed gebruiken. Ik zit te prakkiseren welke sluiting ik het beste kan gebruiken. Origineel zit er een asje met een veer erachter op die je bedient met een klein pinnetje dat buiten de romp steekt. Juist omdat het ding uitsteekt en omdat het aan de zijkant van de romp zit lijkt me dit erg kwetsbaar.
Mochten jullie ideeën hebben dan zijn ze erg welkom! Een foto van de kant waar het om gaat:
Nadat de beste man vertrokken was ben ik naar mijn hok gegaan en met de motorsteun verder gegaan.
De verstevigings-driehoekjes zitten erin en alles zit goed vast. Omdat ik toch vroeg of laat het slepen en lieren wil gaan proberen heb maar meteen een koppeling in het plankje gemaakt. Volgens meerdere tips, waaronder die van Arjan, heb ik de koppeling en aansturing gemaakt. De servo kan 10 kg aan en dat lijkt mij genoeg. Het gat in de romp ga ik pas boren als het zover is als ik hem nodig heb. Een aantal foto's van de koppeling:
De sluiting loopt lekker soepel en kan toch behoorlijke krachten aan.
Hieronder nog een foto van de gemonteerde propeller en hoe de romp er nu in zijn geheel uit ziet.
De mooie lijn van het toestel is goed behouden gebleven ondanks de propeller vind ik

.
Word vervolgd....
Groeten,
Paul.